Itt az új BMW HP4 RACE!

bmw hp4 race 04 2017Vonzó műszaki megoldások a versenypályákon produkált lehető legjobb menetteljesítmények érdekében – ezen erények mindig is az egészen a legapróbb részleteikig tökéletesen kidolgozott és egyedileg készült gyári versenymotorkerékpárok alapvető jellemzői közé tartoztak. Új HP4 RACE modelljével a BMW Motorrad mindössze 750 példányban készülő, vérbeli versenygépet mutat be.

A kifejezetten erre specializálódott, kis csapat által végzett egyedi gyártás a legjobb minőségről gondoskodik.

Hajtásrendszere, elektronikája és rugózása tekintetében az új HP4 RACE a jelenlegi superbike gyári versenymotorkerékpárok szintjét képviseli, sőt, szénszál-erősítésű műanyag (karbon) váza révén jóval felül is múlja azt. Mindössze 171 kilogramm menetkész, teletankolt tömegével az új HP4 RACE a Superbike-világbajnokság aktuális versenymodelljeinél is könnyebb, s csupán kevéssel bizonyul nehezebbnek a Moto GP gyári gépeinél.

HIRDETÉS (x)

Iparilag előállított karbon monocoque-főváz, önhordó hátsó vázelem és karbon keréktárcsák

HP4 RACE modelljével a BMW Motorrad a világ első motorkerékpárgyártójaként valósítja meg a teljes egészében karbonból készült, mindössze 7,8 kilogrammos főváz kisszériás, ám ipari mértékű előállítását, ezzel mindenki számára elérhetővé téve e jövőbemutató technikát. Az első és a hátsó keréktárcsa szintén e high-tech anyagból készül, amely célzott szilárdsági kialakítása mellett mintegy 30 százalék tömegmegtakarítást eredményez a kovácsolt könnyűfém keréktárcsákhoz képest.

Öhlins rugóstagok, könnyűfém lengőkar és Brembo monobloc-féknyergek a Superbike VB mezőnyéből

A legmagasabb színvonalú versenytechnika ígéretét rugózása és fékjei tekintetében is maradéktalanul beváltja az új HP4 RACE. Amint az FGR 300 fordított (upside-down) villa, úgy a TTX 36 GP rugóstag is a svéd Öhlins terméke, amelyeket ugyanebben a formában alkalmaznak a Superbike VB és a MotoGP mezőnyében is. A mart és lemezidomokból készült könnyűfém lengőkar ugyancsak a Superbike VB versenygépein használt alkatrész.

A két Brembo GP4 PR monobloc féknyereg formájában az új HP4 RACE fékberendezésében is az egyébként a világbajnokságokon használt komponenseket alkalmaztak a tervezők. Bevonatolt titándugattyúk és egyrészes, nikkelezett alumíniumnyergek alkotják a jelenlegi legjobb anyagkombinációt. A 6,75 milliméter vastag és 320 milliméter átmérőjű T-Type Racing acél féktárcsákkal kiemelkedő teljesítményű fékrendszer áll rendelkezésre.

Vérbeli versenyblokk és rövid áttételű verseny-sebességváltó, VB-specifikáció szerinti fokozatosztással

Az új HP4 RACE az Endurance és a Superbike Világbajnokság 6.2 és 7.2 specifikációi szerinti vérbeli versenymotorral érkezik, amelynek teljesítménye 13 900-as percenkénti fordulatszámnál 158 kW (215 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 10 000-es percenkénti fordulatnál 120 newtonméter. A fordulatszámcsúcs az S 1000 RR 14 200-as értékéről 14 500 percenkénti fordulatra emelkedett. A lehető legjobb menetteljesítmények érdekében hatfokozatú, rövid áttételű versenysebességváltót alkalmaztak a tervezők, az egyes fokozatok áttételének e tekintetben optimális kiosztásával és – a csomag részeként szállított többféle hajtó (első) és hajtott (hátsó) lánckerék révén – különböző végáttételekkel.

Csökkentett tömegű elektronika, 2D műszeregység, valamint Dinamikus kipörgésgátló (DTC), Állítható motorfékhatás (EBR), Egykerekezés-gátló (Wheelie Control) és további elektronikus funkciók

Az új BMW HP4 RACE elektronikus szabályzó- és segédrendszerek széles körű csomagjával, illetve versenyüzemre adaptált, csökkentett tömegű elektronikával készül. A kiolvasható adattárolóval (2D Logger) kiegészített 2D műszeregység információk sokaságával szolgál.

A legkülönfélébb pálya-vonalvezetésekre és -burkolatokra is ideális, változatos hangolási lehetőségeket kínál az akusztikailag is jól érzékelhető, gyújtáselvétellel működő Dinamikus kipörgésgátló (DTC), a Motorfék-funkció (Engine Brake - EBR) és az Egykerekezés-gátló (Wheelie Control). E technikák a motoros igényeinek megfelelően sebességfokozatonként programozhatók, maradéktalanul kihasználhatóvá téve az új HP4 RACE kiemelkedő dinamikus képességeit. További fejlett elektronikai rendszer a Bokszutca-sebességhatároló (Pit Lane Limiter) és a tökéletes versenystartokat segítő Rajt-automatika (Launch Control).

Könnyű karbonburkolatok és kézzel csiszolt alumíniumtank

Az új HP4 RACE karbon burkolata, légbeömlő borítása és hátsó ülésidoma egyaránt a BMW HP versenysport-színeire fényezve jelenik meg. Az igényes versenykülsőt a kézzel csiszolt és színtelen lakkal bevont alumínium üzemanyagtartály teszi teljessé.

 

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Szoktam mondani, hogy az elhatározás, a kitartás, meg mittomén mik visznek előre. Meg hogy bizonyos...
Bővebben...
Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!