A Daytona Bike Week története

Talán csak a télen is kellemes, meleg időjárás és a kemény tengerparti homok kápráztatta el a motorosokat. Lehet, hogy a bulihoz kapcsolódó események vonzották vissza évről-évre őket. Az biztos, hogy a floridai Daytona Beachen 1937 január 24-én először megrendezett motorosbuli az elmúlt 72 év alatt alaposan kinőtte magát.

Eredetileg az első Daytona 200 futam miatt gyűltek össze a bikerek a napsütötte tengerparton. 1937-ben egy 3,2 mérföldes (5.15 km) gyorsasági versenyt rendeztek Daytona Beach déli részén kijelölt versenypályán. Akkor a 73,34 mérföld/órás (117,5 km/óra) legnagyobb sebességet a kaliforniai Ed Kretz érte el egy Indian motorkerékpár nyergében. Ezzel övé lett az első City of Daytona Beach kupa.

Az 1937-es pálya egy körülbelül másfél mérföldes szakaszból állt a tengerparti fövenyen északi irányban, majd egy negyedmérföldes forduló következett, ahol egy homoktöltés vezetett át a szárazföldre, ezután a pálya a szilárd burkolatú tengerparti közúton folytatódott délre fordulva. Az utolsó forduló után ismét egy homoktöltés következett, mielőtt a versenyzők visszaértek a kemény homokra.

 

HIRDETÉS (x)

Érdekes adalék, hogy a verseny időpontját mindig az aktuális ár-apályhoz kellett igazítani, mivel ezt a homokos földnyúlványt dagálykor ellepte a víz. A versenyt, amit 1937-41 között minden évben megrendeztek, a helybéli írnokok “Handlebar Derby” néven is emlegették.

A II. Világháború miatt 1942-től nem rendezték meg a versenyt. Az amerikai motorkerékpár szövetség (AMA) ünnepélyesen bejelentette, hogy a „nemzet védelmének érdekében” elmarad a verseny. A háborúval egy időben megérkezett a benzin-, a motorgumik- és az alapvető blokkalkatrészek hiánya is, de annak ellenére, hogy az eseményt hivatalosan eltörölték, a versenyzők "nemhivatalosan" összegyűltek a buli kedvéért, amit Bike Weeknek neveztek el.

A híres verseny 1347-ben tért vissza a legendás Bill France, a NASCAR versenyek alapítójának segítségével. A korabeli újságok arról tudósítanak, hogy a városvezetők felkérték a polgárokat, hogy nyissák meg házaikat a motorosok számára, ugyanis a szállodák és a kempingek mind megteltek erre az időszakra. Az 1947-es Daytona 200 versenyen nem csak a közönség volt nagy létszámú, rekord számú versenyző, összesen 174 motoros nevezett be.

A következő évben a tengerpart teljes hosszában építkezések kezdődtek, ezért a versenypályát más helyszínen jelölték ki. A szervezőket arra kényszerítették, hogy az eseményt még délebbre helyezzék, Ponce Inlet irányába. Az úly pálya 4,1 mérföld (6,4 km) hosszú volt. Az utolsó Daytona 200 versenyt 1960-ban rendezték meg a tengerparton. Egy évvel később már a Daytona International Speedway-re költöztették a futamokat.

A Bike Week-nek mindig is sajátságos hangulata volt. A háború után kicsivel azonban az esemény elkezdett rossz irányt venni. Miközben a motorversenyek szervezetten zajlottak a tengerparton, a kapcsolódó programok nem. Ahogy telt-múlt az idő, a helyiek elkezdtek félni a motorosoktól, és a törvény és a város emberei sem rajongtak az egyhetes invázióért. Évről-évre csak romlott a helyzet, míg az 1986-os Bike Week után a helyi kereskedelmi kamara közreműködésével megalakult egy speciális egység, hogy segítsék az együttműködést, és szabályozzák az esemény helyszíneit és méretét.

Mára a Bike Week egy tíznapos fesztivál, amely az egész Volusia megyére kiterjed. Több száz eseményt foglal magában, amelyeket a motorrajongók szórakoztatására szerveznek. A világ minden tájáról százezrek érkeznek Daytonába, hogy együtt szórakozzanak ezen az egy héten.

Az elmúlt két évhez hasonlóan a Harley-Davidson idén is megrendezi a „Women's Day Ride” elnevezésű jótékonysági motorozást március 3-án a Harley-Davidson és Buell tulajdonos hölgyeknek. A részvételhez február 13-ig lehet regisztrálni, ugyanis a létszámot 500 főre limitálták idén. A motoros hölgyek a Muscular Dystrophy Association javára gyűjtenek adományokat. A 68. Daytona Bikeweek alatt egyébként egy komplett női pavilont is felállítanak, ahol február 27.-március 8. között Karen Davidson mellett más híres motoros nőkkel is találkozhatnak majd az érdeklődők.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!