A legerősebb naked: BMW K 1300 R 2009

Tartalomjegyzék

Mindeddig próbáltunk olyan motorokat bemutatni, amelyeket teljes nyugalommal ajánlhatunk női sofőröknek. Az alacsony, könnyű, vagy egyszerűen kisebb teljesítményű motorok könnyen kezelhetőek kezdőként is.

Azonban a nők között is vannak olyanok, akik már nagyobb tapasztalattal rendelkeznek motorozás terén, ezért kivételesen bevállaltunk egy igazi nagy vadat. A 2004-es INTERMOT-on mutatta be a BMW a hagyományos sportmotor-koncepciókkal szakító K 1200 R-t, minden idők legerősebb naked bike-ját. A BMW K 1200 R számos ponton módosított utódja a 2008-ban szintén az INTERMOT-on ünnepelte premierjét. Az új, 2009-es K 1300 R a további fejlesztéseknek köszönhetően ismét a valaha gyártott legizmosabb BMW naked bike lett. A 127 kW (173 LE) teljesítményének és 243 kilogramm menetkész tömegének köszönhetően kiváló menetdinamikai jellemzőkkel bír, ugyanakkor messzemenően kielégíti a vásárlók biztonságossággal, felszereltséggel és kényelemmel szemben támasztott fokozott igényeit.

 

HIRDETÉS (x)

Első találkozásunkkor örömmel töltött el a motor hatalmas mérete, hiszen így nem kellett felhajtogatnom magam rá, ahogy sok más sportmotorra. Menet közben viszont túl hosszúnak találtam – az ülésen 6-8 centi távolság maradt a hátsó felem, és az utasülés magasabb része között. Ez azt okozta, hogy gyorsításkor és lassításkor ide-oda csúszkáltam hol a hatalmas nyomaték, hol a motorfék, hol a dinamikus fékhatás miatt.

Ez a nagy távolság akkor is zavaró volt, amikor hátul ültem. Ekkor a csúszkálást tovább nehezítette, hogy az előrehajló üléspozíció miatt nem tudtam a farokidomon lévő utaskapaszkodóban kapaszkodni. A tank túl messze van ahhoz, hogy azon kényelmesen és biztonságosan támaszkodjak, így maradt a sofőröm dereka, akit egy-egy dinamikusabb gyorsításkor így csaknem lerántottam a motorról.

Még több kép a galériában!A motor sportos jellegét hangsúlyozza a fekete motorblokk valamint az aszfalt-szürke metál váz és a keréktartó. A kevés fényezett alkatrész csak még inkább megerősíti azt a benyomásunkat, hogy a motor eleje szokatlanul vaskos és erőteljes, míg a motor hátulja kecsesen elvékonyodó. A dizájn legszembetűnőbb hibája az utólag felragasztott, típusjelzést megjelenítő matrica, amitől az egész jármű valahogy befejezetlennek tűnik.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!