Ünnepel a Kawasaki!

Kawasaki5A cég Z- és Z1 sorozata immár negyven éves múltra tekint vissza, s azóta ezek a motorok legendává váltak.

A németországi Kölnben, 1972-ben megrendezett IFMA motorkerékpár kiállításon bemutatott Kawasaki Z1 hatása és jelentősége mai napig nem becsülhető le. A Z1, amely a Kawasaki belépője volt a nagy űrtartalmú, többhengeres négyütemű motorok piacára, valamint a Z1 számos későbbi változata alapvető fontosságúnak bizonyult a Japán gyártó „golyóálló” precíziós mérnöki hírnevének mai napig kitartó megteremtésében.

Hoofddorp, 2012. április 13. – A 903 ccm Z1, mint a tiszteletet parancsoló 40 éves múltra visszatekintő Z sorozat első darabja, motorkerékpár-legendává vált. Számos rajongó és iparági szakember számára nem fér kétség történelmi jelentőségéhez. Fejlett műszaki megoldásaival és elismert, időtálló megjelenésével, a Z1 a motorozás világában a gyűjtők által leginkább keresett modellek egyike.

HIRDETÉS (x)

Inspiráló és innovatív, a négyhengeres keresztben álló négyütemű sport túrázót számos további sikeres Z sorozatú motor követte. Jó néhány későbbi Kawasaki Z modell számára szolgált műszaki és konstrukciós mintául, mint például a jelenlegi Z750R vagy az utcai harcos stílusú Z1000 esetében.

altNagy hatással volt az első, 2003-ban megjelent vízhűtéses Z1000 tervezésére. Sok Z1-ből ismert elem – mint például a négycsöves kipufogó és a különleges hátsó burkolat – került át a Gyoichi “Ben” Inamura és lelkes KHI mérnökeinek csapata által az 1960-as évek végén, 1970-es évek elején tervezett eredeti gépről.

A Z modellsorozatot, valamint az ikonikus Z1 1972-es európai bemutatkozását ünnepelve a Kawasaki számos eseményt tervez 2012 folyamán, melyek csúcspontja a Z motorok kiállítása az októberben megrendezésre kerülő németországi motorshow-n, az INTERMOT-on.

Kawasaki1A Kawasaki motorok iránti rajongás kiemelkedő példája a ma már 60 éves német Franz Volkman Speyer, aki a vásárlók azon elit csoportját képviseli, akik 40 évvel ezelőtt – a ’70-es években – elsőként vásárolták meg vadonatúj motorjukat, amint az elérhetővé vált Európában.

„A 900 Z1-et először 1972. szeptemberében láttam meg, Kölnben, az IFMA kiállításon. Ekkor azonnal beleszerettem és rögtön meg is rendeltem egyet. Az új motorom, az elsők között került leszállításra 1973. márciusában. Megrendeléskor kértem a Kawasaki márkakereskedőmet, hogy amint megérkezik a motorom, azonnal hívjon. A hívás munka közben érkezett, így arra a napra azonnal szabadságot vettem ki. Mitől is volt olyan nagyszerű a Z1? A kiváló konstrukció mellett minden a teljesítményről szólt. A nagyteljesítményű, 82 lóerős motor, a piacon akkor elérhető legerősebbé tette. Semmi nem tudta, még csak megközelíteni sem a Z1-et. Minden porcikája tökéletes volt. Érződött, hogy a mérnökök mindent apró részletre odafigyeltek a tervezésnél és a gyártásnál egyaránt.”

altA Kawasaki Europe részéről Mr. Yasushi Kawakami ügyvezető igazgató úr bízik benne, hogy az ünnepi eseményeket mindenki élvezni fogja, aki érdeklődik a Z motorok iránt.

„A Kawasaki nagyra értékeli, hogy vásárlóink legalább annyira érdeklődnek hagyományaink és örökségünk iránt, mint amennyire élvezik legújabb motorjainkat. A Z sorozat 40 évének kihangsúlyozásával a Kawasaki együtt kíván ünnepelni múltbéli, jelenlegi és jövőbeli vásárlóival. Ilyen lojális tábort magunk mellett tudva, biztosak vagyunk abban, hogy komoly érdeklődés fogja kísérni ezt a jelentős évfordulót.”Kawasaki3

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Így a Halloween utózöngéjeként itt az idő, hogy felfaljuk a tököket. Ha már mást nem...
Bővebben...
Hiába van új motorom - nem vagyok elég kemény - hogy motorozzak ebben az őszies...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!