A meztelen Királynő: Yamaha FZ8 2011 - Olvasd tovább a tesztet!

Tartalomjegyzék

A Yamaha mondhatni áthidalta a késő őszi, kora tavaszi hidegek okozta kellemetlenségeket a hőleadás által, ami nem a legjobb, vagy úgy is fogalmazhatnék, hogy túlontúl jó… Az alu váz éppolyan jól átveszi a hőt, mint a legjobb serpenyőim. Ez a fajta hővezetés a konyhában pöpec dolog, de motoron ülve nettó 30 fokban nem a legkellemesebb érzés.

HIRDETÉS (x)

Műszaki Adatok
Hengerűrtartalom: 779 cm3
Motortípus: Soros, 4 hengeres, 16V
Motor hűtése: folyadék
Max. teljesítmény: 78 kW (106 LE) 10000/min
Max. nyomaték: 82 Nm 8000/min
Furat x löket: 68mm x 53.6
sebességváltó: hatfokozatú
Fék: elöl dupla tárcsa 8 dug. (310mm) ; hátul 267mm tárcsa
Tengelytáv: 1445 mm
Ülésmagasság: 815 mm
Üzemanyagtank: 17 l
Fék elöl/hátul: 2 x 310 mm tárcsa/267 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17 / 180/55 R17
Menetkész tömeg: 211 kg (ABS-szel 216kg)
Vételár: 2 228 000 Ft

Sokkal élvezetesebb ellenben a gyártó által adományozott fékhatás! A 8 dugattyús fékek úgy dolgoznak a dupla, 310 mm-es első tárcsával, akár a kisangyalok, egy szavam se lehetett rájuk. Felhőtlen érzés azzal a tudattal motorozni, hogy a fékerő még szélsőségesebb esetekben is kitart, és tökéletesen fogja a motort. Azonban a fékkarra való hirtelen rárántásért szigorúan meg tud büntetni őnagysága. (Hozzáteszem, ha nincsenek kényszeres fékrángatásaink, tökéletesen adagolhatóak a fékek.)

Lényegében a futóművel is meg voltam elégedve, de ha jobban belemerülhettem volna a témába, szívesen kerestem volna egy valamivel puhább beállítást, mert a motor hátulja előszeretettel cirkált a levegőben, szép magyar útjaink hatására. A probléma csak azzal volt, hogy beállításügyileg korlátoltak a lehetőségek.

Több frontról hallottam problémaként felmerülni a fokozatjelző hiányát. Én olyan motorokon szocializálódtam, amiken ez a kis visszajelző még csak víziókban sem szerepelt, így személy szerint sosem hiányolom. Plusz pontot kaphat, ha van fokozatkijelző, de feketét semmiképp sem adok a nemlétére. A műszerfal kellően informatív és pont elég információt közöl le a vezetővel.

Az FZ8-as modellek különlegessége, hogy nem a „kisebb” blokkból kreáltak egy erősebb szívet, hanem az FZ1 szárnyait nyírták vissza, azaz XXL-ből faragtak egy XL-es konstrukciót. A végeredmény kevesebb, mint egy hét alatt a szívemhez nőtt. Bő tartalékok, de semmi felesleges erő, ami gyakorlatilag közutakon (yakuza mentalitás nélkül) kimotorozhatatlan volna. 

Minőségi portéka, Yamaha színvonal (szemet hunyva a váltó felett). Színvonalhoz képest versenyképes vételár (újonnan 2.228.000 Ft, ABS-szel +200.000), alacsony, akár 5 literre is kihozható fogyasztás. Unisex motor megnyerő, határozott dizájnnal a hangvillások jóvoltából, ami nemtől és korosztálytól függetlenül, szinte bárkinek jól állhat. Mi mást is várhatnánk a nakedek csúcstípusától, a meztelen királynőtől?altaltaltalt

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Mióta karanténban vagyunk, olyan terülj-terülj asztalkám van nálunk, mint ide Lacháza. Hétvégén pl. egyik nap...
Bővebben...
Helyzetre való tekintettel egyre több időt tartózkodók otthon. Ennek egyik előnye, hogy kiülhetek az erkélyre...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!