Kicsi a bors, de nagyon lelkes! - Honda CB125R 2011 teszt

Tartalomjegyzék

Első ránézésre a motor igen formás, sportos darab. Nekem olyan komolykodó fekete kiscica benyomást nyújtott elsőre - talán mert tudtam mi van a szpoiler alatt.

A hozzá nem értőket rendszerint becsapja testes megjelenésével és sok spoilerével, nagynak tűnő kipufogójával. Ahol városban megálltam vele megnézték, az ifjú tiniszíveket megdobogtatta,  még néhány lányka is integetett lelkesen - míg rá nem jöttek, én is lány vagyok. 

A Honda Budaörsnél annyit kértek, hogy a 465 km-t megtett motort lehetőleg az 1000 km-es szerviz előtt vigyem vissza - 951 km-ig kergettem. Mondták direkt azért női tesztelőre bízzák, mert ezt a kicsit leginkább nőknek szánnák, amolyan kezdő motornak. Nos, erről csak annyit, hogy a 750-re szokva nekem nagyon bejött még nem kezdőként is. 

A tesztelés során sikerült a húsvéti hétvégét megcsípni csütörtöktől keddig, még a motorral való közös locsolkodás sem maradt el...  Volt városi motorozás két nap szaladgálással, túra Sümegre és vissza, a sümegi borvidék megmászása, felgurulás a várba, utasmotoroztatás, tehát elég széles felhasználási módban vizsgázott a kicsi.

Röviden és tömören nekem a belopta magát a szívembe kicsinysége ellenére, végtelenül lelkes darabnak találom. Ugyan pörgetős mert a 125 cm3-ből a lelkesedést már csak így lehet kicsikarni, de a köbcentik ellenére a kicsi fekete macska nagyon is motorozás élményt-t tud nyújtani - csak kicsiben. 

Még több kép a galériában!Városban végtelenül kényelmes kis fürge jószág, autópályán elkocog becsülettel tartósan 120-szal, a veszprémi lankákon még kényelmes, Dobogókőre és Mátrába csak az vigye, aki szereti hallgatni a fordulatszámot és sűrűn váltogatni. Aki ezzel tanul meg motorozni, az garantáltan megfertőződik a benzingőzzel és fájó szívvel fogja ezt a kicsit nagyobbra cserélni, pláne érzékeny lelkű csajok fognak bőgni utána. Szép is, kezes is, jóindulatú is, könnyen megszerethető. Ideális első szerelemnek.

Küllemre a rafinált fekete fényezést annyival tették pikánsabbá, hogy a spoilerezett felületek egy kis metál fénnyel turbózottak, a fém alkatrészek és a kiegészítő műanyagok pedig matt feketék: az összhatás látványos, sportosan szép. A motor vonalvezetése dinamikus,  eleje egy csíkszemű arc, de mégis vidáman gombtekintetű első lámpákkal tompán púpos orral egy tömbben, széles fejidommal, kicsi de arányos plexivel.

Az ülés vonala szépen rajzolódik a tank púpjához, az utasülés a hegyen fejjel előre pucsítós kis háromszög extra könnyű testmérethez és testsúlyhoz tervezve - mondjuk ki, nem utasbarát és a kis teljesítmény nem értékeli az utasokat. A farokidom dupla villában végződik a kapaszkodókkal, amolyan kis villás ördögfarok fazon, szépen aláillesztett homorú vonalú lámpával.

A kipufogó tervezése rafinált, úgy néz ki mintha megint valami nagy dologba futottunk volna bele bár a rövidsége gyanakvásra ad okot, aztán közelebbről nézve gyorsan lebukunk a kis kilógó pöcökkel. A látványos küllem viszont könnyű testtel párosul, súlypontja  nagyon kiegyensúlyozott, fenék alatt középen található (nekem nagyon bejött, mert könnyen irányítható testsúlyáthelyezéssel is), a lábtartás magunk alá húzós, sportos.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Arról már írtam korábban különféle pontokba szedve, miért szeretek egyedül motorozni. A nyűgöket leszámítva rengeteg...
Bővebben...
Neked feltűnt, hogy a vadlibák olyanok, mint a motorosok? Mindig csapatban járnak, alakzatban vonulnak és...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!