Yamaha YZF-R6 2010 teszt

Majzik Ibolya/Horimoto Racing Team, Fotó: Baluska - . Motortesztek

Nos, lássuk mennyit változott a korábbi évjáratok még kicsit szelidíthetetlen R6-osa.

Nagy örömömre szolgált mikor felkértek a 2010-es Yamaha R6-os tesztelésére, hiszen magam is Yamahával versenyzem. Ezért is voltam kíváncsi, mit tud az új modell. Emlékszem még négy évvel ezelőtt utcai motorozáshoz kerestem motort, és próbálgattam az R6-ost is. Akkor a Suzuki GSX-R 600-asa mellett döntöttem, mert a K6-os jóval felhasználóbarátabbnak tünt.

 

HIRDETÉS (x)

Design szempontjából soha nem lehetett panasz a Yamahára, hisz a motor formája magáért beszél. Az első fényszórók „macskaszeme“ a legszebb kategóriatársai közül. A hátsó idom is kecsesre sikerült, bár nem túl szép a lelógó rendszámtáblatartó, amit nem is olyan könnyű kicserélni egy kisebbre mert az index is rá van szerelve. Ráadásul az első index még mindig „kilóg az idomból“, nem tették be a visszapillantó tükrökbe. Úgy gondolom az index probléma megoldása a Suzuki 600-asán sikerült a legjobban, remélem a 2012-es R6-oson is hasonlót látunk majd!

Még több kép a galériában!A Yamaha modellek színe is változott 2010-re, én a fekete verziót kaptam a tesztre. Nagyon szép a motor fekete-arany kombinációja (arannyal a feliratok vannak rajta), és jól mutat közelről, de szerintem nem a legszerencsésebb szín. A fehér vagy a kék-fehér verzió jobban kihozza a motor szép vonalvezetését messzebbről, főleg menet közben. Hiszen egy ilyen gyors motorban az átlag járókelő csak pár másodpercig gyönyörködhet.

Az üléspozíció is lejjebb került, és ezzel megoldódott az én korábbi problémám is, miszerint utcai motornak – többek között – azért nem a Yamaha mellett döntöttem, mert nem ért le róla a lábam. Azért lássuk be, ez nem egy hátrány piros lámpánál megállásnál. Ezt az indokot általában a férfiak megmosolyogják, de aki dőlt már el utcán emiatt, az pontosan érti miről beszélek. Tehát VÉGRE egy Yamaha amiről egy 168 cm magas csajnak is kényelmesen leér a lába!

Ettől függetlenül megmaradt a sportos pozíció a motoron, így a versenymotorokhoz legközelebb álló testhelyzetet produkál. Jól gondolkodjunk el, mielőtt több napos túrát vállalunk, viszont rövid túrázások alkalmával és főleg, ha még egy pályanapra is kimerészkedünk vele, akkor tökéletes „racing“ érzést ad.


Másik korábbi kritika az R6 utcai használatára a motor idegessége, agresszív gázreakciója volt. Ezt idén megoldotta a gyár, így már alacsony fordulatszámon is nyomatékosabb a motor, szépen lehet vele kigyorsítani alulról is, nem kell folyamatosan fent tartani a fordulatszámot. A nagyobb nyomaték érdekében a kipufogó hosszát megváltoztatták ezért a motor utcán sokkal kevesebb váltással, ugyanúgy dinamikus motorozásra ad lehetőséget.

HIRDETÉS (x)

Műszaki adatok

Motor típusa: folyadékhűtéses, DOHC, 4 ütemű, előre döntött, párhuzamos, 4 hengeres, 4 szelepes
Lökettérfogat: 599 cm3
Furat x löket: 67,0 mm x 42,5 mm
Kompresszióviszony: 13.1 : 1
Maximális teljesítmény: 91.0 kW (129PS) @ 14 500 rpm
Maximális nyomaték: 65.7 Nm @ 10 500 rpm
Kuplung típusa: többtárcsás, csavarrugós, Olajban futó
Gyújtás: TCI
Indítás: Elektromos
Váltó: Állandó áttételű, 6 sebességes
Kihajtás: Láncos
Első felfüggesztés: Teleszkópvillák, Ø 41 mm
Hátsó felfüggesztés: Lengőkaros, (karos felfüggesztés)
Első fék: Kettős tárcsafék, Ø 310 mm
Hátsó fék: Egyszeres tárcsafék, Ø 220 mm
Ülésmagasság: 850 mm
Feltöltött tömeg (olajjal és üzemanyaggal): 189 kg
Üzemanyagtank kapacitása: 17.0 liter
Olajtank kapacitása: 3.4 liter

A futómű gyári beállítására sincs panaszom, jól és könnyen fordul, mint kés a vajban, nem kell rajta „melózni“. A váltóra ugyanezt tudom mondani, a Yamahától megszokott pontosság jellemzi. Továbbra is hiányolom viszont a sebességfokozat-kijelzőt, mely már szinte alap minden konkurens márkánál. Igaz, hogy így „versenymotorosabb“, de az utcán igenis jól, jön ha néha rá tudunk pillantani.

A fékeken a korábbi modellhez képest nem történt változás, viszont a változó szívócsőhossz szintén sokat segít a motor dinamikus teljesítményleadásán.

A korábbi modellhez képest nem sok változtatás történt a motoron, és a változások is inkább a költségtakarékosságot tükrözik, viszont a gyár nagy hangsúlyt fektetett a könnyebb utcai használatra, biztos vagyok benne hogy ezt az vevők is értékelni fogják.

Összességében nagyon kellemes élmény volt utcán motorozni az új R6-ossal. Örülök, hogy ezentúl nyugodtan ajánlhatom lányoknak is az R6-ost utcai motorozáshoz, mert egy olyan motort kapnak mely mind tudásban, designban mind napi használatban egy nagyon jó választás.

Nyomtatás

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS