A meztelen Királynő: Yamaha FZ8 2011

. Motortesztek

altA történet folytatódik, a ruházat rendületlenül hiányos… Hozzáteszem nagyon is jól áll őfelségének.

Ez a sztori nem a Császár új ruhája, nem Andersen szüleménye, hanem a híres hangvillás brand, a Yamaha 2011-es ékköve, az FZ sorozat egyik legjobban sikerült konstrukciója, az FZ8. Már akkor vártam ezt a motort, amikor évekkel ezelőtt megjelentek az első látványtervek róla. Az aranyközép, ahogy már akkor is nevezték.

HIRDETÉS (x)

Sokat nem unatkoztam, a motorral megtett 1123 km alatt a lehető legváltozatosabb élethelyzeteket és útviszonyokat megjártam. Városban abszolút nyerő választás, első osztályú portéka. Gondolsz egyet és berepülsz a kanyarba az FZ-vel. A 815 mm-es ülésmagassághoz dukáló kellemes ülésszögből gond nélkül lehet terelgetni a 2(00) kilós paripát.

Még több kép a galériában!Jól lavírozhattam a sorok között, és nem hagyott cserben az ereje, amikor az elnyúlt egyenest tempóval kívántam szebbé tenni a megadatott 106 lóerő segítségével.  Pillanatok alatt gyorsul, lámpák alól kevesebb, mint egy gondolat alatt el lehet rugaszkodni vele. Tetszett, hogy hatezres fordulat felett újult erőre kap, és beveti a tartalék erőket.

A naked vonalhoz megfelelően a szélvédelem minimális, majdhogynem nullával egyenlő. Ez a megszoksz vagy megszöksz tipikus esete, aki fésülgetni akarja a pasija szép dús haját, az ne a skinhead táborból válogasson szívszerelmet. 

Azt a tökéletességet, amit a motor, a felszereltsége és a vezetési élmény nyújt, egyedül az olajfürdős kuplung árnyékolja be. A sebességfokozatok közt bóklászást hatalmas csattanások jelzik, és kellő határozottság kell a pedál fel-le pakolgatásához – ami nem vészes és nem is feltétlenül baj. Semmi sem hibátlan, ez köztudott, de ha a váltóprobléma megoldódna, az FZ8 a lehető legközelebb állna ehhez a hőn áhított, makulátlan állapothoz.


A Yamaha mondhatni áthidalta a késő őszi, kora tavaszi hidegek okozta kellemetlenségeket a hőleadás által, ami nem a legjobb, vagy úgy is fogalmazhatnék, hogy túlontúl jó… Az alu váz éppolyan jól átveszi a hőt, mint a legjobb serpenyőim. Ez a fajta hővezetés a konyhában pöpec dolog, de motoron ülve nettó 30 fokban nem a legkellemesebb érzés.

HIRDETÉS (x)

Műszaki Adatok
Hengerűrtartalom: 779 cm3
Motortípus: Soros, 4 hengeres, 16V
Motor hűtése: folyadék
Max. teljesítmény: 78 kW (106 LE) 10000/min
Max. nyomaték: 82 Nm 8000/min
Furat x löket: 68mm x 53.6
sebességváltó: hatfokozatú
Fék: elöl dupla tárcsa 8 dug. (310mm) ; hátul 267mm tárcsa
Tengelytáv: 1445 mm
Ülésmagasság: 815 mm
Üzemanyagtank: 17 l
Fék elöl/hátul: 2 x 310 mm tárcsa/267 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17 / 180/55 R17
Menetkész tömeg: 211 kg (ABS-szel 216kg)
Vételár: 2 228 000 Ft

Sokkal élvezetesebb ellenben a gyártó által adományozott fékhatás! A 8 dugattyús fékek úgy dolgoznak a dupla, 310 mm-es első tárcsával, akár a kisangyalok, egy szavam se lehetett rájuk. Felhőtlen érzés azzal a tudattal motorozni, hogy a fékerő még szélsőségesebb esetekben is kitart, és tökéletesen fogja a motort. Azonban a fékkarra való hirtelen rárántásért szigorúan meg tud büntetni őnagysága. (Hozzáteszem, ha nincsenek kényszeres fékrángatásaink, tökéletesen adagolhatóak a fékek.)

Lényegében a futóművel is meg voltam elégedve, de ha jobban belemerülhettem volna a témába, szívesen kerestem volna egy valamivel puhább beállítást, mert a motor hátulja előszeretettel cirkált a levegőben, szép magyar útjaink hatására. A probléma csak azzal volt, hogy beállításügyileg korlátoltak a lehetőségek.

Több frontról hallottam problémaként felmerülni a fokozatjelző hiányát. Én olyan motorokon szocializálódtam, amiken ez a kis visszajelző még csak víziókban sem szerepelt, így személy szerint sosem hiányolom. Plusz pontot kaphat, ha van fokozatkijelző, de feketét semmiképp sem adok a nemlétére. A műszerfal kellően informatív és pont elég információt közöl le a vezetővel.

Az FZ8-as modellek különlegessége, hogy nem a „kisebb” blokkból kreáltak egy erősebb szívet, hanem az FZ1 szárnyait nyírták vissza, azaz XXL-ből faragtak egy XL-es konstrukciót. A végeredmény kevesebb, mint egy hét alatt a szívemhez nőtt. Bő tartalékok, de semmi felesleges erő, ami gyakorlatilag közutakon (yakuza mentalitás nélkül) kimotorozhatatlan volna. 

Minőségi portéka, Yamaha színvonal (szemet hunyva a váltó felett). Színvonalhoz képest versenyképes vételár (újonnan 2.228.000 Ft, ABS-szel +200.000), alacsony, akár 5 literre is kihozható fogyasztás. Unisex motor megnyerő, határozott dizájnnal a hangvillások jóvoltából, ami nemtől és korosztálytól függetlenül, szinte bárkinek jól állhat. Mi mást is várhatnánk a nakedek csúcstípusától, a meztelen királynőtől?altaltaltalt

Nyomtatás

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS