Az első kép az új Hondáról

Nem sokkal a Ducati után a Honda is kipróbálta 2012-es motoGP gépét. Íme az első kép Stoner és Pedrosa jövő évi motorjáról.

A Ducatival ellentétben a Honda nem csinált különösebb médiaeseményt új versenymotorjának első teszteléséből. Nem sokkal az olaszok után az aranyszárnyasok is pályára vitték jövő évi gépüket, Kousuke Akiyoshi és Tady Okada gyári tesztelők Suzukában köröztek az egyelőre fényezés nélküli motorral.

HIRDETÉS (x)

 

Az új szabályok egyértelműek, a 21 literes üzemanyagtartály nyújtotta lehetőségeket mindenki ki fogja használni, azonban az erőforrással más a helyzet. A szabályok szerint a furat maximum 81 milliméter, a lökettérfogat pedig 1000 köbcentiméter lehet. A kulcsszó a maximum, hiszen már korábban szárnyra kapott a hír, miszerint nem biztos, hogy valóban literes motorokkal fognak versenyezni jövőre az élmenők.

Egy belsőégésű erőforrás teljesítményét sok részlet határozza meg, ezekből csupán három (a felhasznált anyagokkal együtt négy) paramétert korlátozott a FIM és a Dorna. Bár nyilvánvalónak tűnik, hogy egy versenymotor teljesítményét növeljék, azonban a 800-as éra rácáfolt a több lóerő, jobb köridő hipotézisre.

A könnyebben, jobban irányítható gépekkel a versenyzők nagyobb kanyarsebességet, jobb köridőt tudtak, tudnak elérni, mint a 990-es motorokkal. Persze az elektronika sokat fejlődött az elmúlt néhány évben, de ezen a ponton jelentősen nem korlátozták a fejlesztőmérnököket. A 81-es furat alapján végzett számítások, illetve a fentiek figyelembe vételével a szakértők 900 köbcentiméteres erőforrások megjelenését prognosztizálják.

A fenti képből egyelőre sok minden nem derül ki a jelen állás szerint még el sem nevezett Hondáról, de remélhetőleg a mugellói verseny után a tesztelésen a Yamaha M1-gyel egyetemben ez a gép is nagyobb publicitást kap.

Olvasd az eredeti helyen

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Már az ötletelgetés első fázisait is végigkísérték a barátok, ismerősök aggódó kérdései: „biztos, hogy egyedül...
Bővebben...
Arról már írtam korábban különféle pontokba szedve, miért szeretek egyedül motorozni. A nyűgöket leszámítva rengeteg...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!