Bringázz izzadás nélkül!

altA Pedelec elektromos rásegítésű kerékpárok forradalmasíthatják a városi közlekedést, hiszen számos előnnyel rendelkeznek.

A kisrobogók és városi buszok alternatívái is lehetnek hamarosan a Pedelec, azaz a Pedal Electric biciklik.

HIRDETÉS (x)

Egyrészt az egyre növekvő benzin- és jegyárak, másrészt pedig a közösségi közlekedésben eltöltött sok idő miatt, egyre nagyobb az érdeklődés az alternatív, és egyben környezettudatosabb közlekedési eszközök iránt.

Egy 2009-es adatokat feldolgozó KSH kutatás szerint, a városi közlekedésre fordított időt és haladási sebességet vizsgálva, a buszok közel azonos tempóval haladnak – egy átlag 10 km távolságú táv alapján –, mint a Pedelec kerékpárok. Ennek egyik oka, hogy a fővárosban sok helyen a buszok csak araszolva haladnak és buszsávjuk sincsen, így a buszok, trolik és villamosok körülbelül 18 km/óra átlagsebességet képesek tartani. Megközelítőleg ilyen tempót (15 km/óra) lehet elérni egy normál kerékpárral is a fővárosban.

Így tehát elmondható, hogy megfelelő alternatívát nyújthat az elektromos rásegítéssel működő kerékpár, hiszen csak 25 km/h sebesség átlépése után kapcsol ki a rásegítése, illetve dombokon, emelkedőkön is tudja tartani a sebességet, mindezt pedig a vezető számára erőlködés és izzadságcseppek nélkül.

Egy egyszerű biciklizéshez ajánlatos „kerékpárosnak öltözni”, azaz váltóruha nélkül el sem érdemes indulni reggelente akár a munkába, akár az iskolába. Ezzel szemben a Pedelec használata elegánsabb öltözéket tesz lehetővé, az izzadásmentesség garantált még hosszabb út során is.

Szeles időben, nehezebb csomagokkal, szintén tapasztalhatóak a Pedelec előnyei: kevesebb erőkifejtést igényel, egyszerű és gyors közlekedést biztosít. Ráadásul a nagyvárosi forgatagban, szűkebb utakon, a manőverezés is könnyebb egy kerékpárral, amelynek gyorsasága azonban egy moped autóéval vetekszik.

A Pedelec esetében, 100 km megtételének teljesítmény-szükséglete körülbelül 0,5 kw. Tehát egy teljes akkufeltöltéssel számolva sem túlságosan megterhelő anyagilag a bicikli üzemeltetése, ha számolunk azzal, hogy manapság 1 kw áram díja körülbelül 40 Ft.

Szóval, 100 km-re vetítve, mindössze körülbelül 20 Ft a költségünk. Hosszú távon mindenképpen jövedelmezőbb lehet mindenki számára, ha a Leier City termékeit választja.altalt

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!