A legerősebb naked: BMW K 1300 R 2009

Tartalomjegyzék

Mindeddig próbáltunk olyan motorokat bemutatni, amelyeket teljes nyugalommal ajánlhatunk női sofőröknek. Az alacsony, könnyű, vagy egyszerűen kisebb teljesítményű motorok könnyen kezelhetőek kezdőként is.

Azonban a nők között is vannak olyanok, akik már nagyobb tapasztalattal rendelkeznek motorozás terén, ezért kivételesen bevállaltunk egy igazi nagy vadat. A 2004-es INTERMOT-on mutatta be a BMW a hagyományos sportmotor-koncepciókkal szakító K 1200 R-t, minden idők legerősebb naked bike-ját. A BMW K 1200 R számos ponton módosított utódja a 2008-ban szintén az INTERMOT-on ünnepelte premierjét. Az új, 2009-es K 1300 R a további fejlesztéseknek köszönhetően ismét a valaha gyártott legizmosabb BMW naked bike lett. A 127 kW (173 LE) teljesítményének és 243 kilogramm menetkész tömegének köszönhetően kiváló menetdinamikai jellemzőkkel bír, ugyanakkor messzemenően kielégíti a vásárlók biztonságossággal, felszereltséggel és kényelemmel szemben támasztott fokozott igényeit.

 

HIRDETÉS (x)

Első találkozásunkkor örömmel töltött el a motor hatalmas mérete, hiszen így nem kellett felhajtogatnom magam rá, ahogy sok más sportmotorra. Menet közben viszont túl hosszúnak találtam – az ülésen 6-8 centi távolság maradt a hátsó felem, és az utasülés magasabb része között. Ez azt okozta, hogy gyorsításkor és lassításkor ide-oda csúszkáltam hol a hatalmas nyomaték, hol a motorfék, hol a dinamikus fékhatás miatt.

Ez a nagy távolság akkor is zavaró volt, amikor hátul ültem. Ekkor a csúszkálást tovább nehezítette, hogy az előrehajló üléspozíció miatt nem tudtam a farokidomon lévő utaskapaszkodóban kapaszkodni. A tank túl messze van ahhoz, hogy azon kényelmesen és biztonságosan támaszkodjak, így maradt a sofőröm dereka, akit egy-egy dinamikusabb gyorsításkor így csaknem lerántottam a motorról.

Még több kép a galériában!A motor sportos jellegét hangsúlyozza a fekete motorblokk valamint az aszfalt-szürke metál váz és a keréktartó. A kevés fényezett alkatrész csak még inkább megerősíti azt a benyomásunkat, hogy a motor eleje szokatlanul vaskos és erőteljes, míg a motor hátulja kecsesen elvékonyodó. A dizájn legszembetűnőbb hibája az utólag felragasztott, típusjelzést megjelenítő matrica, amitől az egész jármű valahogy befejezetlennek tűnik.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Hiába nézegetem bizakodva a hétvégi időjárást, jelen állás szerint úgy fest, hogy ennyi volt számomra...
Bővebben...
Már az ötletelgetés első fázisait is végigkísérték a barátok, ismerősök aggódó kérdései: „biztos, hogy egyedül...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!