Húsvéti piros tojás - 2007-es Yamaha Midnight Star 1300 teszt

Tartalomjegyzék

„mindnight13001534A férfiak jobban szeretik, ha az övék nagyobb.” - mondta kollégám gyenge próbálkozásomra. „De nem a méret a lényeg... nem szeretnéd mégis inkább a pirosat? Csajozni az is pont olyan jó...” - válaszoltam, de tekintetén tisztán látszott, hogy ez most nem jött be.

Sokszor előfordult már velem, hogy a tesztmotorig való eljutás vagy épp a hazafelé vezető út sokkal kalandosabbra sikerült, mint maga a motorozás vele. Ez szinte már nem is furcsa, hiszen ezek a mai motorok már mindent tudnak, túl sok meglepetés nem érheti az embert. A mérnökök egyszerűen nem hibázhatnak, minden eszköz a kezükben van, hogy a mai technikához mérten a legtökéletesebbet alkossák meg.

Azért az, hogy sofőrünk a péntek délutáni csúcsforgalomban a Keleti pályaudvarnál félreállt és közölte, hogy innen nem hajlandó tovább vinni minket kocsival, megdöbbentett. Évek óta csak annyi ideig ülök buszra, amíg elmegyek az autóért vagy a motorért a szervizbe. Teljes motoros felszerelésben, bukósisakkal a kezemben, hátizsákkal a hátamon utazni a piros hetesen a végállomásig nem éppen álmaim netovábbja. Egyetlen előnye talán annyi volt, hogy végre megláttam a piros hetes másik végállomását is. Ennél az útnál bármi csak jobb lehet.

HIRDETÉS (x)

Az „Éjféli csillag” a Yamaha Drag Star modellsorozatának vadonatúj, nagy teljesítményű, megnövelt hengerűrtartalmú, 60 fokos, V2-es, folyadékhűtéses, benzin-befecskendezéses motorral szerelt változata. Ettől az évtől 1300- és 1900 köbcentiméteres hengerűrtartalommal kapható. Ahogy a szalon udvarán álltunk, és sorban tolták ki a két motort, kollégámmal tippeltünk, hogy melyik lehet a kicsi, és melyik a nagy. Amíg csak az egyiket láttuk, mindketten arra tippeltünk, hogy ennél már nem lehet nagyobb, de tévedtünk. Egymás mellett összehasonlítva az arányokat már egyértelmű volt a rejtvény megoldása.

Talán az 1100-es Drag Star már nem szorul bemutatásra. Nagyjából minden olvasónak beugrik, hogy egy viszonylag nagyméretű cirkálóról van szó, ha ez a motor kerül szóba. Akkor most ehhez adjunk hozzá hosszában három, széltében pedig három és fél centimétert, és megkapjuk az 1300-ast, ha pedig hosszában tizenkettő, széltében pedig tizenöt és fél centit adunk hozzá, akkor nagyjából megkapjuk az 1900-as méreteit. Gondolom most már mindenki számára világos, hogy mindkét új modell jó nagy.

 

Ez után „megnyertem” a kisebbik tesót, de végül nem is bántam. Nem lett volna kedvem egész hétvégén birkózni a gigantikus cirkáló csaknem 330 kilójával. Persze beszélni róla könnyű, azért elboldogulni a plusz negyvenhat kilóval nem gyerekjáték. Ahhoz már tényleg férfi kell. Ahogy a parkolóban száz méterrel arrébb gurultam vele, már beláttam, hogy ekkora méreteknél hiába a valamivel magasabb „chopperes” kormány, egy ilyen széles motornál igenis számít a két centis különbség az ülés magasságában.

Talán már közhely, hogy a nagyobb városokban lassan csak kerékpárral, robogóval vagy motorkerékpárral lehet normálisan haladni. Igaz, a Midnight Star nem tartozik kifejezetten a városi utcai harcosok közé – inkább hosszabb túrákra, nagy távolságok kényelmes leküzdésére tervezték – a hetes busznál mindenképpen kellemesebb alternatíva. Hatalmas méretei ellenére az alacsony súlypontnak köszönhetően a sorok között lavírozva is könnyen kezelhető, és úgy engedelmeskedik vezetőjének, akár egy aprócska robogó.

 

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!