Krosszaság: Honda CRF450R 2010

A Honda neve, azt hiszem mindenkiből a megbízhatóság, az erő, a technikai tudás és a szépség fogalmait csalja elő, de a krosszmotorok esetében mégsem ennyire egyértelmű a helyzet.

Jó pár homokugrót megkérdeztem, hogy miért pont a Honda CRF-re, a Kawasaki KXF-re, vagy épp Suzuki RMZ-re esett anno a választása... A baráti társaságunkban mindenki a sajátját választására, a saját motorjára esküszik. Az elmondások alapján egyik márka hasonló modellje sem rendelkezik nagy szerviz igényekkel, s természetesen a legjobb a piacon. Mivel nem volt érkezésem mindegyik gépet kipróbálni, így kénytelen vagyok elhinni a gazdáknak, hogy járgányaik között nincs annyira erős különbség.

Műszaki adatok:
Motor: Egyhengeres, folyadékhűtéses, négyütemű, négyszelepes OHC
Hengerűrtartalom: 449,7 cm3
Furat x löket: 96 x 62,1 mm
Sűrítési arány: 12 : 1
Max. teljesítmény: 41,5 kW / 8.500 fordulat/percnél (95/1/EC)
Max. nyomaték: 50,3 Nm / 7000 fordulat/percnél (95/1/EC)
Keverékképzés: PGM-FI benzinbefecskendező rendszer
Üzemanyagtank térfogat: 5,7 liter
Gyújtásrendszer: Tranzisztoros, digitális gyújtás
Indítás: Berúgó kar
Váltó: 5-sebességes
Primer áttétel: 2,739 (63/23)
Végáttétel: 3,692 (48/13)
Szekunder hajtás: 520-as lánc
Váz: Alumínium fél-duplabölcső hídváz
Méretek: (Hossz x Szélesség x Magasság) 2,191 x 827 x 1,273 mm
Tengelytáv: 1491 mm
Villaszög: 26˚ 52'
Utánfutás: 114,2 mm
Ülésmagasság: 954 mm
Hasmagasság: 332 mm
Önsúly: 106,9 kg
Futómű elöl: 48 mm-es, vezetőtengelyes, dupla kamrás, fordított teleszkópvilla 16 fokozatban állítható nyomó-, és 18 fokozatban állítható húzófokozati csillapítással, 310 mm rugóúttal.
Futómű hátul: Pro-Link rendszerű felfüggesztés, központi rugóstag, állítható lassú-, (18 fokozat) és gyors sebességű (1,5 fordulat) nyomófokozati-, és 20 állású húzófokozati csillapítás, 320 mm rugóút.
Kerekek elöl: Alumínium perem / küllős
Kerekek hátul: Alumínium perem / küllős
Felni méret: Elöl: 21 x 1,6, Hátul: 19 x 2,15
Gumi méret elöl: 80/100–21 51M,
Gumi méret hátul: 110/90–19 62M
Fékek elöl: 240 mm-es féktárcsa, hidraulikus, kétdugattyús féknyereg, szinter fém fékbetétek.
Fékek hátul: 240 mm-es féktárcsa, hidraulikus, egydugattyús féknyereg, szinter fém fékbetétek.
Ár: 1 850 000 Ft + Regiasztrációs adó
Még több kép a galériában!

HIRDETÉS (x)

Ezúttal tehát csak a Hondáról tudok véleményt alkotni, hiszen abban a kitüntetésben részesültem, hogy egy hétvégére tulajdonosa lehetettem a 2010-es év újdonságának, egy Honda CRF450R-nek.

A kinézetét tekintve – kissé elfogult nézőponttal – egy tökéletes műről beszélünk. Karcsú, magas, pontosan illeszkedő idomok, bütykös gumik, mégis erőt sugároz, már első ránézésre is. Hát kell több egy fiatal lány szívének? Az első próba alkalmával megállapítottam, hogy a csúszásállós ülés kifejezetten hasznos. Amit viszont sajnáltam, hogy a kézvédő nem szériafelszerelés, pedig az is igen hasznos találmány.

Indulás után a motor finoman adta le erejét, kiegyensúlyozott, mondhatni lineáris lenne a teljesítmény görbéje, ha fel tudnám rajzolni. Kifogyhatatlan az ereje, legalábbis átlag buckaugratóknak bőven nyújt meglepetéseket a 450-es blokk. A hétvégi társ RMZ-hez képest a váltója jobb, jól tagolt sebességi fokozatokkal rendelkezik. A kormány l(r)engéscsillapító jótékony hatását viszont nem nagyon lehetett érezni.

A fékekről mondtunk hideget-meleget. Volt akinek bejött, volt aki szerint kevés, de a futómű egyértelműen mindenkinek tetszett. Nagyon kezes a gépezet, könnyen fordult, ugratások után puhán érkezett.

Szerviz igényét tekintve egy átlag felhasználó számára ugyanolyan vonzatai lehetnek, mint bármely másik krosszgépnek. A gyári előírások azonban elég költségesek: öt üzemóránként olajat, illetve tizenöt üzemóránként dugattyút kell cserélni a gépben. A fogyasztása viszont két nap alatt tíz liter volt öt üzemórára. Ez kifejezetten jó, összehasonlítva a 2006-os RMZ-vel.

Ezen a motoron a kényelem csillagos nullás. Egy krosszpályán ugyanis általában végig áll az ember, csak pihenni rakja le a nemesebbik felét, így nem igazán beszélhetünk erről a témakörről egy ilyen gép esetében. Igazi seprűnyél.

Miért vennék ilyet? Mert Honda, és ez számomra még mindig egy megbízható alapot jelent. Valahogy azt az érzést biztosítja, hogy nem fog az első kanyarban szétesni alattam, aztán persze hozzájárul a pontos futómű és az erős motor is.

Miért nem vennék? Mert magasak a szerviz igényei, nem igazán olcsó és legfőképp, mert nem kezdőknek való. Nagyon nem. Az alattad tomboló lóerőknek minden motorosn meg kell fogni a szarvát. Ha nem vagy rá képes, nem lesz igazán élvezetes a hétvégéd. Inkább ülj kisebb lovat, de azt biztonságosan, balesetmentesen! 

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Már az ötletelgetés első fázisait is végigkísérték a barátok, ismerősök aggódó kérdései: „biztos, hogy egyedül...
Bővebben...
Arról már írtam korábban különféle pontokba szedve, miért szeretek egyedül motorozni. A nyűgöket leszámítva rengeteg...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!