Púpos, mint a teve: BMW F800R 2009

Tartalomjegyzék

Már évek óta tervezgetem, hogy egyszer eljutok Mongóliába motorral. Még a nyelvet is elkezdtem tanulni. Remélni sem mertem, hogy ilyen hamar eljön a pillanat, hogy Ewan McGregor nyomába léphetek, és egy BMW nyergében hódíthatom meg a mongol sztyeppét.

A 2008-as EICMÁ-n mutatták be a BMW 800 köbcentis modellsorozatának legújabb tagját. A soros kéthengeres csupasz roadster – az elmúlt években megjelent több új modellhez hasonlóan – nem követi a BMW hagyományokat. Először is hiányzik róla a hajtómű boxer elrendezése, nem kardános a hajtása, nem telelever a felfüggesztése, és ezen a modellen még az indexeket is ugyanúgy oldották meg, mint más motorokon: csak a bal kéznél kell kapcsolni az irányjelzőt jobbra-balra- és megnyomva ki.

 

HIRDETÉS (x)

Az új bömösön teljesen lecserélték a kapcsolókat. 2009-ben – talán a gazdasági válságra való tekintettel - spóroltak a gombokkal, így az eggyel kevesebb indexkapcsoló mellett egy közös gombot kapott az indító és a vészleállító is, valamint a fénykürt és a reflektor is egyetlen kapcsoló segítségével irányítható.

Azért nem kell megijedni, hiszen a gombok szerelmesei – ismerek ilyet – még így is kapcsolgathatnak bőven. A jobb kéznél a markolatfűtés, a bal kéznél a vészvillogó valamint a digitális műszerfal kijelzőjének kapcsolója kapott helyet. Az analóg sebesség- és fordulatszámmérő mellett pedig a kijelzőnek külön gombjai is vannak, amivel kétféle túra távolságát is mérhetjük, és a kijelzőt itt nullázhatjuk le.

A műszerfalon az üzemagyag visszajelzője mutatja, hogy hány kilométert tudunk még megtenni a maradék benzinnel. Első alkalommal kifejezetten viccesnek találtam, hogy ez a szám eleinte folyamatosan nőtt... Mi a szösz? Ez a motor nem fogyasztja, hanem termeli a benzint? De sajnos nem, csak nyilván kevésbé sportosan vezetek, mint a motor előző tesztelője. Azért így sem panaszkodhatok, hiszen a 4,8 literes átlagfogyasztás egész baráti.

Még több kép a galériában!Az is meglepett, hogy a műszeren a legnagyobb betűvel nem a sebességet mutatja a digitális kijelző, mint más motorokon - sőt nem is mutatja külön a sebességet - hanem a sebességi fokozatot, amiben a motor éppen van. Ezért aztán többször is elcsodálkoztam út közben, mikor ránézve azt láttam, hogy hattal megyek. De olyan is előfordult, hogy csak eggyel.

A városi roadstert egyébként az F 800 S-ből ismert 798 cm3-es, hengerenként négyszelepes, soros kéthengeres motor hajtja. Az S modell blokkjához képest a kipufogót és a sebességváltót is módosították: a 4-6. sebességnél kisebb az áttétel. Valamint az S és a ST modelleken használt szíjhajtás helyett az F800R-re láncot szereltek, így nem ússzuk meg a lánc fújkálását minden 500 kilométeren.

A félkarú lengővilla helyett normál, kétágú, alumínium lengővilla van a modellen és egy állítható rugó-előfeszítéssel rendelkező, központi teleszkóp gondoskodik a kátyúkon való zökkenőmentes átjutásról. A hátsó teleszkóp rugóútja megegyezik az első, normál 43 milliméteres villa rugóútjával, mindkettő 125 mm.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!