Honda CB1100 RS-sel várjuk a tavaszt!

Tartalomjegyzék

honda cb1100 rsLevetkőztettük és újraöltöztettük, így született meg a hetvenes évek versenymotorjait és café racerjeit idéző CB1100 RS.

Gömbölyű üzemanyagtartálya komoly tapasztalaton és szaktudáson alapuló kézimunkával készül, míg kerek fényszórója és két óra alkotta műszeregysége a Honda hőskorába repít vissza.

Mindazonáltal a jelenkor nyomai is felfedezhetők a modellen. A friss, „ropogós” vonalak, a fénydiódás első és hátsó lámpák, a Showa futóműelemek, a négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergek, a 17 colos, alumíniumból öntött felnik és a sportmotorokhoz fejlesztett abroncsok kifejezetten modernné teszik a típust.

HIRDETÉS (x)

Az alacsonyabb, sportosabb üléspozíció révén a pilóta súlya előre került, igazodva ezzel a sportosabbá tett futómű-geometriához.

Ráadásként a léghűtéses erőforrás gázcseréjét új szívó- és kipufogórendszer teszi hatékonyabbá, míg a hátsó kerék tapadását nyomatékhatárolós tengelykapcsoló segít megőrizni a visszakapcsolások során.

Markáns, határozott vonalaival és kiváló teljesítményével a CB1100 RS tökéletes, egyszersmind stílusos városi motorkerékpár, amivel élmény kiruccanni a hétvégéken. Különleges koncepciója a mérnöki precizitás legmagasabb szintjét hozza el a kétkerekűek világába, mindazonáltal custom bike-os jellegéből fakadóan a tulajdonosoknak is lehetőséget nyújt, hogy megvalósítsák elképzeléseiket.

Főbb jellemzők

Karosszéria és futómű

A CB1100 RS alapját klasszikus, acél duplabölcső-váz adja, ezen támaszkodik meg - négy merev és két gumírozott kapcsolódási ponton - az erőforrás. A kényelmes testtartás és a biztos útfekvés érdekében a villaszöget 26 fokban, az utánfutást pedig 99 milliméterben határozták meg a fejlesztők, s 1485 milliméteres tengelytávval ruházták fel a modellt. A CB1100 RS ülésmagassága 795 milliméter, menetkész tömege 252 kg.

Hogy a CB1100 RS még precízebben irányítható legyen, ezentúl 43 milliméteres csúszószár-átmérőjű Showa Dual Bending Valve (SDBV) teleszkópok fogják közre az első kereket. A rendszer két szeleppel szabályozza a húzó- és nyomófokozati csillapítást, így még egyenletesebb, kifinomultabb a futómű működése. Az új, présöntésű felső villahíd felületét polírozzák, majd áttetsző lakkal vonják be, az alsó befogó pedig magasabbra került.

Az állítható előfeszítésű, külsőtartályos, első teleszkópokhoz igazított csillapítású Showa hátsó rugóstagok új alumínium lengővillán támaszkodnak meg, ami különleges formájának és az alul elvezetett fékcsőnek köszönhetően igen letisztult hatást kelt. Ez az új, műanyag helyett alumíniumból készülő láncvédőről is elmondható - az ilyen igényes részleteknek köszönhető a prémium minőségérzet.

A radiálisan rögzített, négydugattyús Tokico első féknyergek 310 mm átmérőjű, úszóágyazású tárcsákat fognak közre, míg az egydugattyús hátsó egységnél 256 milliméteres tárcsát találunk. A fékrendszer működését blokkolásgátló felügyeli. A CB1100 RS 17 colos, öntött, feketére fényezett alumíniumfelniken gördül, melyeken - a sportmotorokkal szemben támasztott követelményeknek megfelelően - 120/70 ZR17, illetve 180/55 ZR17 méretű gumik feszülnek. Az új, kisebb átmérőjű hátsó keréknek és a módosított áttételeknek köszönhetően gyorsabb irányváltásokkal, megnövekedett tapadással és három százalékkal dinamikusabb gyorsulással számolhatnak a vásárlók, és a karbantartás is könnyebb, ugyanis L-alakú levegőszelepeket alkalmaztak a tervezők.

A burkolat nélküli erőforrás és a szépen ívelt üzemanyagtartály hamisítatlan naked stílussal ruházza fel a modellt, ugyanakkor műszaki szempontból is a legmagasabb színvonalat képviseli, hiszen az alacsony üzemanyag-fogyasztás és a nagy befogadóképesség hozományaként kiemelkedő hatótávolsággal büszkélkedhet az RS.

A 16,8 literes tank alsó éleit vonalhegesztés fogja össze, s ami még fontosabb, az ülés előtt elvékonyodik, így látni engedi a gyönyörűen megmunkált szelepfedelet. Ezzel a formai kialakítással az ős-CB-re is visszautaltak a mérnökök, amellett, hogy igazodtak a kortárs stílushoz és kihangsúlyozták a modell kézzel készült jellegét.

Mint afféle ékkő, úgy díszíti a tartályt az üzemanyagbetöltő-nyílás egyedi, repülőgépeket idéző fedele, s elsőrangú a többi részlet is, beleértve a café racerekre hajazó, préselt, hajszálmintásan lakkozott, alumínium oldalidomokat és a karcsú, sportos profilú ülést. A fekete kapaszkodók egyszerű vonalvezetéssel simulnak környezetükbe, a feketekróm hátsó sárvédőt pedig jobban lekerekítették.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Szoktam mondani, hogy az elhatározás, a kitartás, meg mittomén mik visznek előre. Meg hogy bizonyos...
Bővebben...
Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!