Tini huligán, avagy I love you WR 125X

Tartalomjegyzék

Doktor úr! Valami hiányzik az életemből.
- Na ne mondja uram, mik a panaszok?
Fiatal kor, alacsony büdzsé, katasztrofális minőségű magyar utak, kanyarfüggőség, lázadó szellem…

- Egy percig se aggódjon kedves beteg, tudom a megoldást az Ön problémájára!
Valóban? És mi lenne az?
- Sürgősen üljön át, egy WR 125X-re!

HIRDETÉS (x)

A hülyeséget leszámítva, a tipp komoly. Szinte minden problémánkat orvosolhatja ez a nyolcadliteres csoda. Közelítve a témához, egy hófehér szépséggel találtam magam szembe. Karcsú, de izmos megjelenés, határozott vonalvezetés. Igazi supermoto feeling, makulátlan design. Bemutatták a jövő egyik díszpéldányát, azaz a WR 125X-et.

Hazánkban (is) sajnos hanyatlóban van a motorpiac. Valamilyen formában él és mozog, ha azt vesszük, hogy az emberek a mai napig motoroznak. Viszont egy másik részről megközelítve, már nem úgy motoroznak, ahogy pár évvel ezelőtt megtehették. Ma már szinte megfizethetetlen pl. egy Hayabusa vagy bármi más nagy teljesítményű gép nyergéből locsolni a benzint, és falni a kilométereket. Véget ért az az időszak, amikor még a sarki boltba is motorral jártunk.

Valami véget ért, de egy új kezdődött el. Mégpedig a 125-ösök világa. Alacsonyabb költségvetésű motorok, amik még képesek élményekkel gazdagítani minket. Kétségtelenül nem izomgépek, de a jelenlegi helyzetet figyelembe véve a városon belül is ideális választások. Bár az új modellek alapára még mindig zsebbenyúlós mutatvány, de nem feledhetjük, hogy a leperkált pénzünkért cserébe most már bizony komoly technikát és – brandtől, típustól függően – minőségi portékát kapunk.

Visszakanyarodva a motor megjelenésére, kis köbcentijének ellenére a 125-ös WR véletlenül sem néz ki minimotornak, sőt! SM a javából, visszaköszön a stílus jellegzetes karakterisztikája, és feltűnő magassága. Ez tulajdonképpen 875 mm eredeti ülésmagasságot jelent, ám ez igénytől függően opcionálisan változtatható.

Próbáltam az eredeti ülést, végül is tartható magasság lett volna, de ha már él az alternatíva egy, a 172 cm-em számára megbízhatóbb méret iránt, úgy voltam vele, hogy élek a lehetőséggel. Egy imbusszal könnyen cserélhető az ülés, ezáltal máris jobban, és alacsonyabban éreztem magam a motoron.

Minél személyre szabhatóbb egy motor, annál jobban érzi magát a rider. Ez vonatkozik a beállításokra és a külső extrákra egyaránt. A Yamaha tervezői nem fukarkodtak a kiegészítőkkel, abszolút alakítható motor. Például a ledes indexek is külön rendelhetőek, nem csak optikailag tuningolnak, hanem remekül funkcionálnak is.


Az első utam haza vezetett, beöltöztem, majd elindultam krúzolni a városba. Lámpától lámpáig, majd végig a rakparton. Bírja a kiképzést a sorok között is, habár a tükrök elég magasan vannak és a kormány egész szélességében terpeszkednek szét, ami nem minden kocsi visszapillantó tükrével kompatibilis. Nem fér el olyan kocsik között, (azért megjegyzem ritka volt az ilyen szerencsétlen összeállítás) amelyek lapátfülei alatt mondjuk egy alacsony sportmotor simán elslisszan. Az ilyen helyzeteknél nem volt garancia, hogy a WR is átkúszik.

HIRDETÉS (x)
Műszaki adatok

Motor: folyadékhűtéses, 4 ütemű, SOHC, 4 szelepes, Előredöntött egyhengeres
Lökettérfogat: 124.7cc
Furat x löket: 52,0 mm x 58,6 mm
Kompresszióviszony: 11.2 : 1 Maximális teljesítmény 11 kW (15PS) @ 9 000 rpm
Maximális nyomaték: 12.2 Nm (1.24 kg-m) @ 8 000 rpm
Kenési rendszer: Nedves karter
Karburátor: Üzemanyag-befecskendezés
Kuplung típusa: Olajban futó, többtárcsás, csavarrugós
Gyújtás: TCI
Indítás: Elektromos
Váltó: Állandó áttételű, 6 sebességes
Kihajtás: Láncos
Váz: Acél kettős bölcső
Első felfüggesztés: Teleszkópvillák
Első rugóút: 210 mm
Utánfutási szög: 25.5º
Nyomtáv: 76.4 mm
Hátsó felfüggesztés: Lengőkaros, (karos felfüggesztés)
Hátsó rugóút: 230 mm
Első fék: Hidraulikus tárcsafék, Ø 298 mm
Hátsó fék: Hidraulikus tárcsafék, Ø 220 mm
Első gumi: 110/70-17 M/C 54H (tubeless)
Hátsó gumi: 140/70-17 M/C 66H (tubeless)
Teljes hossz: 2 095 mm
Teljes szélesség: 835 mm
Teljes magasság: 1 165 mm
Ülésmagasság: 875 mm
Tengelytáv: 1 430 mm
Minimális hasmagasság: 255 mm
Feltöltött tömeg (olajjal és üzemanyaggal): 137 kg Üzemanyagtank kapacitása: 8.5 liter
Olajtank kapacitása: 1.15

Nem tudtam nem észrevenni, hogy vonzza a tekinteteket a moci. Sajnos hangügyileg nem a legzörgősebb egyhengeres, bőgázzal még a galambokra sem tudtam a frászt hozni, de ez gyakori jelenség a 125-ös osztályon belül.

A következő utam Győrbe vezetett, tudom, ez elég perverz dolog… Elvégre nem hosszútávra kreált motor a WR, így felkészültem rá, hogy a hátsómnak nagyon fog fájni az akció, de vállaltam, ha mást nem azért, hogy elmondhassam: ne csináljátok utánam!

A régi 1-esen elindultam hát. Városon belül nem tűnik kevésnek (leszámítva hogy ehhez forgatni kell rendesen), nincs hiányérzetem, de kiérve bizony kifulladnak a lovak, mind a 15, csodát nem is vártam. Pont ezért kellemesen csalódtam. Egyrészt a bitang pontos váltó miatt, másrészt pedig a végsebessége miatt. Győrig sikerült kipréselni a 122 km/h-t. Ezt még a 125-ös Duke sem volt képes produkálni.

Tele tankkal indultam Budapestről, cirkáltam a városban, utána le Győrig, és visszafelé Komárom előtt jelezte a motor, hogy már nagyon szomjas. Tatán álltam meg tankolni vele, imákat mormolva hogy bírja ki addig. Hihetetlen, de képtelen voltam többet tankolni 2240 Ft-nál. Kiszámolva ez 2,3 liter, de ha kerekítek, akkor is csak 2,4 literes fogyasztást jelent! Szerintem ez még a 125-ösök között is viszi a prímet. Jó, jó a karbi, de ilyenkor azért dobunk egy hálát az injektornak. Tehát aki túllendül a 1 148 000 Ft-os vételáron, egy fél életet vígan végigmotorozhat fillérekből.

Az ülés viszont már nem okozott ennyi örömöt... Hiszen, mit is várnánk, elvégre szupermotyó. A hátsómba préselődött szövetmintát nem dokumentáltam, sem a kockaformát, amit a megtett kb. 280 km formált, de hogy nem kellemes érzés, arra a szavamat adom. Bár az ülésszög nagyon kényelmes, és igazán csukó illetve gerincbarát, összességében a komfort és a hatás keményebb, mint a Norbi fitness.


Ennek ellenére a perverzióimat tovább hajtottam, 2 nap múlva célkeresztbe vettem a kecskeméti gokart pályát. A szűk, kanyarokkal tűzdelt pálya ideális hely egy nyolcadliteres supermoto számára. Nem úgy, mint az autópálya. Aznap úgy döntöttem, hogy az M5-ösön megyek, hátha gyorsabban túlleszek a kötelező kockuláson.

A 124 km/h-ra kúszott végsebesség szinte üvöltött vissza rám a WR kijelzőjéről, amit viszont hiányoltam, az a fordulatszámmérő. Ugyanis ez hiánycikk. A műszerfal minimalizált konstrukció, összesen egy üzemanyagszint jelzőből, egy kilométer számlálóból és a sebesség kijelzéséből áll. A 2011-es modell ellenben gazdagodott egy „extrán” púpos plexivel, ami egyébként így is olyan pici, hogy első körben fel sem tűnt. Azért, mellette szóljon, hogy a motor nem produkál olyan sebességet, ami mellé szükséges lenne a nagyobb szélvédelem, a design-nak pedig pont így áll jól.

HIRDETÉS (x)

A pályáról lehajtva a sima 5-ös út is katasztrófa, ahogy a Győrig vezető 1-es. A WR-t viszont egy percig sem hozták zavarba az amúgy zavarba ejtő minőségű, extra rossz magyar utak. Tökéletesen veszi az úthibákat, jó a rugózása és jól eltalált a beállítása, nem is kemény, és nem is puha a futómű, pont olyan amilyennek lennie kell.

Kétségtelenül a WR szerelmesének éreztem magam, de a gokartpályán elszabadultak az érzelmek. Tökéletes! Úgy szakad be a motor a kanyarba, mint a gondolat, tökéletes az úttartása, vitathatatlanul a kanyarok királya! Egy élmény volt vele a pályán menni, kihozza az emberből a „huligánt”. Még gyorsabban akartam a kanyarokba menni és még jobban ki akartam gyorsítani, mert a motor képes rá. De még ennél is nagyobb örömöt jelentett a csúszkáló hátsója, amit a hátsó fékkel matekozva finoman ki lehetett váltani.  

Még több kép a galériában!A WR másik legfőbb érdeme, a használható féke. Ehhez a köbcentihez nem dobálnak nagy fékerőt, de a WR-nél nem spóroltak. Akár egy 250-esnek is dicsőségévé válhatnának ezek a hidraulikus tárcsafékek, amik egyébként már első ránézésre árulkodóak lehetnek. A tárcsák gyakorlatilag akkorák, mint maga a kerék, és a fékerő vele együtt arányos.

Hasonlóan izmos méretekben tündökölnek még a kategória felső határait feszegető gumiméretek (elől 110, hátul 140/70-es), és a méretesre sikerült villaszárak. Hazafelé rám sötétedett, de egy percig sem éreztem magam elveszve. Végülis a tempó se volt tarthatatlan, és a lámpatest is tette a dolgát becsületesen.

A második nap nagyjából 250 km-t tettem meg, összességében egész közel álltam a 600 km-hez. Ez egyrészt a kíváncsiságomnak tudható be, másrészről pedig annak, hogy élvezetes a WR-rel menni. Na nem az autópályán, de városban, vagy egy jó kis gokartpályán sokat tud adni a vezetőnek. Tinik számára tökéletes választás, mutatós, jól használható és megbízható darab, ajánlom a figyelmekbe!

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Írtam már róla a #neérintkezzegyébkéntfelőlemodamészahováakarsz blogomban, hogy vettem egy navigációs készüléket, melyre egy barátom szerzi...
Bővebben...
Karantén negyedik hét... vagy 14, ha úgy vesszük. Már számolni sem tudom, mióta vagyunk itthon. ​ Szerencsére...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!