Párizs öt éves terve

Tartalomjegyzék

parizsi motorosok 2015Nem, nem az átkos rendszer öt éves termelési időszakaira vonatkozó teljesítési metódust vették át a francia várost vezető illetékesek. Egészen más megvilágításba került az 5-ös szám.

Már korábban is hallhattunk a forgalomcsökkentés, a környezetszennyezés érdekében meghozott, vagy tervezetként megalkotott törvényekről, melyek joggal akasztották ki a francia közvéleményt, így nem csak azok botránkoztak meg, akikhez messze, más országokba jutottak el a hírek. Párizs vezetésének legújabb víziója, hogy az öt évnél idősebb motorkerékpárokat kitiltanák a városból. Ennek hallatára sokak zsebében kinyílt a bicska, vagy a vállról indítható rakéta. Joggal.

Európa néhány nagyvárosában az elmúlt pár évben drasztikus környezetkímélő intézkedések tervezetei láttak napvilágot, melyek között az egyik leginkább drákói korlátozás az öt évnél idősebb motorkerékpárokat érinti, melyekkel nem lehetne többé az érintett települések útjait szelni.

HIRDETÉS (x)

A legutóbbi város Párizs, ahol ezt a törvénytervezetet nyilvánosságra hozták. A város vezetése február elején elfogadott egy sok mindenre kiterjedő szabályozás-csomagot, melynek célja, hogy a Párizs utcáin közlekedő járművek számát csökkentsék, illetve hogy kizárják a közlekedésből azokat a járműveket, melyek nem felelnek meg az aktuális emissziós szabványoknak.

A motorkerékpárok esetében a városatyák által hozott törvény szerint az öt évnél idősebb kétkerekűek nem használhatják Párizs útjait. A francia fővárosban közel 150 000 motorkerékpár van regisztrálva. Mint egyéb nagyvárosokban is, az utóbbi években itt is egyre nőtt azok száma, akik motorizált kétkerekűekkel oldják meg a napi, városi közlekedést. Ennek hatására csökkent a légszennyezettség, a közlekedési dugók száma és a parkolás problémája is sok esetben megoldódott. Ezen javuló tendenciákat az elmúlt 10 év alatt több különböző tanulmány is igazolta.

Ennek ellenére úgy néz ki, a város vezetése számára mégis tűrhetetlen ez az állapot, melyet többek között az eredményezett, hogy sok autós váltott motorkerékpárra. Vajon, ha az „elavult", 5 éves motorok tulajdonosai visszaülnek autóikba – mert nem akarnak, vagy nem tudnak fiatalabb motort vásárolni – talán jobb lesz a helyzet?

A motorkerékpár gyártók 2016-ra kitűzték az EURO–4-es környezetvédelmi besorolásnak megfelelő motorok gyártását, így az ezt követő időn túl már csak az ebbe a kategóriába tarozó motorok kerülhetnek forgalomba.

A brüsszeli székhelyű, Európai Motorkerékpár Gyártók Szövetségének (ACEM) tájékoztatása szerint az, hogy ennek a törvények a hatályba lépése nagyon közel van, akkor hangzott el, amikor párizsi hivatalnokok összegyűltek, hogy különböző törvényjavaslataikat megvitassák. Az ACEM úgy gondolja, hogy mire ez a kezdeményezés törvényerejű szintre jut, igazából majd csak a valóban öreg, nagyon elavult motorokra fog vonatkozni-  melyek nagy emissziós értékekkel bírnak - és hogy hatására a járműpark fiatalodni fog.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Szoktam mondani, hogy az elhatározás, a kitartás, meg mittomén mik visznek előre. Meg hogy bizonyos...
Bővebben...
Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!