Húsvéti piros tojás - 2007-es Yamaha Midnight Star 1300 teszt

Tartalomjegyzék

„mindnight13001534A férfiak jobban szeretik, ha az övék nagyobb.” - mondta kollégám gyenge próbálkozásomra. „De nem a méret a lényeg... nem szeretnéd mégis inkább a pirosat? Csajozni az is pont olyan jó...” - válaszoltam, de tekintetén tisztán látszott, hogy ez most nem jött be.

Sokszor előfordult már velem, hogy a tesztmotorig való eljutás vagy épp a hazafelé vezető út sokkal kalandosabbra sikerült, mint maga a motorozás vele. Ez szinte már nem is furcsa, hiszen ezek a mai motorok már mindent tudnak, túl sok meglepetés nem érheti az embert. A mérnökök egyszerűen nem hibázhatnak, minden eszköz a kezükben van, hogy a mai technikához mérten a legtökéletesebbet alkossák meg.

Azért az, hogy sofőrünk a péntek délutáni csúcsforgalomban a Keleti pályaudvarnál félreállt és közölte, hogy innen nem hajlandó tovább vinni minket kocsival, megdöbbentett. Évek óta csak annyi ideig ülök buszra, amíg elmegyek az autóért vagy a motorért a szervizbe. Teljes motoros felszerelésben, bukósisakkal a kezemben, hátizsákkal a hátamon utazni a piros hetesen a végállomásig nem éppen álmaim netovábbja. Egyetlen előnye talán annyi volt, hogy végre megláttam a piros hetes másik végállomását is. Ennél az útnál bármi csak jobb lehet.

HIRDETÉS (x)

Az „Éjféli csillag” a Yamaha Drag Star modellsorozatának vadonatúj, nagy teljesítményű, megnövelt hengerűrtartalmú, 60 fokos, V2-es, folyadékhűtéses, benzin-befecskendezéses motorral szerelt változata. Ettől az évtől 1300- és 1900 köbcentiméteres hengerűrtartalommal kapható. Ahogy a szalon udvarán álltunk, és sorban tolták ki a két motort, kollégámmal tippeltünk, hogy melyik lehet a kicsi, és melyik a nagy. Amíg csak az egyiket láttuk, mindketten arra tippeltünk, hogy ennél már nem lehet nagyobb, de tévedtünk. Egymás mellett összehasonlítva az arányokat már egyértelmű volt a rejtvény megoldása.

Talán az 1100-es Drag Star már nem szorul bemutatásra. Nagyjából minden olvasónak beugrik, hogy egy viszonylag nagyméretű cirkálóról van szó, ha ez a motor kerül szóba. Akkor most ehhez adjunk hozzá hosszában három, széltében pedig három és fél centimétert, és megkapjuk az 1300-ast, ha pedig hosszában tizenkettő, széltében pedig tizenöt és fél centit adunk hozzá, akkor nagyjából megkapjuk az 1900-as méreteit. Gondolom most már mindenki számára világos, hogy mindkét új modell jó nagy.

 

Ez után „megnyertem” a kisebbik tesót, de végül nem is bántam. Nem lett volna kedvem egész hétvégén birkózni a gigantikus cirkáló csaknem 330 kilójával. Persze beszélni róla könnyű, azért elboldogulni a plusz negyvenhat kilóval nem gyerekjáték. Ahhoz már tényleg férfi kell. Ahogy a parkolóban száz méterrel arrébb gurultam vele, már beláttam, hogy ekkora méreteknél hiába a valamivel magasabb „chopperes” kormány, egy ilyen széles motornál igenis számít a két centis különbség az ülés magasságában.

Talán már közhely, hogy a nagyobb városokban lassan csak kerékpárral, robogóval vagy motorkerékpárral lehet normálisan haladni. Igaz, a Midnight Star nem tartozik kifejezetten a városi utcai harcosok közé – inkább hosszabb túrákra, nagy távolságok kényelmes leküzdésére tervezték – a hetes busznál mindenképpen kellemesebb alternatíva. Hatalmas méretei ellenére az alacsony súlypontnak köszönhetően a sorok között lavírozva is könnyen kezelhető, és úgy engedelmeskedik vezetőjének, akár egy aprócska robogó.

 

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

A héten megint nem volt motorozás, pedig az időjárás miatt akár lehetett volna. A nyakamba...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!