Csőrike a harapós öszvér: Honda VFR800X Crossrunner 2011 teszt

Tartalomjegyzék

altVFR mamára ráeresztettek valami enduró papát, a végeredmény pedig a Crossrunner lett.

Külsőre engem Csőrikére emlékeztet az eleje a motornak a lámpa alatt előrenyúló, kapaszkodós spoilere miatt. Ráülve és haladva vele aztán rájöttem, hogy ez inkább egy öszvér egyébként, a fent említett keresztezésekből, méghozzá a jobbik géneket örökölve. 

HIRDETÉS (x)

A mérnökök azt mondták, hogy 120 szélcsatornás teszt eredménye az elegáns szabású de azért túrarendúróra emlékeztető forma, de erről a szélcsatornás dologról még beszélünk… a motor elején a csőrtől én nem vagyok elájulva, bár feltételezem valami leszorító erőt képvisel. A szögletes szabású jól kinéző plexi később bosszút is állt rajtam, de a többi forma az öszvérgéneket tekintve teljesen rendben van. Az oldalán lévő kopoltyús, olajhűtőn levegőt áramoltató spoiler megoldások sejtetik, hogy ez a motor gyorsan is képes menni, és legfőképpen azt.

A motorra felülve és elnézegetve az ergonómiai megoldásokat, kb 170-190 cm magas embernek kényelmes tervezés, jó nagy lapát kezekkel. De hál égnek a kisnövésűeket is belevették a buliba, a kuplungkar és fékkar távolság állítható kis mancsúak számára is, az üléspozíció pedig még a 170-es kisnövésűeknek is kényelmes.

Még több kép a galériában!A vezető ülése kemény, az utas egy szinttel feljebb van, és némi morgással vettem tudomásul, hogy az utasülés vastagabb párnázatot kapott. Ami hosszú távon zavaró lehet majd, hogy az ülés spoilerre-tankra felkunkorodó eleje nincs külön rögzítve és aládugható az ujjam, néhány év múlva ki tudja, miféle anomáliák keletkezhetnek ott.

A digitális műszerfal sportmotoros, a fordulatszámmérőt felül egy csíkban találjuk, működés közben láthatjuk, hogy nem forogja szét magát, de azért szép tempós a V4-es erőforrás. Jobb és baloldalt külön találjuk az általános visszajelző lámpákat (refi, index, olajnyomás), a digitális részen ott van a kedvencem: a motorhőmérséklet mérő is.  A motor általánosan 75 és 85 C között tarja magát, városban gyorsan és sűrűn bekapcsol rajta a ventilátor, én úgy érzem, ez a paripa nem lelkesedi magát agyon a városi andalgásért.

A kormány elég meglepő, V vonalúan emelkedik ki a villák közül mint egy nagyrobogóé, viszont az általa nyújtott üléspozíció igen kényelmes. Ráülve a motorra kellemesen szinten van az ülés, hiába magasnak tűnő motor, de azért mégis jól leért a lábam. A lábtartás sportos, összehúzott lábú, tehát elmondhatjuk, hogy az egyenes endúrós testtartás és a sportos összehúzott láb is öszvérgének eredménye.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Így a Halloween utózöngéjeként itt az idő, hogy felfaljuk a tököket. Ha már mást nem...
Bővebben...
Hiába van új motorom - nem vagyok elég kemény - hogy motorozzak ebben az őszies...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!