Kiskirályok legkisebbike: Suzuki GSR600 2011 teszt

suzuki gsr 600 teszt 2011 1Női ideál vagy uniszex seggrakéta, kinek-kinek igénye szerint.

Nagy port kavart a 2007 derekán kiszivárgó, mindent vivő B-King a maga széles mellkasával, izmos testalkatával és azzal a nyers erővel, amivel a tervezők felvértezték. Sokak számára viszont mindez a nyers erő és robusztus felépítés az álmok netovábbja marad, az a cél, amit még sok lépcsőfoknak kell megelőznie a biztos kezelésig. Talán eme probléma áthidalására műtötték be a tervezők a GSR vonalat, ami mára már a Suzuki család vérkeringésének nélkülözhetetlen elemévé vált.

Naked rajongó révén, nagyon vártam a GSR-t, legalább annyira, mint a Yamaha 800-as pucér ördögfiókáját. Sokáig nem kellett remegnem a remek alkalomért, tökéletes időben vehettem át a GSR kis tesót. A papírozás alatt alaposabban is szemügyre vettem a motort, kétségtelenül csinos szerkezet, bár a nem éppen kétforintos, és nem is a legesztétikusabb fejidom (ami alapjáraton nem tartozik a motorhoz) némileg ront az összképen – a szememben. Megkapott viszont a csinos hátsó fertály az ülés alatt elvezetett kipufogókkal, a kellően informatív kijelző és a motor karakterisztikája ala natúr.

HIRDETÉS (x)

Műszaki Adatok
Motor: 4 ütemű, 4 hengeres, soros vízhűtéses, DOHC
Hengerűrtartalom: 599 CC
Furat x löket: 67,0 x 42,5 mm
Kompressziós arány: 12,5:1
Maximális teljesítmény: 98.0/12000
Maximális nyomaték: 64.7/9600
Kenés: Nedves olajteknő
Gyújtásrendszer: Digitális (tranzisztoros)
Indítás: Elektromos
Váltórendszer: 6 sebességes, mechanikus
Üzemanyagtank kapacitás: 16.5 liter
Váz: Dupla alumínium bölcsőváz
Első felfüggesztés:  43 mm teleszkópos villák, teljesen állítható rugó-előfeszítés
Hátsó felfüggesztés: Központi rugós tag, hidraulikus lengéscsillapítók, tekercsrugók, 7 állásban állítható rugó-előfeszítés teljesen állítható csillapítás
Első fék: dugattyús féknyergek, 310 mm-es dupla tárcsával
Hátsó fék: 1 dugattyús 240 mm-es tárcsával
Első gumi: 120/70 ZR17 M/C 58W
Hátsó gumi: 180/55 ZR17 M/C 73W
Hossz (mm): 2090 mm
Szélesség (mm): 775 mm
Magasság (mm): 1075 mm
Ülésmagasság (mm): 785 mm
Tengelytáv (mm): 1440 mm
Saját tömeg (kg): 183 kg

 

A formalitások után indulhatott a móka. Pontosabban kilőtte magát a móka, a szó szoros értelemben. Első élményként a váltóbeállítások sokkoltak le. Nem számítottam rá, hogy a gondolat után, még a kuplungkar kiengedése előtt fog a szerkezet, és megindul a motor. Ehhez nincs mese, hozzá kell szokni, vagy meg kell szökni, mert nincs alternatíva a váltó állítására. Jó hír viszont, hogy ez a főzt is emészthető, csak el kell fogadni.

A gázadagolás tökéletes, a váltó pontos, a motor szuperál. A helyezkedés… Ez egyéni szoc. problémám a GSR nyergében ülve. Hogy úgy fogalmazzak, ez a pont nálam némileg megbukott. A 785 mm-es ülésmagassággal kiegészülő ülésszög gerincbarát konstrukciót alkot, viszont helyezkedni nem tudtam úgy a motoron, hogy zsigerből élvezzem a tekergést. Ezt jól kompenzálta ellenben a futómű, ami bírja a kiképzést és maximálisan személyre szabható.

A gépezet alsó és középső tartományban is egészen nyomatékos a hozzátartozó közel 100 fős ménessel. Nem alvajáró, de nem is kell üveghangon pörgetni ahhoz, hogy jól szuperáljon. A blokkra tehát nem lehet egy árva szavunk se, és összességében nézve a motor is egy remekül sikerült konstrukció, egyetlen titka az összeszokás. A blokkhoz mérten elfogadható fékhatást is kapunk, túlzásba mindenesetre nem vitték a dolgot (elől 310 mm-es dupla tárcsafék van 4 dugattyús nyereggel, hátul pedig 240-es tárcsa 1dugattyús féknyereggel).

Ár érték arányban finom portékát kapunk ugyan, de a megszokott árak magasságában, azaz 2 millió táján már a magunkévá tehetjük a járgányt, használtan pedig cirka egy millió körül is találni. Ami jó hír, hogy különösebb erő és élménykülönbség nincs a 750-es középső testvérhez mérten, viszont a kezelhetőség a 600-as GSR  oldalán áll. Ergo körülbelül 600 000 Ft-ot spórolva talán még ízletesebb masinánk lehet minden kéjveszteség nélkül.

Mindent egybevéve remek középkategóriás csupasz géppel állunk szemben, női ideál vagy uniszex seggrakéta, kinek-kinek igénye szerint.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!