Jön a Honda CRF1000L Africa Twin!

honda africa twin crf1000lA Honda nyilvánosságra hozta a vadonatúj CRF1000L Africa Twin műszaki adatait. Akárcsak az elődmodellek, a - 2015 második felében érkező - új generáció is hamisítatlan kalandmotor.

 

 

Erős motorja és fejlett futóműve terepes és közúti használatra egyaránt ideálissá teszi - a „bármikor, bárhová" megközelítés már a hajtóműnél tetten érhető, hiszen a 998 köbcentis, soros, kéthengeres motor terepezéshez, napi használathoz és hosszú távú utazáshoz egyaránt passzol.

Konstrukcióját a páratlanul sikeres CRF250R/CRF450R versenygépek erőforrásaitól örökölte, beleértve a négyszelepes, Unicam hengerfejet is.

A pehelysúlyú, öntött vezérműtengely azonos anyagokból épül fel, mint a CBR1000RR Fireblade esetében, az üzemanyag-levegő keverék begyújtásáról pedig hengerenként két-két gyújtógyertya gondoskodik.

Erős, egyenletes teljesítmény- és nyomatékleadásával, valamint – a teljes fordulatszám-tartományra jellemző – gyors gázreakcióival igazán kellemes partner az új Africa Twin, különleges személyiségéhez a mély, karakteres kipufogóhang is hozzájárul.

HIRDETÉS (x)

Utóbbi a 270 fokban elékelt főtengelynek köszönhető, csak úgy, mint a hátsó kerék kiváló tapadása. A motor elsődleges rezgéseit két kiegyensúlyozó-tengely „szűri ki".

Az erőforrás alacsony építésmódjából fakadóan egyedülállóan nagy szabad hasmagasságot alakíthattak ki a mérnökök, tovább fokozva a dinamikus megjelenésű, kifejezetten szép modell sokoldalúságát. Érdekes technikai megoldás, hogy az üzemanyag-szivattyú a kuplungfedél alatt bújik meg, s ugyanaz a kiegyensúlyozó-tengely hajtja, mint az - alacsony profilú forgattyúházban elhelyezett - olajpumpát.

A kis tömegű, hatfokozatú váltó tengelyének felépítése azonos a CRF250R/450R modelleknél használttal, így rendkívül precízen kapcsolható és nyomatékhatárolós tengelykapcsolóval is társítható.

A CRF1000L Africa Twin futóművének fejlesztésekor az a három cél lebegett a Honda szakembereinek szeme előtt, mint anno az XRV750-nél: kompromisszumok nélküli terepképesség, túrázáshoz is passzoló menetkomfort, valamint könnyű mindennapi, városi-elővárosi használat.

A bölcsőváz – megpakolva, nagy tempónál is - tökéletes kiegyensúlyozottságot nyújt, amiben nagy szerepe van a középtájon kettéváló, kettős merevítőként funkcionáló alsó szelvényeknek. Ez a megoldás nem csak a tömegcsökkentést segíti elő, hanem a gyors, magabiztos terepes használatot is, hiszen agilissá és könnyeddé teszi a modellt. Figyelembe véve a tömeg-középpontosítás szempontjait, az akkumulátort a hátsó hengersor mögé építették be, méghozzá a lehető legközelebb a talajhoz, hogy a súlypont is a lehető legalacsonyabban legyen.

A nagy rugóúttal büszkélkedő, fordított Showa első teleszkópok húzó- és nyomófokozati csillapítása egyaránt szabadon állítható, a csúszószárak végéről pedig 310 millis, hullámos, úszóágyazású tárcsák és radiálisan rögzített, négydugattyús Nissin féknyergek kacsintanak a szemlélőre. A központi hátsó rugóstagot szintén a Showa szállítja, itt a rugó-előfeszítést kalibrálhatja a pilóta. Akárcsak a CRF450R Rally, a CRF1000L Africa Twin is 21, illetve 18 colos kerekeken gördül, az első abroncs mérete 90/90 R21, a hátsóé 150/70 R18.

Igazodva az „unlimited adventure", azaz végtelen kaland filozófiához, az Africa Twin csak minimális idomzatot kapott, amely nem zavarja a pilótát a mozgásban. Persze a gondosan formált elemek kiváló időjárás- és szélvédelmet nyújtanak, s az összeszerelési minőség is elsőrangú. Az elődmodellekre utaló, dupla fényszóró a legmostohább időjárási viszonyok közepette is láthatóvá teszi az utat, a 850 és 870 milliméteres magasságban rögzíthető ülés pedig hosszú távon is kényelmes. Hála a méretes, 18,8 literes üzemanyagtartálynak és a kedvező fogyasztásnak, az új Africa Twin hatótávolsága akár 400 kilométer is lehet.

A többcélúság egyik legfőbb záloga a Honda Selectable Torque Control (HSTC – Honda választható nyomatékszabályozás)* névre keresztelt, három üzemmódban használható teljesítményszabályozó, valamint a - hátsó keréken szükség esetén kikapcsolható - blokkolásgátló*.

A Honda CRF1000L Africa Twinhez négyféle színösszeállítás közül választhatnak a vásárlók: CRF Dakar Rally, trikolor, ezüst és fekete.

A teljes körű biztonság érdekében és az utóbbi évek hagyományainak megfelelően, Magyarországon kizárólag a blokkolásgátlóval szerelt változatot kínálják a márkakereskedők. A modell indulóára várhatóan 4.098.000 forint lesz, amely már tartalmazza a regisztrációs adót is.honda africa twin crf1000l1honda africa twin crf1000l2honda africa twin crf1000l3

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Azt mondják, a jó szülő egyik ismérve, hogy idejekorán önállóságra, felelősségre tanítja a gyerekét, olyan...
Bővebben...
Szokták mondani, minek az embernek ellenség, ha ilyen barátai vannak..... Nálunk ez már kollégákra is...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!