Game Over – A Hayabusa csillaga leáldozott

megszunik a hayabusa 01A leggyorsabb, a legerősebb, a legnagyobb. Aki motoros, annak nem kell bemutatni a Hayabusa-t. Egy fogalom, egy ikon már két évtizede, mely lassan már csak történelem.

 

A 2019-es évtől a Suzuki beszünteti az immár 20 éve a piacon jelenlévő Hayabusa gyártását. Ezzel a döntéssel a nagyragadozó halálát hozta meg a gyártó, bár nem jókedvéből tette. Mivel az Euro4-es normáknak nem tudott megfelelni a Vadászsólyom, jobbnak látták a mérnökök lemondani róla, mint egy új motort tervezni hozzá.

A 90’es évek végén a végsebesség hajszolása dívott a gyártók körében, és így született meg anno a Hayabusa modell is, mely a 300 km/h-s végsebességet is túllépve a leggyorsabb széria motorként lett ismert.

HIRDETÉS (x)

Annak érdekében, hogy ne maradjanak le, a többi gyártó is belecsapott a fejlesztésekbe, és konkurens modellekkel rukkolt elő ebben a versengésben. Többek között a Honda kijött a Blackbird XX-el és a Kawasaki a ZZR-el.

Annyira nekilendültek, hogy hamar lasszót kellett dobni a paripák nyakába, és a gyártók között született egy megállapodás, mely szerint 300 km/h-s végsebességnél többre képes motorokat nem gyártanak.

A gépekbe leszabályzó elektronikák kerültek, melyek 300-nál meghúzták a határt. Persze, a tulajok visszaállították az „eredeti” állapotot, sőt, még tuningokat is dobtak kedvencükre, hogy még jobban szárnyalhasson.

A Hayabusa a túrasport kategória szerelmeseinek is a célpontja volt. Sokan dobozokkal felszerelkezve járták az utakat, országokat annak ellenére, hogy nem épp túramotornak találták ki. A tudat, hogy bármikor, bármely sebességről 300 fölé lehet reptetni a Busát, sokaknak minden kényelmetlenséget megért.

Azért annyira kényelmetlennek nem lehetett mondani. Kategóriájának legkényelmesebbje volt. Átesett a 20 év alatt néhány ráncfelvarráson, de a lényegi részek megmaradtak. A jellegzetes fej- és farokidom, az utasülés takaró púpja és az egész forma szinte változatlan maradt, egyfajta névjegyként viselve magán annak jegyeit.

2018. december 31.-e után már nem lehet forgalmazni olyan motorkerékpárt, mely nem felel meg az Euro4-es követelményeknek. A megmaradt raktárkészletet az észak-amerikai kereskedésekbe szállítják, mivel ott még nem lépett életbe a szigorított környezetvédelmi norma.

Az, hogy a Hayabusa névvel még találkozunk a Suzuki modellpalettáján, még nincs kizárva. Az viszont egészen biztos, hogy valamilyen turbós, kis lökettérfogatú motorral fogják megszégyeníteni a patinás nevet. Ha valaki Hayabusáról álmodott, karácsonyra lepje meg magát egyel, mert különben később csak a használt motor piacon szerezheti be a vágyott, valódi Busát.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

A hosszú hétvége nagy részét Pilismaróton töltöttük a Szobi Révnél. Ezúttal nem motoros találkozó volt...
Bővebben...
Miután kedden motoroztam egy kellemeset bár elég rövidet, másnap arra mentem ki a garázsba, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!