A Honda CRF250R és CRF450R 2014-es modellfrissítései

Rácz Edina - . Motoros hírek

honda CRF250R 2013 01

A Honda rendkívüli újításokkal állt elő két krosszgépével kapcsolatosan, mely motorok így még jobban igyekeznek kiszolgálni használóik igényeit.

A CRF250R-nél a motor és a felfüggesztés frissítéseit vadonatúj súlyelosztás egészíti ki, növelve az irányíthatóságot és a vezetői élményt a földön és attól elrugaszkodva egyaránt.

Nagyobb testvérénél, a CRF450R-nél pedig a motort fejlesztették tovább – a nagyobb nyomatékleadás, javított gázreakció, kiváló teljesítmény és megnövelt fordulatszám-tartomány érdekében –, illetve a 48 mm-es KYB légrugós első villa is változáson esett át.

HIRDETÉS (x)

Honda CRF250R

A 2014-es CRF250R újjászületésének kulcsa az alumínium váz, amelyet a CRF450R modellen mutattak be 2013-ban. Az alacsony súlypont és a lecsökkentett fordulási tehetetlenség révén az új váz tovább növeli a CRF250R modellnél már megtapasztalt, lenyűgöző kezelhetőséget a talajon, illetve – és ez talán még fontosabb – a levegőben.

A 48 mm-es fordított Showa első villa belső fejlesztését új, kompakt kialakítású Showa hátsó lengéscsillapító, átdolgozott Pro-Link felfüggesztés és újraálmodott alumínium lengőkar egészíti ki.

A használhatóság ékköveként emelkedik ki a 249 cm3-es motor, mely széles fordulatszám-tartományának bármely pontján hihetetlen teljesítményre képes.

A motor a HRC fejlesztőmérnökeinek keze alatt számos újításon ment keresztül, beleértve a PGM-FI üzemanyag-befecskendező rendszer alapos átalakítását, továbbá a hengerfejen keresztüli gázáramlás, a légbeszívás valamint a kipufogás hatékonyságának javítását.

Az új CRF250R még nagyobb tökélyre törekszik, és a modellel a HRC ismét egy maradéktalanul kiegyensúlyozott motorkerékpárt alkotott, amely tökéletes eszköz a motorozáshoz a profiknak és amatőröknek egyaránt.

Honda CRF450R

A CRF450R 449 cm3-es, egyhengeres motorja - az új kettős üzemanyag-befecskendezés időzítésével és az újratervezett dupla hátsó hangtompítókkal - az alsó fordulatszám-tartományú nyomatékleadása jelentősen javult.

A szívó- és kipufogó csatornákon a CRF450R fejlesztőmérnökei által végzett módosítások tovább növelték a fordulatszámot és a maximális fordulatszámon történő teljesítmény leadást. A tengelykapcsoló könnyebb nyomórugókat kapott úgy, hogy a szerkezet megbízhatósága és élettartama nem csökkent. Ezen módosítások célja, hogy közvetlen, mégis érzékeny összeköttetést teremtsenek a hátsó keréken jelentkező megnövekedett vonóerő és a vezető által kontrollált tapadás között.

A 6. generációs alumínium ikertartós váz 2014-ben nem módosult, ahogyan az alumínium lengőkar és a Pro-Link hátsó felfüggesztési pontjai sem. A finoman hangolható húzó, illetve nyomófokozati csillapítást egy KYB gyártmányú hátsó rugóstag biztosítja, míg a 48 mm-es KYB első villa belső szerkezete fejlesztésen esett át a csillapítás hathatósabbá tétele érdekében.

A CRF450R határozott megjelenése – amely a szigorú külső és a brutális teljesítmény kombinációja – tökéletes mozgásszabadságot biztosít a motoros számára, az „Extreme Red and White” színű mintázat pedig méltó a Honda versenymotoros hagyományaihoz.

Mindkét krosszgép újításai figyelemre méltóak, s már csak arra várnak, hogy a motorosok élvezzék a vezetésüket.honda CRF450R 2013 12

Nyomtatás

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS