A Daytona Bike Week története

Talán csak a télen is kellemes, meleg időjárás és a kemény tengerparti homok kápráztatta el a motorosokat. Lehet, hogy a bulihoz kapcsolódó események vonzották vissza évről-évre őket. Az biztos, hogy a floridai Daytona Beachen 1937 január 24-én először megrendezett motorosbuli az elmúlt 72 év alatt alaposan kinőtte magát.

Eredetileg az első Daytona 200 futam miatt gyűltek össze a bikerek a napsütötte tengerparton. 1937-ben egy 3,2 mérföldes (5.15 km) gyorsasági versenyt rendeztek Daytona Beach déli részén kijelölt versenypályán. Akkor a 73,34 mérföld/órás (117,5 km/óra) legnagyobb sebességet a kaliforniai Ed Kretz érte el egy Indian motorkerékpár nyergében. Ezzel övé lett az első City of Daytona Beach kupa.

Az 1937-es pálya egy körülbelül másfél mérföldes szakaszból állt a tengerparti fövenyen északi irányban, majd egy negyedmérföldes forduló következett, ahol egy homoktöltés vezetett át a szárazföldre, ezután a pálya a szilárd burkolatú tengerparti közúton folytatódott délre fordulva. Az utolsó forduló után ismét egy homoktöltés következett, mielőtt a versenyzők visszaértek a kemény homokra.

 

HIRDETÉS (x)

Érdekes adalék, hogy a verseny időpontját mindig az aktuális ár-apályhoz kellett igazítani, mivel ezt a homokos földnyúlványt dagálykor ellepte a víz. A versenyt, amit 1937-41 között minden évben megrendeztek, a helybéli írnokok “Handlebar Derby” néven is emlegették.

A II. Világháború miatt 1942-től nem rendezték meg a versenyt. Az amerikai motorkerékpár szövetség (AMA) ünnepélyesen bejelentette, hogy a „nemzet védelmének érdekében” elmarad a verseny. A háborúval egy időben megérkezett a benzin-, a motorgumik- és az alapvető blokkalkatrészek hiánya is, de annak ellenére, hogy az eseményt hivatalosan eltörölték, a versenyzők "nemhivatalosan" összegyűltek a buli kedvéért, amit Bike Weeknek neveztek el.

A híres verseny 1347-ben tért vissza a legendás Bill France, a NASCAR versenyek alapítójának segítségével. A korabeli újságok arról tudósítanak, hogy a városvezetők felkérték a polgárokat, hogy nyissák meg házaikat a motorosok számára, ugyanis a szállodák és a kempingek mind megteltek erre az időszakra. Az 1947-es Daytona 200 versenyen nem csak a közönség volt nagy létszámú, rekord számú versenyző, összesen 174 motoros nevezett be.

A következő évben a tengerpart teljes hosszában építkezések kezdődtek, ezért a versenypályát más helyszínen jelölték ki. A szervezőket arra kényszerítették, hogy az eseményt még délebbre helyezzék, Ponce Inlet irányába. Az úly pálya 4,1 mérföld (6,4 km) hosszú volt. Az utolsó Daytona 200 versenyt 1960-ban rendezték meg a tengerparton. Egy évvel később már a Daytona International Speedway-re költöztették a futamokat.

A Bike Week-nek mindig is sajátságos hangulata volt. A háború után kicsivel azonban az esemény elkezdett rossz irányt venni. Miközben a motorversenyek szervezetten zajlottak a tengerparton, a kapcsolódó programok nem. Ahogy telt-múlt az idő, a helyiek elkezdtek félni a motorosoktól, és a törvény és a város emberei sem rajongtak az egyhetes invázióért. Évről-évre csak romlott a helyzet, míg az 1986-os Bike Week után a helyi kereskedelmi kamara közreműködésével megalakult egy speciális egység, hogy segítsék az együttműködést, és szabályozzák az esemény helyszíneit és méretét.

Mára a Bike Week egy tíznapos fesztivál, amely az egész Volusia megyére kiterjed. Több száz eseményt foglal magában, amelyeket a motorrajongók szórakoztatására szerveznek. A világ minden tájáról százezrek érkeznek Daytonába, hogy együtt szórakozzanak ezen az egy héten.

Az elmúlt két évhez hasonlóan a Harley-Davidson idén is megrendezi a „Women's Day Ride” elnevezésű jótékonysági motorozást március 3-án a Harley-Davidson és Buell tulajdonos hölgyeknek. A részvételhez február 13-ig lehet regisztrálni, ugyanis a létszámot 500 főre limitálták idén. A motoros hölgyek a Muscular Dystrophy Association javára gyűjtenek adományokat. A 68. Daytona Bikeweek alatt egyébként egy komplett női pavilont is felállítanak, ahol február 27.-március 8. között Karen Davidson mellett más híres motoros nőkkel is találkozhatnak majd az érdeklődők.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Azt mondják, a jó szülő egyik ismérve, hogy idejekorán önállóságra, felelősségre tanítja a gyerekét, olyan...
Bővebben...
Szokták mondani, minek az embernek ellenség, ha ilyen barátai vannak..... Nálunk ez már kollégákra is...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!