Német egyenruhába bújtatott latin szerető: BMW G650GS 2011 Teszt

Tartalomjegyzék

Az utóbbi időben sokat gondolkodtam azon, hogy a nagy vas mellé jól jönne valami városi rohangálós...

 

 Bár többen javasolták, hogy szerezzek be egy robogót, ahhoz valahogy mégsem füllik a fogam. Amúgy van is itthon egy, de mégsem jut eszembe, hogy azt használjam, ha dolgom van. Úgy gondoltam, kényelmesebb lenne valami normális motor, ami magasabb, váltós és olyan endurós vagy supermoto forma. Nem túl erős, és könnyű kezelni, nem csak vezetés közben, hanem ide-oda pakolgatni is a garázsban.

 

HIRDETÉS (x)

 

 

Mikor ezeket így végiggondoltam, jött a telefon, a BMW-től, hogy a hétvégére elvihetnék egy tesztmotort. Amikor megláttam, rögtön ráismertem, hogy pont ő az: a G650GS könnyű kis egyhengeres, magas felépítéssel, de mégis alacsony üléspozícióval, ráadásul pirosban.

A klasszikus, boxermotoros BMW-ktől igen távol áll az új belépő modell, de a nagy népszerűségnek örvendő GS sorozatba jól illeszkedik az új kis tesó. Bár az F650GS alapjaira épül az új modell, kicsinek nevezhető, hiszen nem 800, hanem csak 652 cm3, a tesztmotor teljesítménye pedig 25 kW (34 LE)/6.500 ford./percre volt korlátozva, ami alkalmassá teszi arra, hogy korlátozott jogosítvánnyal is vezethesse, akinek még nincs meg a vezetői engedélye nagyobb teljesítményű motorra.

Még több kép a galériában!Mivel ennél erősebb motorokhoz vagyok szokva, a fojtott változat kicsit gyengének tűnt országúton, ezért a hétvégére tervezett terepen való tesztelés el is maradt. Nem a terep miatt – amire mindenki azt mondta, hogy nagyon alkalmas – hanem az oda vezető 70 kilométer miatt. A hatalmas szélviharban az volt az érzésem, hogy a magas felépítés és a könnyű, 200 kg körüli súly ezen a túrán a motor hátrányára válna. Így maradtam a városban, a viszonylagos szélárnyékban.

A garázsban, a motor mellett állva úgy nézett ki, hogy a gyári 780 mm-es ülés túl magasan van. Persze a 170 mm-es rugóútnak köszönhetően ráülve az ülés is lejjebb kerül. Végül hajlított térdel és telitalppal leért róla a lábam. Extraként rendelhető hozzá 750 mm-es alacsonyabb vagy 820 mm-es magasabb változat.

A kulcs elfordításakor a műszerfalon egyszerre villan fel az összes visszajelző, ami olyan színes, akár egy karácsonyfa. Az index, a benzinszint visszajelző, az üres állás, az ABS, a vízhőmérséklet és a reflektor mind külön kis lámpát kapott a kilométeróra mellett. A digitális kijelzőn az összes megtett kilométer mellett két különböző túrát is mérhetünk, és itt kapott helyet a digitális óra, valamint a fordulatszámmérő is.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Szoktam mondani, hogy az elhatározás, a kitartás, meg mittomén mik visznek előre. Meg hogy bizonyos...
Bővebben...
Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!