Honda CBR300R – a fiatal, kezdő motorosoknak

honda-cbr300r-2014Még erősebb és nyomatékosabb lett a kis CBR, a szupersport kategória belépőmodelljének hengerűrtartalma ugyanis 37 köbcentivel nőtt, s gázreakciói is gyorsabbak lettek.

Az igazán sportos, könnyűsúlyú motorkerékpárok közel akkora élményt nyújtanak, mint nagy testvéreik, sőt sokszor izgalmasabbak is, hiszen a könnyű kezelhetőségnek és az alacsony súlynak köszönhetően a pilóta a maximumot tudja kihozni gépéből, s persze önmagából.

Mivel ezekhez a motorokhoz kedvező áron lehet hozzájutni, kitűnőek a fiatal, kevésbé tapasztalt motorosok számára, pláne, hogy a gumi, az üzemanyag és a biztosítás is megfizethetőbb, mint egy nagyköbcentis szuper sportmotor esetében.

HIRDETÉS (x)

A 2011-ben bemutatott CBR250R a szupersportos CBR-család belépőmodelljeként lépett színre, kompakt, egyhengeres motorral, felnőttes megjelenéssel és – a Hondára jellemző – kiváló minőséggel lenyűgözve a kategória vásárlóit.

Hogy a típus megőrizze előkelő pozícióját a szegmensben, a Honda mérnökei 2014-re teljesen átdolgozták a műszaki alapokat, s megalkották a vadonatúj CBR300R-t.

HIRDETÉS (x)

A modell tervezése során két cél lebegett a fejlesztők szeme előtt. Egyrészt még erősebbé és nyomatékosabbá kívánták tenni a kis CBR-t, másrészt karakteresebb idomzatot álmodtak a modern műszaki tartalom köré, hogy egyértelműbb legyen rokonsága a modellcsalád nagyobb tagjaival.

Törekvéseiket megvalósítandó, először egy hosszabb löketű, 286 köbcentis, folyadékhűtésű hajtóművet szerkesztettek, ami erősebb és nyomatékosabb a korábbi motornál, járása pedig a nagyobb hengerűrtartalmú erőforrásokra emlékeztet.

A gyors gázreakciók és a lineáris teljesítmény-leadás érdekében tökéletesen hangolt motorvezérlő elektronikát kapott a blokk, és a – CBR500R rendszerére hasonlító – kipufogó is komoly műszaki-, illetve esztétikai előrelépést hozott a kis CBR életében.

Az idomok megrajzolásánál a CBR1000RR inspirálta a Honda szakembereit, ennek tudható be, hogy a dupla első fényszóró csak alig tér el a literes modellétől, miként az üzemanyagtartály, az ülés és az oldalelemek is az ezres CBR-t juttatják eszünkbe.

A CBR300R dinamikusan gyorsul, az erőátvitelben csupán annyi változott, hogy hosszabb lett a hatodik fokozat, tehát autópálya-tempónál is kedvező maradhat a fogyasztás. Ha a 3,3 l/100 km-es átlagfogyasztást vesszük alapul, a 13 literes üzemanyagtartállyal akár 390 kilométeres hatótávra is képes az új CBR300R.

A nagyobb hengerűrtartalmú kéthengeres erőforrásokhoz viszonyítva a CBR300R blokkja kisebb, könnyebb és gazdaságosabb, így a modell olcsóbban megvásárolható és üzemeltethető, mint a nagyobb sportmotorok.

Az erős, jól kontrollálható fékrendszer részeként az első keréken 296 millis tárcsát és kétdugattyús féknyerget találunk, míg hátul 220 milliméteres féktárcsa, valamint egydugattyús nyereg felel a lassításért. Mindezt alacsony súlyú, kétcsatornás blokkolásgátlóval egészítették ki a mérnökök, így időjárási és útviszonyoktól függetlenül mindig biztonságosan lassíthat a CBR300R vezetője.

A CBR300R az alábbi színekben megvásárolható: Ross White Tricolore (tricolor), Millenium Red (vörös) és Black (fekete).

Ráadásként a motorkerékpár színében pompázik a hajtómű alatt húzódó hasidom, így még egységesebb a formavilág, s a minőségérzet is magasabb.

Hogy tetszik az új CBR300R? Szeretnéd ilyen géppel kezdeni a motoros pályafutásodat?

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Így a Halloween utózöngéjeként itt az idő, hogy felfaljuk a tököket. Ha már mást nem...
Bővebben...
Hiába van új motorom - nem vagyok elég kemény - hogy motorozzak ebben az őszies...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!