Motorteszt Dél-Amerikában

Tartalomjegyzék

altA BMW R 80 G/S sorozatgyártását megelőzően, egy igazán mélyreható tesztet hajtott végre két vállalkozó szellemű úriember.

A BMW szóvivője, Kalli Hufstadt és újságíró kollégája, Hans Peter Leicht, 2200 kilométeres ecuadori túrára indult két, sorozatgyártás előtti motorral. Jelmondatuk az „Őserdőtől a jégkorszakig” volt.

 

HIRDETÉS (x)

 

Útjuk során a motorok extrém forrósággal és viszontagságos útviszonyokkal is megbirkóztak, beleértve az Amazonas-medence magas páratartalmát és az Andok több mint 5000 méteres magasságát.

A kalandnak öten vágtak neki: Kalli és Hans Peter mellett helyi idegenvezetőjük a quitói Marco Cruz volt Jeepjével, a német Erich Reisemüller és fia, Florian pedig dokumentálták és felvették a túrát.

Amikor Kalli és Hans Peter útnak indultak az új BMW R 80 G/S prototípusaival, a küldetésük egyértelmű volt: a BMW meg akart bizonyosodni arról, hogy új fejlesztésű endurójuk képes-e megbirkózni a -5 és +40 fok közötti hőmérséklettel, a futómű fel tud-e nőni a sima aszfalt után a sziklás utak, a mély és laza talaj vagy éppen a murvás, nyomvályús felszín támasztotta kihíváshoz.

Ehhez még hozzájárul az 5000 méter körüli magasságokban tapasztalható oxigénhiány, az őserdőkre jellemző magas páratartalom és a soha el nem múló por. A meghibásodás esélye nagy volt, már a túra teljesítése is győzelemnek számított mind a motorosok, mind a GS-ek előfutárai számára.

Viszontagságos út

A két motoros intenzíven készült és a túrát megelőző két hónap folyamán napi rendszerességgel edzett. A résztvevők már nem sokkal az indulás után érezni kezdték a tengerszint feletti magasság hatását, erős fizikumuk és a terepsportban szerzett tapasztalataik nélkül szinte biztos, hogy nem élték volna túl az Andokon átívelő, olykor napi 12 órás hegyi megpróbáltatásokat.

A Föld legmagasabb aktív vulkánját keresve, a két motoros a Cotopaxi lábaihoz vezető síkságon indult útnak. Amerre a szem ellátott, mindent hamu borított, miközben San Miguelből indulva 4000 méter magasra jutottak.

Indulásuk idején, reggel 6 órakor még sötét volt, délelőtt 10-kor pedig még mindig várt rájuk két órányi motorozás, mielőtt elérték aznapi céljukat, a 4950 méter magasan fekvő kunyhót, ami menedékül szolgált a 6005 méteres jeges csúcs előtt, ami Ecuador trópusi égboltjába magasodik.

Ahogy egyre meredekebb hegyek jöttek, a hamu is mélyebbé, szemcsésebbé vált. Ilyen magasságokban már a növényzet is eltűnik. Mindkét motoros arcát égette a nap, gépeiket porfelhő követte, és még erős hegyi szél is nehezítette az 1-es fokozatban egyébként is lassú haladást, sőt a hátsó kerekek is gyakran elásták magukat a homokban.

Az olykor 35-40%-os emelkedővel harcolva mindkét motoros kitartóan menetelt a már csupán 50 méterrel felettük lévő kunyhó irányába. Ilyen magasságban fontos volt, hogy ne vegyenek vissza a gázból.

Egy utolsó akadály várt rájuk: egy lávából és hamuból álló orom, ami végül leküzdhetetlennek bizonyult. A motorok üvöltése és a kerekek kipörgése közepette meg kellett hajolniuk a természet nagysága előtt, mindössze 20 méterrel a kunyhó előtt.

A körülmények láttán lélegzetvisszafojtva, de megbizonyosodva, hogy korábban senki sem járt magasabban bajor boxermotorral, a páros kimenekítette járműveit a mély hamuból és visszafordult.

A lejtmenet csaknem akkora kihívást jelentett, mint korábban hegynek felfelé haladni, Hans Peter Leicht látványosan át is bukfencezett a kormányon, amikor motorjának első kereke elakadt, de példáját nem sokkal később Kalli Hufstadt is követte. Nem volt kérdés, hogy a Cotopaxi emlékeit sokáig őrizni fogják.

Mindent összevetve, a két motoros öt hegyvidéket hódított meg: az Egyenlítőtől északra fekvő Cayambét, valamint a délre fekvő Pichinchát, Illinizát, Cotopaxit és Chimborazót. Sem a motorosok, sem gépeik nem szenvedtek komoly sérüléseket, annak ellenére, hogy a vulkánok földjén a természet szinte minden létező akadályt az útjukba gördített.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!