Jani bácsi, az örökifjú motoros

Tartalomjegyzék

Ki gondolná, milyen kincseket rejt magában Debrecen-Józsa? Az ország legidősebb motorosát, a nyolcvanhét éves Jani bácsit.

 

A mai napig aktívan motorozó, találkozókra járó kedves nagypapát szinte az egész országban, és még azon is túl ismerik, szeretik. Az igazi motoros élő, rendíthetetlen példája Jani bácsi, aki tiszteletbeli vendég a motoros fesztiválokon, falu- és városnapokon.

 

HIRDETÉS (x)

 

A szerény, de annál nagyobb szívű öregúrral tavaly nyáron találkoztam először a kisújszállási motoros találkozón. Söröztünk együtt, és közös fotónk is készült… De erről majd később!

Úgy gondoltuk, nyakunkba vesszük az országot, és meglátogatjuk otthonában Jani bácsit. A kertben várt már bennünket. Egy sör mellett le is ültünk beszélgetni. Mellettünk állt büszkén az oldalkocsis Pannónia, mellyel sokat csavargott már az idős úr keresztül-kasul a világban.

Rögtön elkezdte mesélni, milyen sok helyre kell mennie az idei szezonban is, hiszen várják a barátok, és az út.

− Nyolc motoros klubban vagyok tiszteletbeli tag. Megyek majd Nyírtétre, Nyíradonyba, Tornaljára, Sirokra, Mezőpetribe, Tiszaföldvárra, és még sorolhatnám. Olyan is van, hogy egy hétvégén két találkozót összehozok, amelyek 20-30 km-re vannak egymástól. Megosztom a napokat, hogy mindenütt jelen legyek.

No, és hogyan indult a motoros pályafutása?

− Tíz éves koromban volt egy barátom, akinek nagyon jól álltak a szülei. Az apjának volt egy 38 köbcentis, Csepel gyártmányú dongó-szerű motorja. Néha elloptuk kicsit, és mentünk vele. Utána jöttek már a nagyobb motorok. A legegyszerűbb és legjobb járgányom ez a Pannónia, már 42 éves. Rengeteget megyek vele! Már csak három motorom van, mert a többit eladtam. Ötven gépem is volt régen. Ezzel foglalkoztam annak idején. Még most is javítok másnak motorokat. Van három autóm, ebből kettő olyan negyven éves. Ezekkel járok a veterán autós találkozókra.

Még több kép a galériában!Mi az eredeti foglalkozása?

− Buszvezető, és darus voltam, mindenféle géppel dolgoztam. A motorokat pedig adtam-vettem. Amikor a Csepel motorokat elkezdték gyártani, úgy lehetett hozzájuk jutni, hogy tíz mázsa terményt vagy búzát le kellett adni a hombárba. Beszámították az árát. Majd jöttek a Pannóniák. Jobbak ezek, mint a nyugati motorok! Pedig volt Nekem 500-as, 900-as Hondám is.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Mióta karanténban vagyunk, olyan terülj-terülj asztalkám van nálunk, mint ide Lacháza. Hétvégén pl. egyik nap...
Bővebben...
Helyzetre való tekintettel egyre több időt tartózkodók otthon. Ennek egyik előnye, hogy kiülhetek az erkélyre...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!