Újra erőre kap a motorkerékpár piac

Tartalomjegyzék

magyar gepjarmuimportorok egyesülete buek 2019Végre jó híreket is hallhattunk a motorkerékpár-piac alakulásáról múlt hét csütörtök reggel, amikor szokásos évértékelő reggelijét tartotta a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete az egyesületi tagok és a sajtó jelenlétében.

A 2008-as gardasági válság alaposan megtépázta a motoros szektort is. Mivel a motorkerékpár luxuscikknek számít, valahol érthető, hogy a válság utáni években nagy mértékben csökkent az új motorok eladása Magyarországon. Az eddigi mélyrepülés után 2018-ban végre jelentős növekedés mutatkozott az új motor eladásokban, és a legnagyobb növekedés a 125 cm3 alatti kategóriában tapasztalható.

A motorosokat érintő jó hírek előtt azonban volt még néhány más téma a sajtóreggelin, amik az egyesület többi tagját érintették a személyautóktól a nagyhaszongépjárművekig.

HIRDETÉS (x)

Erdélyi Péter az egyesület ügyvezető elnöke bevezető beszédében kihangsúlyozta az egyesület céljait:

"... a modern mobilitás fontos részeként a közlekedés biztonságának és a környezet védelmének elősegítése az EU ajánlások figyelembe vételével, valamint a jogkövető vállalkozások versenyhátrányának csökkentése, megszüntetése. Igyekszünk tekintettel lenni a partnerek szempontjaira is, de számunkra a fenti célok az elsődlegesek.

Ennek érdekében keressük azokat az együttműködési formákat, amelyektől a megfogalmazott célok konkrét megvalósulását remélhetjük, így szoros együttműködésben dolgozunk az Autós Nagykoalícióban. Az együttműködésben számítunk a társ szervezetekre, a hatóságokra, a döntéshozókra és nagyon nagy mértékben a sajtó nyilvánosságára." - mondta.

motorkerekparok regisztracios adoja 2019 mgeEzután az egyesület tevékenységének 2018-as sikereit részletezte: 

  • 2019 január végén elindul a vásárlók érdekeit szolgáló, ANK és MGE által előkészített és kezdeményezett közhiteles és ingyenes Gépjárműadat-lekérdező.
  • Segítettük a WLTP bevezetésével kapcsolatos problémák megoldását.
  • Kezdeményezésünkre csökkent a használati motorkerékpárok regisztrációs adója.
  • Segítettük és segítjük az ÁFE ügyek gyorsabb intézését.
  • Javaslatunkra bevezették a termékdíj átalányt.
  • Résztveszünk azt ACEA munkájában.
  • Eredményesen tárgyaltunk az acél védővám ügyében, képviselve az ACEA-t.
  • ANK alapító tagként ANK tagságán keresztül kapcsolódunk az ICDP-hez
  • Elindítottuk a „válts fel” munkaerő közvetítő oldalunk működését (következő dia).
  • Lezártuk a sikeres „értünk hozzá” márkaszerviz támogató kampányt.
  • Eredményes kapcsolatokat ápolunk a társ szövetségekkel és a jogalkotóval, jogalkalmazóval, hatóságokkal, intézményekkel, így legutóbb meghívást kaptunk az ITM által létrehozott CO2 Koalícióba.

Az egyesület folyamatosan készíti elő és aktualizálja szakmai javaslatait a következő témákban: új adórendszer, vegyeshasználatú kishaszon jármű, roncsprémium, forgalomból kivonás, robogók azonosítása, szervizek működésének korrekt szabályozása és ellenőrzése, az alkatrész feketepiac csökkentése.

 


motorkerekpar piac 2018 mge 2

A motorkerékpár piac alakulása

A motorkerékpár piac elemzését Zámbó Balázstól az MGE elnökségi tagjától hallgathattuk meg. A jó hír, amit már a bevezetőben is említettem, hogy 2018-ban a teljes motorkerékpár piac 31%-os növekedést mutatott az új motor eladásokban. A közel 3000 darabos (2986 db) új motor eladás bizakodásra ad okot a jövőre nézve, hiszen már 2010 óta nem adtak el itthon ilyen mennyiségű új motort a kereskedések. 

A legnagyobb változás a 125 cm3 alatti motorkerékpárok eladásában mutatkozott, 2017-hez képest 56%-kal nőtt ez a szegmens. Ez a szám többféle okot is feltételez: valószínűsíthető, hogy az ingázók és a kezdő motorosok is többen választották ezt a kategóriát. 

HIRDETÉS (x)
HIRDETÉS (x)

A nagyobb motorok eladási eredményei a köbcentik növekedésével csökkentek. Így fordulhatott elő, hogy a 126-500 cm3-e motorkerékpárok eladási eredményei 42%-kal nőttek 2017-hez képest, az 501 cm3 fölöttieké pedig 21%-kal nőtt.  Az elemézések alapján 2019-re további 10%-os növekedést prognosztizálnak az új motorkerékpárok eladásában, ami éves 3300 db motort is jelenthet, ami már megközelítené a 2009-es eredményeket. 

motorkerekpar piac 2018 mgeZámbó Balázs előadásának végén néhány szóban említést tett a legnagyobb magyarországi motoros seregszemle, a Budapest Motor Fesztivál helyzetéről. Ha még emlékszünk rá, tavaly két héttel a kitűzött időpont előtt volt kénytelen a szervező Hungexpo lemondani a rendezvényt, és mivel még mindig nem született konszenzus az importőrökkel, idén is elmarad a kiállítás. A tárgyalások folynak, így legközelebb 2020-ban látnak esélyt egy ilyen nagyszabású, a piac minden szereplőjét megmozgató esemény megszervezésére. 

motorkerekpar kornyezetvedelem mge2020 nemcsak a leendő motorkiállítás dátuma, hanem ebben az évben január 1-én lép életbe az új környezetvédelmi szabályozás is, aminek következményeként onnantól csak az Euro 5-ös környezetvédelmi kategóriába tartozó új morkerékpárok kerülhetnek a motorszalonokba, Egy évvel később a szabályozást minden modellre ki akarják terjeszteni, ami még okozhat némi átrendeződést a szegmensben.

Mindenesetre szurkoljunk együtt, hogy a hazai motorkerékpár piac végre visszatérjen korábbi fényes sikereihez, hiszen ebből a vásárlók és a kereskedők is profitálhatnak. 

 


 

budapest motor feszival 2019A Hungerxpo Zrt. is megerősítette a hírt, hogy idén is elmarad a legnagyobb motoros seregszemle a budapesti vásárvárosban.

A kiállítók ilyenkor már a végső simításokat szokták végezni, a kereskedők az utolsó rendeléseket is leadták már, hogy időben megérkezzen minden, és a legteljesebb árukészlettel tudják várni a motorosokat. Arról nem beszélve, hogy a Csajokamotoron.hu oldalain ilyenkor szokott elkezdődni a játék a belépőjegyekért... Na idén ez is elmarad sajnos.

HIRDETÉS (x)
HIRDETÉS (x)

A Hungexpo 2019. január 10-én a következő közleményt adta ki:

"A Hungexpo Zrt. továbbra is dolgozik azon, hogy a mintegy 30.000 motorosnak, érdeklődőnek és látogatóknak, ugyanúgy, mint a számos motoriparban tevékenykedő vállalatnak megfelelő színvonalú motorkiállítást nyújtson, mely 2019-re sajnos nem látszik biztosítottnak.  Ennek fényében a vállalat úgy döntött, hogy a kiállítás megrendezése helyett az erőforrásokat inkább a háttérben zajló fejlesztésekre, egyeztetésekre fordítja, hogy hamarosan még vonzóbb formában adhassa vissza a közönségnek és a partnereinek a mindenki által egyaránt kedvelt Budapest Motor Fesztivált."

Reméljük, hogy a feleknek ebben az évben sikerül rendezniük soraikat, és jövőre újult erővel tér vissza a hagyományos szezon eleji motoros seregszemle. Reméljük együtt, hogy a Merkúr bolygó ebben is segít! 

 
 
 
 

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Írtam már róla a #neérintkezzegyébkéntfelőlemodamészahováakarsz blogomban, hogy vettem egy navigációs készüléket, melyre egy barátom szerzi...
Bővebben...
Karantén negyedik hét... vagy 14, ha úgy vesszük. Már számolni sem tudom, mióta vagyunk itthon. ​ Szerencsére...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!