A púpos csábító: Honda CBR600F 2011 teszt

Tartalomjegyzék

Nem volt eltervezett a találkozás. Háromnapos várnézőbe indultunk, és jött az infó, hogy lehet kérni tesztmotort.

Persze, jöhet bármi, de legalább 600 legyen és ha megoldható ma érte mennénk mert délután megyünk, mert azért túrázni csak jobb egy nagyobbal, pláne utassal...  Azt mondták CBR600F, hú de jó egy túrasportmotor! Végül 4 nap alatt sikerült belerakni majdnem 900 km-t fanatikus módon. Esős idő nem volt hálég, ezért a jetsky üzemmódról nem tudok beszámolni. 

HIRDETÉS (x)

Külső: első ránézésre sportos-dögös, nyálcsorgatós. Sőt, annyira jól néz ki a háromszínű verzió, hogy ez a klasszikus trikolor fényezés tuti, hogy amolyan védjegy lesz a 2011-es CBF-nél. Karakteres, és szép, fekete-gyöngyfehér-piros és elegánsan piroscsíkos. A gyöngyfehér tank finom pikantériát ad a színkombinációnak, még akkor is, ha le körömlakkfehérezzük, szerintem egy szépen átgondolt színvilág.

A fehér ártatlanságát elfelejthetjük ha ráülünk, a fekete bűnre csábít, a vörös meg olyan kis szenvedélyessé teszi. A farokidom kecses peckes, az eleje pedig elegánsan modern, középen macskahátpúpos. A motor "arca" nem csíkszemű, hanem egylámpás komoly tekintetű jószág, átlátszó picike legyezővel a homloka felett. A farokidom szép, viszont a rendszámtáblatartó lelógó csutkájával és az indexekkel képzett állvány engem egy bánatos szöcske tekintetére emlékeztet. Na de ugye rendszám az kell rá, ugyanúgy mint jogsi. 

Még több kép a galériában!A három szín  mind oldalról nézve, mind elölről elegánssá és igen hangsúlyossá teszi a motor vonalait. Az elöl hasig lógó műanyag szerintem épp elég, bár ehhez hozzá tartozik az is, hogy én inkább meztelen motor hívő vagyok, és bírom ha látom a szerkezeteket. Szexin kivillan a matt-fekete blokk és a piros hátsó rugós-tag meg a vázból egy kicsi, néhány oldalidom a tank alatt. A formára igen púpos jószág, kifejezetten a tankra fekvő verzió, a motorban benne ülünk, így a súlypont kifejezetten gyomortájékon érződik.

Felejtsük el a felmálházós túrázást, ez a bankkártyával való utazásra van tervezve. A szépségért minden rámolhatós kampóhelyet feláldoztak, rinyavas sincs az utasnak, csak az ülésben keresztbe a pánt, vagy támaszkodhat ő is a tankon, mert az elég magasan van neki is. Ezt gyorsan tisztázzuk még az elején, különben a vesénk bánja a kapaszkodást.

Szociálisan tekintve igen felvágós darab, a belépő vele annyira hatásos, hogy a régen látott haverok a motorral megjelenve nem ismernek meg, annyira fókuszálnak a jószágra ( "te, ismerem én ezt, kinek van ilyen motorja?"). Egy kis faluban információt kérve az útirány tekintetében pedig az alábbi választ kaphatjuk: "amit keres, az kb 10 km-re van, autóval 5 perc, de ezzel kb. fél perc alatt is odaér... " Benzinkutas: "nahát de szép nagy motor, és hogy egy hölgy a gazdája..." - nem világosítottam fel, hogy nem az enyém... A villamosmegállóban a tinisrácok mutogatják hogy húzogasd neki, és baromira örülnek ha egy kicsit megpörgeted üresben, tehát szociális kapcsolatépítésekre maximálisan alkalmas, biztos a lányoknak is nagyon tetszik, csak egy női sofőr más tészta...

Beledugva és elfordítva a kulcsot végigszámolja a rendszert egy kis komoly mély hangú elektronikus cirmogás kíséretében, majd beindítva megszólal szép mélyen brummogva. Van vészleállító, és vicces hangú duda, meg bolondbiztosság kinyitott sztenderdhez. Nem túl hangos, egy zajosabb sisak simán elnyomja a motor hangját a gyári kipufogóval a nagyobb tempóknál. A négy leömlőnél viszont igen praktikus a szépen krómozott védőlemez, és figyeltek arra is, hogy a motor döntésekor  és a menetszélnek  se képezzen zavaró kitüremkedő felületet. A kipu háromszögletű krómos, de azért passzol az is a fazonhoz. Nem túl hangos, simán meg bírtam lépni reggelenként felébresztés nélkül egy kis extra privát tekergésre a szállásról. Az EU normák örülhetnek.

A műszerfal digitális, felül egy rövid sávon nézhetjük a forgatást, közvetlen alatta a digitális kilométerórát, az alatt pedig az egyéb kijelzőket, az ürest, a motor hőmérsékletét,  napi km óra számlálót, a tank szintjét. Az indexet külön rakták a komplett digitális rendszertől, magasabbra, a fordulatszám mutató magasságába, ez kifejezetten jó volt a szétcipzárazott (túlcsordulásig megtömött) tanktáska esetében, mert úgy még pont láttam. A motor hőmérséklet mutogatása nekem igen szimpi, menet közben 75-85 C fok körül tartja magát a járgány, álltó helyében viszont gyorsan felkúszik 104 C-ra amikor is a ventilátor bekapcsol.

A fordulatszámról csak annyit, hogy 120 km/h 5000nél, 6000-nél 160 km/h, a többit meg majd szóban... remélem az M6-oson kevés a telepített traffipax... A piros sáv 13 000 és 15 000 között van. Túrázásra és pályára is elvihetjük, bárt tudom, hogy a CBR 2006-os legutóbbi verziója 110 lovas, de ez a 103 paci se fog minket szégyenbe hozni. Autósokra lámpától-lámpáig való gyorsulások esetén súlyos csapást mér, a négykarikás autók tulajdonosai mégis vigyorogva próbálkoznak be, aztán meg állva maradnak... Tartalékok vannak bőven.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

A hosszú hétvége nagy részét Pilismaróton töltöttük a Szobi Révnél. Ezúttal nem motoros találkozó volt...
Bővebben...
Miután kedden motoroztam egy kellemeset bár elég rövidet, másnap arra mentem ki a garázsba, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!