A hallgatás egyetértés?

A hétvégi demonstráción rétvevő motorosok többsége kellemes hangulatban tért haza a megmozdulásról, majd csalódottan vette tudomásul, hogy az országos médiumok nem találták említésre érdemesnek a 12 000 résztvevő panaszait.

Az Rrace Mono Motoros Nonprofit Érdekvédelmi Szervezet 2006. július 1-én jött létre. Céljaik között szerepel „A magyar motoros társadalmat érintő közlekedési, pénzügyi, gazdasági, szabályozási, etikai és egyéb kérdésekben érdekvédelmi szerepvállalás, mely megnyilvánulhat tájékoztatással, vélemények gyűjtésével és összegzésével, vitafórumok szervezésével és moderálásával, aláírásgyűjtéssel és petíciók előterjesztésével, demonstrációk szervezésével és bonyolításával, szakpublikációk közreadásával a motoros társadalom tagjai-, a kormányzat-, a különbözı felügyeleti szervek- és szakszolgáltatók felé.” (Részlet a szervezet alapszabályából.)

Első demonstrációjukat szinte a megalakulásukkal egy időben kezdték el szervezni. A békés tüntetés céljai között szerepelt a motorosokat sújtó aránytalanul megnövekedett közterhek, így például a súlyadó és a regisztrációs adó, az elavult KRESZ szabályok, valamint a személyautókéval azonos autópályadíjak elleni fellépés, aláírásgyűjtés. A demonstráció időpontját szeptember 9-én éjfélre, a budapesti Nagykörútra tűzték ki.

Miután július óta több motoros médiummal együttműködve hirdették a szeptemberi időpontot és helyszínt, csupán egy héttel a rendezvény előtt, szeptember 1-én került nyilvánosságra, hogy a „rendőrséggel való egyeztetés után” a helyszín, és az időpont is megváltozik. A nagykörút helyett a Dózsa György út Ajtósi Dürer sor és a Hősök tere közötti szakasza lett a helyszín, éjfél helyett pedig este hét óra lett az időpont. Ennek ellenére – a szervezők szerint – 12 000 motoros, köztük több márkaklub, valamint a Magyar Motoros Klubok Szövetségének körülbelül 150 tagja is fontosnak tartotta, hogy megjelenésével a közös ügy mellé álljon.

A résztvevők már a helyszínen furcsállták, hogy a korábban említett célok közül már csak a súlyadó és az autópályadíj kapott hangsúlyt. A színpadon elhangzott beszédeket a rengeteg motortól csak a motorosok tudták megközelíteni. A szombat este a Városligetben sétáló polgároknak szemmel láthatóan tetszett a sok motor, de nem biztos, hogy kiderült számukra, hogy ez nem motoros találkozó, hanem egy tüntetés.

Az, hogy a médiumok - néhány Útinform jellegű műsort kivéve – meg sem említették a demonstrációt, csalódással töltötte el a résztvevő több ezer motorost. És azt, hogy az Rrace Mono Szervezet honlapját utoljára szeptember 5-én frissítették, és szó sem esik arról, hogy milyen eredménnyel zárult a demonstráció, vagy hogy mi lesz a sorsa a motorosoktól a helyszínen összegyűjtött adatoknak (név, becenév, cím, rendszám, klubtagság), az már több mint aggasztó.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!