Harley-Davidson tesztmotorozás mindenkinek

Első alkalommal érkezett Budapestre a Harley-Davidson teszt kamion. Április 17-18-án az Ötvenhatosok terén bárki kipróbálhatja a 23 modellt.

Ilyen még nem volt. Ott áll a felvonulási téren egy hatalmas, fekete kamion, előtte pedig egy csomó motor, amelyek mind-mint arra várnak, hogy kipróbáljam őket. A bőség zavarában hirtelen nem is tudtam, hogy melyikkel kezdjem.

Bár volt nálam bukósisak és kabát, mégis kaptam egy Harley-Davidson márkájú, csinos, női kabátot a méretemben, és egy rám való sisakot is. A kamion személyzete egyébként alaposan fel van készülve, mert minden női és férfi méretű kabátból és a sisakokból többet is hoztak magukkal.

HIRDETÉS (x)

Úgy gondoltam, először a Street Bobot próbálom ki. Ez az a bobber stílusú Big Twin modell, amelyik külsőre jelenleg legjobban tetszik a kínálatból. Tavaly már volt szerencsém menni eggyel, de az már átesett némi módosításon, így alig vártam, hogy letesztelhessem a gyári verziót is.

Már tűkön ültem, de valaki beelőzött, így várnom kellett. Gondoltam egyet, és engedtem a rábeszélésnek, elkötöttem hát a Vrodot. Az üléspozíció egyből szimpatikus lett, csak a pedálokat nem találtam meg elsőre... és másodikra sem. Életveszélyesen kalimpáltam a levegőben a lábaimmal a személyzet őszinte megrökönyödésére. Valószínűleg átfutott az agyukon, hogy mit akarok ezzel az 1250 cm3-es döggel.

Miután kikanyarodtam a főútra, beállítottam a tükröket (igen ebben a sorrendben), átverekedtem magam a Városligeten és az azonnal elém ugró rendőröket is megdumáltam, hogy jelenleg csak a jogsimmal szolgálhatok és motor, aminek semmilyen papírja nincs nálam nem is az enyém, már rutinosan csaptam a 130 ló közé.

Még több kép a galériában!A Vrod meglepően kezes, a nyomatéknak köszönhetően nagyon rugalmasan vezethető, és ami legjobban tetszett, hogy nagyon kényelmes - a hátsó ülés lépcsője tökéletesen kitámasztja a sofőr csípőjét, így nem volt az az érzésem, hogy lerepülök gyorsításkor. Ráadásul a 130 ló - amitől induláskor még kicsit féltem - egyáltalán nem kezelhetetlen. Nem is csoda, hogy vigyorgó fejjel gurultam vissza a Városligetbe.

Addigra visszahozták a Street Bobot. Azonban ahogy ráültem, már éreztem, hogy ezzel bajom lesz. Az ülés olyan alacsony, mintha egy sámlira ültem volna le, és a lábtartót ismét nem találtam meg - a Vrod előretolt lábtartójához képest ezen a modellen a hagyományos helyen kellett volna keresnem. A magas "talicskakormány" miatt szokatlanul magasra és előre kellett nyújtóznom, és a csuklóm kicsavart pozíciója miatt alig bírtam bekanyarodni egyesben, és pár sarok után már görcsben állt az egész tenyerem.

Ettől függetlenül mégis ez az a modell, ami jelenleg a legjobb formájú Harley-Davidson szerintem, és a legtrendibb a külseje. A tankembléma gyönyörű, és ha valamilyen oknál fogva ilyet kellene vennem, az biztos matt-fekete lenne. Szerintem nyugodtan kijelenthetem, hogy ezt a modellt nálam jóval alacsonyabb sofőrökre tervezték, nekik valószínűleg így, ahogy van kényelmes, tehát a csajoknak kifejezetten jó választás lehet.

Pihenésképpen végigültem az összes kiállított modellt. A Sportstereket csak provizore, de a többin alaposan megnéztem, hogy milyen a kormány és a lábtartó, mennyire kényelmes a vezető testhelyzete. A Crossbones ülése túl magas volt nekem, pedig tetszett volna, a többi modellből pedig hiányoltam a hívogató, egyedi karaktert. Így esett a választásom a Street Glide nevű modellre. A nézők eközben gúnyosan nevetgéltek.

Az Electra Glide leültetett változatát 1584 cm3-es Twin Cam 96 blokk hajtja. Már önmagában ez, valamint a hatalmasnak látszó test,  300 kiló körüli száraz súly, a dobozok, és az alacsony plexivel felszerelt "denevérszárny" is épp elég ok lenne, hogy ne merjek motorozni vele. De ha már teszt, akkor legyünk vakmerőek! Gondoltam ez is megér egy kis kört a Városligetben.

Aztán egyszer csak azon kaptam magam, hogy már az M0-on repesztek Budakalász fele... Kevésen múlt hogy a felhajtón nem hazafelé vettem az irányt - a Suzuki Swift biztos nem sértődne meg, ha lecserélném egy ilyenre. Szerintem ő is megértene. A hihetetlen, felhőtlen suhanásból csak akkor ocsúdtam fel, amikor az M0-ás felhajtójánál letettem a bukócsövet. Haló, én nem is merek ekkorát dönteni! Aztán legközelebb arra ébredtem, hogy esik az eső, és amúgy sem ártana visszaadnom legújabb kedvencem.

Ezúttal elmaradt a vigyorgás. Őszintén sajnáltam, hogy meg kell válnom tőle. Valahogy az volt az érzésem, hogy most aztán akármeddig elmotorozhatnék vele. Minden kézre áll, minden ott van, ahol kell, kivéve a rádió hangerőszabályzóját, amit út közben nem találtam meg, ezért csak zajfoszlányokat hallottam a Petőfi Rádió műsorából, amit onnan tudok, hogy ki volt írva a digitális kijelzőre.

Több motort ezután nem teszteltem. Ezen a délutánon alaposan elfáradtam, hiszen valamivel több, mint 40 kilométert mentem csak a Street Glide-dal. Amúgy is a csúcson kell abbahagyni, és a záróra is közeledett.

Azoknak, akik nem tudják mit csináljanak ezen a hétvégén, jó ötlet lehet, hogy kinézzenek a Városligetbe. Az ügyfeleknek 23 motor közül van lehetőségük választani a helyszínen érkezési sorrendben. A tesztkörök kb. 30 percesek, és óránként indulnak felvezetőkkel. Érdemes tehát minél előbb odaérni, hogy biztos ne maradj le a kedvenc Harley-Davidson motorodról!

A szervezők azokra is gondoltak, akiknek nincs jogosítványuk, de meg szeretnék érezni a Harley-Davidson erejét és hangját. A kísérők mögé bárki felpattanhat egy körre. A helyszínen fotót is készítenek mindenkiről kedvenc Harley-Davidson modelljén.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Így a Halloween utózöngéjeként itt az idő, hogy felfaljuk a tököket. Ha már mást nem...
Bővebben...
Hiába van új motorom - nem vagyok elég kemény - hogy motorozzak ebben az őszies...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!