Honda Fireblade – egy legenda születése

Honda CBR1000RR SP 2014A Fireblade annak idején alapjaiban írta át a szupersport motorok szabálykönyvének kinézetre, kezelhetőségre és teljesítményre vonatkozó fejezeteit, s azóta is rendületlenül tör előre.

1992-1995 CBR900RR Fireblade (893 cm3)

Az eleinte még 750 köbcentisnek tervezett CBR900RR igazi forradalmat indított el. Öblös, 893 köbcentis erőforrásának erejét ultrakönnyű vázzal és agresszív futómű-geometriával kombinálva azonnal megalapozta a Fireblade-legendát.

1996-1999 CBR900RR Fireblade (919 cm3)

Az eredeti gép jelentős továbbfejlesztése az 1 mm-rel megnövelt hengerfuratú, 919 köbcentis Fireblade, ami erősebb motorja és kifinomultabb felfüggesztései révén még tekintélyesebb teljesítményre volt képes.

HIRDETÉS (x)

2000-2001 CBR900RR Fireblade (929 cm3)

A 929-es Fireblade megkapta a PGM-FI kódjelű elektronikus befecskendezőt, ugyanakkor teljesen új vázra épült, amiben a hátsó lengőkar közvetlenül a motorblokkhoz csatlakozott, hogy még könnyebb és kisebb lehessen a gép.

2002-2003 CBR900RR Fireblade (954 cm3)

Amellett, hogy könnyebb és erősebb volt a 929-es változatnál, a 954 köbcentis Fireblade merevebb vázzal és lengőkarral lépett színre, s az elérhető maximális dőlésszög növelése érdekében magasabb lábtartókat kapott. A végeredmény utcán és pályán egyaránt lehengerlő volt, amiben kiemelkedő szerepet játszott a kis légellenállású idomzat.

2004-2005 CBR1000RR Fireblade (998 cm3)

A Honda 990 köbcentis RC211V MotoGP versenymotorja által inspirált első CBR1000RR-ben új technológiák egész sora mutatkozott be. Ilyen volt például az ultra-hatékony, 998 köbcentis motorblokk, az elektronikus szabályozású HESD kormány-lengéscsillapító első generációja, valamint a Unit Pro-Link hátsó kerékfelfüggesztés.

2006-2007 CBR1000RR Fireblade (998 cm3)

Kisebb tömegű lengőkarjának, átfésült futómű-beállításainak és új kipufogórendszerének köszönhetően a CBR1000RR könnyebb, kezesebb és erősebb lett, így válhatott a tökéletességért folytatott könyörtelen harc ékes példájává.

2008-2011 CBR1000RR (999 cm3)

Egy teljesen újszerű stílust bevezető idomzat került az erősebb, még rövidebb löketű erőforrás és a könnyebb, öntött alumíniumváz köré. A tömeg-középpontosításban élenjáró CBR1000RR a fékezés és kanyarodás stabilitásának növelése érdekében blokk alatt elvezetett kipufogórendszert és nyomatékhatárolós tengelykapcsolót (csúszókuplungot) kapott.

2012-2013 CBR1000RR (999 cm3)

A 2012-es modell még tovább öregbíti az – immáron 20 éves – típus hírnevét, koncepciója még mindig a „Totális uralom" jegyében fogant. 2013-ban a Trikolor és a Repsol replika személyében két új színösszeállítás is megjelent.

2014 CBR1000RR (999 cm3)

Az áramlástanilag optimalizált hengerfej, a javított PGM-DSFI üzemanyag-befecskendezés és az új kipufogórendszer bőséges középtartományi nyomatékot és 2,7 lóerős teljesítménynövekedést eredményezett.

2014 CBR1000RR-SP (999 cm3)

Öhlins futóművel és négydugattyús első Brembo monoblock féknyergekkel debütál a CBR1000RR „Sport Production" változata. Erőforrása ugyanazt a teljesítménynövekedést mutatja, mint az alapváltozaté, de az erőforrásban gyári verseny hajtókarok, dugattyúk és egyéb könnyített alkatrészek dolgoznak. A CBR1000RR SP ezeken felül egyszemélyes ülést és egyedi Trikolor fényezést vonultat fel.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Mióta karanténban vagyunk, olyan terülj-terülj asztalkám van nálunk, mint ide Lacháza. Hétvégén pl. egyik nap...
Bővebben...
Helyzetre való tekintettel egyre több időt tartózkodók otthon. Ennek egyik előnye, hogy kiülhetek az erkélyre...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!