A száguldó zsiráf - Honda XL1000 Varadero 2011 Teszt

Tartalomjegyzék

Kalandos volt az ismerkedésünk. Aki oda szokta adni a tesztmotort, az szabadságon volt, és a fiú, aki helyette volt, elég bizalmatlanul mért végig, miszerint azt a nagy motort biztos-e, hogy én fogom elvinni.

Hát még jó hogy! Amit egyszer nekem kiírtak, az bizony velem jön. Aztán amíg a fiú a papírmunkát intézte, gyorsan levajaztam a dolgot a Varával, miszerint ő jól összehúzza magát, én meg jól megnyújtom a lábam, és akkor megyünk. És hát igen, le is ért a jobb talpam is, aztán meg a bal talpam is, sőt szemből is mindkét lábamon a lábujjvégek. Végül újabb papírtologatás történt, így aztán bizonyítékként, hogy mi mennyire jók vagyunk együtt, kitoltam a Varát a garázs elé, a másikat meg a helyére.

HIRDETÉS (x)

Ez megért egy elismerőbb pillantást és pár jó szót is, miszerint legyek vele óvatos, mert elég magasan van a súlypontja, aztán utunkra bocsátottak. Felmásztam a nyakába és irány a nagyvilág.  Kicsit olyan érzésem volt rajta az első percekben, mint amikor fut a szavannán a zsiráf kilassítva, és olyan kecsesen úszik a levegőben. A magas üléspozíció űberszuper az utakon, átsuhan a tekintet az autók felett, a pondró négykerekűek pedig lassú bójákként eltörpülnek a porban.

No, hát elég kevés motortól rögzül tartósan a vigyor a képesebbik felemen, de ez a motor biza a 900-as Hornikát ki tudná ebrudalni a szívem csücskéből, ha pár kilóval kevesebb lenne. Számomra ez a motor a  ronda, de finom kategóriába sorolódott. Megszerettem no. Mehetnénk együtt mondjuk világgá. Meg akár a nevemre is venném, mert igen lelkes és karakteres a szentem.

Még több kép a galériában!Na jó, szóval ő egy túraenduró, tehát a szabásvonalait tekintve ilyen irányból egy igen szépen öltöztetett motor. Fincsi kis dombormaticával, és szép kis színátmenetes, lendületes vonalvezetésű, lakkozott matricával. Kicsit képzavaros az eleje, sportlámpák, meg óriási nagy plexi, brutálisan jó szélvédelem kézre, lábra, fejre. Műszerfal jól látható, nagy mutatók, jó sok infó mindenről, jól elérhetően.

Az átlagfogyasztási adatok néha szembeszökőek, és a négyszáz forintos benzinárnál igen hasznos lehet. Egyébként nagyon barátságos 5-5,5 liter körül kajál úgy 130-as átlagit, de ha húzod a bajszát utassal 170 körül, akkor kér bizony akár 7-et is. Lelkesedés még bőven van ott is benne, emelgeti az orrát ha húzogatod neki.

Szemből nézve üvöltő csíkszemű sakál, pillangó szabású fülekkel (kézvédő), és felette az antennaként meredő, de igen jó kitekintést adó körtükrökkel. Gyakorlatilag az összes nagyméretű szavannai állatot fel tudnám sorolni, hogy melyiket hol fedeztem fel benne, de most ezt kihagyom, mert már így is perverznek tartanak. Oldalról nézve nyúlánkhosszú test, a kipufogó felhúzva ülés alá, rajta kellemes krómburkolat. Az ülés idáig az általam tapasztalt motorokhoz képest a legkényelmesebb. Az üléspozíció és az ülés, meg úgy minden a műszerfalon kézre áll, végtelen ergonomikus. Még akkor is, ha azt mondják rá, hogy 180 felettiekre tervezett a motor, én piszkosul kényelmesen éreztem magam rajta a 165 cm-emmel.

Az ülés kényelmesen széles, konkrétan én nem bírtam elfáradni rajta, és sehol se éreztem zsibbadást még egyhuzamban lehúzott 300 km után se. Viszont a széles ülés, ha egy hajszállal keskenyebb lenne, lehet jobban leérne a kurta lábam. De a fazon teljesen jó, lehet  lájtos terepen is kanyarogni, meg popsit hátrébb csúsztatni autópályán is. Univerzális felhasználású. A motor magassága egyébként kézzel, szerszám nélkül állítható. Teljesen letekerve már mindkét fél talpamat is le tudtam rakni.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Szerintem kb. 10 éve készült az utolsó tetoválásom... vagy lehet, hogy csak nyolc. Azóta tervezem...
Bővebben...
Rá kell jönnöm, hogy ki kell szakadnom a mókuskerékből, hogy ne fásuljak bele. Ilyenkor valami...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!