Jön a Honda CRF1000L Africa Twin!

honda africa twin crf1000lA Honda nyilvánosságra hozta a vadonatúj CRF1000L Africa Twin műszaki adatait. Akárcsak az elődmodellek, a - 2015 második felében érkező - új generáció is hamisítatlan kalandmotor.

 

 

Erős motorja és fejlett futóműve terepes és közúti használatra egyaránt ideálissá teszi - a „bármikor, bárhová" megközelítés már a hajtóműnél tetten érhető, hiszen a 998 köbcentis, soros, kéthengeres motor terepezéshez, napi használathoz és hosszú távú utazáshoz egyaránt passzol.

Konstrukcióját a páratlanul sikeres CRF250R/CRF450R versenygépek erőforrásaitól örökölte, beleértve a négyszelepes, Unicam hengerfejet is.

A pehelysúlyú, öntött vezérműtengely azonos anyagokból épül fel, mint a CBR1000RR Fireblade esetében, az üzemanyag-levegő keverék begyújtásáról pedig hengerenként két-két gyújtógyertya gondoskodik.

Erős, egyenletes teljesítmény- és nyomatékleadásával, valamint – a teljes fordulatszám-tartományra jellemző – gyors gázreakcióival igazán kellemes partner az új Africa Twin, különleges személyiségéhez a mély, karakteres kipufogóhang is hozzájárul.

HIRDETÉS (x)

Utóbbi a 270 fokban elékelt főtengelynek köszönhető, csak úgy, mint a hátsó kerék kiváló tapadása. A motor elsődleges rezgéseit két kiegyensúlyozó-tengely „szűri ki".

Az erőforrás alacsony építésmódjából fakadóan egyedülállóan nagy szabad hasmagasságot alakíthattak ki a mérnökök, tovább fokozva a dinamikus megjelenésű, kifejezetten szép modell sokoldalúságát. Érdekes technikai megoldás, hogy az üzemanyag-szivattyú a kuplungfedél alatt bújik meg, s ugyanaz a kiegyensúlyozó-tengely hajtja, mint az - alacsony profilú forgattyúházban elhelyezett - olajpumpát.

A kis tömegű, hatfokozatú váltó tengelyének felépítése azonos a CRF250R/450R modelleknél használttal, így rendkívül precízen kapcsolható és nyomatékhatárolós tengelykapcsolóval is társítható.

A CRF1000L Africa Twin futóművének fejlesztésekor az a három cél lebegett a Honda szakembereinek szeme előtt, mint anno az XRV750-nél: kompromisszumok nélküli terepképesség, túrázáshoz is passzoló menetkomfort, valamint könnyű mindennapi, városi-elővárosi használat.

A bölcsőváz – megpakolva, nagy tempónál is - tökéletes kiegyensúlyozottságot nyújt, amiben nagy szerepe van a középtájon kettéváló, kettős merevítőként funkcionáló alsó szelvényeknek. Ez a megoldás nem csak a tömegcsökkentést segíti elő, hanem a gyors, magabiztos terepes használatot is, hiszen agilissá és könnyeddé teszi a modellt. Figyelembe véve a tömeg-középpontosítás szempontjait, az akkumulátort a hátsó hengersor mögé építették be, méghozzá a lehető legközelebb a talajhoz, hogy a súlypont is a lehető legalacsonyabban legyen.

A nagy rugóúttal büszkélkedő, fordított Showa első teleszkópok húzó- és nyomófokozati csillapítása egyaránt szabadon állítható, a csúszószárak végéről pedig 310 millis, hullámos, úszóágyazású tárcsák és radiálisan rögzített, négydugattyús Nissin féknyergek kacsintanak a szemlélőre. A központi hátsó rugóstagot szintén a Showa szállítja, itt a rugó-előfeszítést kalibrálhatja a pilóta. Akárcsak a CRF450R Rally, a CRF1000L Africa Twin is 21, illetve 18 colos kerekeken gördül, az első abroncs mérete 90/90 R21, a hátsóé 150/70 R18.

Igazodva az „unlimited adventure", azaz végtelen kaland filozófiához, az Africa Twin csak minimális idomzatot kapott, amely nem zavarja a pilótát a mozgásban. Persze a gondosan formált elemek kiváló időjárás- és szélvédelmet nyújtanak, s az összeszerelési minőség is elsőrangú. Az elődmodellekre utaló, dupla fényszóró a legmostohább időjárási viszonyok közepette is láthatóvá teszi az utat, a 850 és 870 milliméteres magasságban rögzíthető ülés pedig hosszú távon is kényelmes. Hála a méretes, 18,8 literes üzemanyagtartálynak és a kedvező fogyasztásnak, az új Africa Twin hatótávolsága akár 400 kilométer is lehet.

A többcélúság egyik legfőbb záloga a Honda Selectable Torque Control (HSTC – Honda választható nyomatékszabályozás)* névre keresztelt, három üzemmódban használható teljesítményszabályozó, valamint a - hátsó keréken szükség esetén kikapcsolható - blokkolásgátló*.

A Honda CRF1000L Africa Twinhez négyféle színösszeállítás közül választhatnak a vásárlók: CRF Dakar Rally, trikolor, ezüst és fekete.

A teljes körű biztonság érdekében és az utóbbi évek hagyományainak megfelelően, Magyarországon kizárólag a blokkolásgátlóval szerelt változatot kínálják a márkakereskedők. A modell indulóára várhatóan 4.098.000 forint lesz, amely már tartalmazza a regisztrációs adót is.honda africa twin crf1000l1honda africa twin crf1000l2honda africa twin crf1000l3

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!