Vörös Ördög: Honda VTR 250 2009

Végre itthon is elérhető lett a VTR 250. Japán belpiacokon már találkozhattunk a kis ördöggel, de a Honda gondolt egy nagyot és a válságot is figyelembe véve Európába hozta nekünk.

Gazdaságos motorral, igazi csajos kinézettel, és persze megfelelő dinamikával ellátva a piacra dobta. Az első találkozás előtt csak jót halottam róla, így örömmel mentem a találkozóra. Ránézésre vetekszik a nagyokkal a kinézete. Nem lehet csak úgy figyelmen kívül hagyni és elmenni mellette. A Ducati vonalak látszanak rajta de igazi kis dögös Naked motor.

 

HIRDETÉS (x)

A kis Honda térhálós acél csővázban hordja a szívét, ehhez elöl 41 mm-es teleszkópok csatlakoznak, hátul pedig egyszerű lengőkar és egy előfeszítésben állítható központi rugóstag. A tengelytáv 1405 mm, szóval nem is olyan mütyür a gép, viszont az ülés mindössze 775 mm-re van a talajtól, amit nagyra értékelnek majd a kezdők, a hölgyek és általában minden kurta lábú motoros.

Műszaki Adatok:

Motor: Folyadékhűtéses, négyütemű, kéthengeres V motor, hengerszög 90 fok. Két felül fekvő vezérműtengely hengerenként négy szeleppel.
Hengerűrtartalom: 250 cm3
Furat x löket: 60 x 44,2 mm
Sűrítési arány: 11:1
Üzemanyag-ellátás: PGM-FI elektronikus benzinbefecskendezés 31 mm torokátmérővel
Max. teljesítmény: 30 LE (22 kW) 10500/min-nál
Max. forgatónyomaték: 22 Nm 8500/min-nál
Váltó: Olajfürdős többtárcsás tengelykapcsoló, öt fokozatú váltómű,
Szekunder hajtás: O-gyűrűs lánc
Váz: Acél térhálós váz
Futómű elöl: Teleszkópvilla 41 mm belsőcső átmérővel, rugóút 117 mm
Futómű hátul: Acél zártszelvény lengővilla, központi rugóstag, állítható rugóelőfeszítéssel, rugóút 125 mm
Villaszög / utánfutás: 64,7 fok / 96 mm
Tengelytáv: 1405 mm
Ülésmagasság: 775 mm
Fékek elöl: 296 mm átmérőjű szimpla tárcsafék, kétdugattyús féknyereg
Fékek hátul: 220 mm átmérőjű féktárcsa, egydugattyús féknyereggel
Gumik elöl: 110/70 - 17
Gumik hátul: 140/70-17
Tanktérfogat: 12,4 l (tartalék:2l)
Száraz súly: 161 kg (menetkész tömeg)
Hossz: 2070 mm
Szélesség: 725 mm
Magasság: 1055 mm
Ára: 1 290 000 Ft

Még több kép a galériában!

A súllyal sem kell majd küzdeni, a VTR250 teletankolva is csupán 161 kg-ot nyom a mérlegen. A fékrendszer a szokásos egyszerű, de megbízható összetevőkből áll: elöl 296 mm átmérőjű tárcsából és kétdugattyús nyeregből, hátul 220-as tárcsából és egydugós nyeregből.

A gumik szerencsére nem illúzióromboló virslik, előre 110/70-es, hátra 140/70-es került, és a 17 colos, öntött alufelnik. Zárható kis tároló van az ülés alatt és sisaktartó fülecskét is kapott. Európában piros, fehér és fekete színben árulják a kereskedések.

Ezek a tények, és most a használat után jönnek az észrevételek:
Ami látszott is, hogy az alacsony ülésmagasságával még a 155 cm alacsony nőnek is kényelmes. Keskeny és kicsit előre dőlő ülésével kényelmesen és biztonságosan lehet vele közlekedni a városban. Sajnos hosszabb távon épp ez a kialakítás nem a legpraktikusabb. Hosszú túrán nagyon támasztani kell magunkat, hogy ne a tankon landoljunk.

Nekem hiányzott az utaskapaszkodó. Valószínűleg, nem akarták megtörni az amúgy nagyon formás hátsó részt. Ezért ha egy anyuka suliba szállítaná gyermekét a kis VTR-en, a csemetének be kell érnie a hátsó ülésre erősített bőr szíjjal.

A városban a kis súlynak és a fordulékonyságának köszönhetően egy kis vagány motor. A V2-nek köszönhetően bátran előre mehetünk a sorban, és nem kell attól tartanunk, hogy valaki letúr, mert bőven van benne erő kilőni. Ahhoz, hogy az igazi erejét megmutassa, elég magas fordulatszámon kell pörgetni de, ott kiadja ami benne van.

Az első futómű nagyon kemény sajnos és jókat üt a motoroson. A hátsó gyárilag elég keményre volt beállítva de ott van lehetőség az állításra is. Kanyarokban érezhető volt, hogy a motor nem mindig azt teszi amit szeretnénk. Persze ez a városi közlekedésben nem volt érezhető, de ha valaki szereti a kanyarokat ott tapasztalhatja ezt a rossz tulajdonságát.

A fékek ehhez a teljesítményhez bőven elegendők voltak, kis fékúttal meg lehetett állni minden helyzetben. A gáz érzékenyen reagált minden kis érintésemre és nagyon könnyű volt a kuplung. Az ötsebességes váltó nekem kicsit hangosnak tűnt, a kipufogó hangja viszont kicsit halk, de szép.

Az óra szerint akár 160-nal is tud menni, de mint minden naked motornak, a VTR-nek is a szélvédelem a gyengéje. Sajnos ez itt sincs másképp és már 120-nál érezhető plexi hiánya. A kezelőszervek mind kényelmesen voltak elhelyezve, és ami nagyon tetszett, hogy benzinmutatóval van ellátva. A fogyasztása nekem 3,5 l lett ami elég vegyes használatból jött össze.

Összességében a VTR jól vizsgázott, mint egy leendő városi cirkáló. Merem ajánlani kezdőknek, alacsony nőknek, illetve azoknak akik a városban szeretnének olcsón közlekedni. Megvan benne minden ami már motorrá teszi.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Miközben szerveztem a csamos napot, azért folyamatosan a fejemben motoszkált, hogy még lehet idén olyan...
Bővebben...
Még mindig nem tudjuk, hogy mi baja a motoromnak, lévén, hogy megint nem ültem rajta...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!