BMW S 1000 R, a dinamikus roadster

Tartalomjegyzék

bmw-s-1000-rIntenzív érzelmeket ébresztő roadster-külső különösen sportos menetdinamikai képességekkel – ezek az új BMW S 1000 R fő erényei.

 

 

A BMW Motorrad közvetlenül az S 1000 RR műszaki alapjaira épülő új, burkolat nélküli motorkerékpárja e modell innovatív technikájával érkezik a piacra.

A közeli rokonság az RR-el minden oldalról már első pillantásra egyértelmű.

Az új S 1000 R csupán a leglényegesebbre összpontosítva, kimondottan offenzív dinamikát sugároz. Átgondolt koncepciójával – 160 LE teljesítménnyel és 207 kilogramm saját tömeggel, illetve már szériakivitelben verseny-blokkolásgátló berendezéssel (Race-ABS), automatikus menetstabilizáló rendszerrel (ASC) és két üzemmóddal – a BMW S 1000 R új mércéül szolgálhat a dinamikus roadsterek piaci szegmensében.

HIRDETÉS (x)

Az alsó és a középső fordulatszám-tartományokra optimalizált soros, négyhengeres motor

A „Lendületesen minden élethelyzetben" mottó szellemében az S 1000 RR 999 köbcentiméteres, soros négyhengeres erőforrását széleskörűen átdolgozták az S 1000 R számára.

A mindennapos használat és a sportos országúti motorozások során egyaránt ideális adottságok szolgálatában a tervezők jelentősen megnövelték az alsó és közepes fordulatszám-tartományokon rendelkezésre álló teljesítmény és forgatónyomaték-szintet, miközben 2000 percenkénti fordulattal csökkentették a maximális fordulatszámot.

A motor így 11 000-es percenkénti fordulatszámnál adja le 118 kW (160 LE) legnagyobb teljesítményét, 112 newtonméter maximális forgatónyomatékát pedig 9250-es fordulatnál éri el.

Ez az erőforrás 7500-as percenkénti fordulatig 10 newtonméterrel magasabb forgatónyomatékot produkál, mint az S 1000 RR, így a kanyargós országutakon már az alacsonyabb fordulatszám-tartományoktól is bőséges vonóerővel szolgál. Ennek érdekében a motor többek között átdolgozott csatornákkal kialakított hengerfejet, új bütyökprofilokat és ennek megfelelően áthangolt központi szabályzást kapott.

A BMS-X motorszabályzó rendszer az elektronikus fojtószelep (E-Gas) alkalmazását is lehetővé tette.

Már szériakivitelben automatikus menetstabilizáló rendszer (ASC); Verseny-ABS és kétféle üzemmód; „Pro" menetprogramok opcióval két további üzemmóddal és DTC rendszerrel

Annak érdekében, hogy mindenkor pontosan vezetője igényeihez, illetve az út sajátosságaihoz igazodhasson, az S 1000 R már alapkivitelében két üzemmódot és automatikus menetstabilizáló rendszert (Automatic Stability Control; ASC) kínál.

 

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!