2006 legjobb metrikus motorja: Jesse Rooke Customs: Darla

Tartalomjegyzék

Jesse Rooke Customs DarlaJesse Rooke azzal szerzett hírnevet magának, hogy Harley-motoros, board track inspirációjú motorokat épített. Mivel a múltban viszonylag sok időt töltött el dirt bike versenyzéssel, csak idő kérdése volt, hogy mikor kezd hasonló motorokat építeni. Nos, most eljött ez az idő is. KTM-motoros alkotása a Darla 2006-ban a Világ legjobb metrikus motorja lett.

Amikor Jesse Rooke-ot meghívták, hogy szálljon ringbe Roland Sands ellen a Biker Build-offversenyen, tudta, hogy valami különlegeset kell majd építenie. Mivel a felkérés egy retro hangulatú sportmotorra szólt, úgy gondolta, hogy Sands majd a Moto GP-s versenyzői időszakából merít ötletet, így aztán Rooke is a múltjába nézett. Õ annak idején dirt bike-kal és gokarttal versenyzett, és mindkettőt metrikus blokk hajtja.

Mivel Jesse már a motorépítők egy újabb generációjához tartozik, őt sokkal inkább befolyásolták a modern technológiák. Számára a Suzuki, a Yamaha meg a Kawasaki az a márka, ami jelent valamit, nem az S&S vagy a Total Performance. Azért a KTM blokkra esett végül a választás, mert úgy emlékezett, hogy ezek a motorok a gokartban is megállták a helyüket. Akkoriban, mikor a nagy motorbalesete után felépült és gokartozni kezdett, a KTM épp csak elkezdte átvenni a vezetést a sportágban.

HIRDETÉS (x)

Végül is egy LC8-as motorból készítette el a Darlát. Az ikerblokk 75 fokos elrendezésű, hengerenként négyszelepes, és formás a váltóháza is, így aztán nem csoda, ha Jesse szerint ez a legmodernebb V2-es, ami jelenleg kapható. De persze jobb lett volna, ha a blokkot nem neki kell megvennie, így aztán kitalálta, hogy a motort a KTM Super Cross team menedzserének építi majd meg.

Larry Brooks-nak tetszett az ötlet, így aztán továbbította az amerikai KTM marketingeseinek, akik szintén támogatták. Sajnos a vezetőség viszont nem ment bele a projekt támogatásába. Nagy szerencséje volt mégis Jesse-nek, hogy a marketing menedzsernek volt egy 950-es Adventure-je, amit tesztmotorozásokra használtak, azonban egy baleset során alaposan leírták. Na ezt a roncsot hajlandóak voltak eladni Jesse-nek jó áron.

Darla286A motor belsejét alapvetően érintetlenül hagyták, attól az apró módosítástól eltekintve, hogy a hűtőfolyadék áramlási irányát meg kellett változtatni, mivel a hűtőradiátort az ülés alá rejtették el. Kívülről titánium versenycsapszegekkel szerelték össze a blokkot, és a szelep-, kuplung és a vízpumpa fedeleket egyedileg készült, alumíniumból mart Veltec Machine márkájúra cserélték le. Titániumból készültek a kipufogók is, amit az FMF műhelyében mindössze öt óra leforgása alatt alkottak meg.

Miközben a radiátor egyedinek látszik, valójában gyári KTM alkatrész, és ez volt az egyik oka annak, hogy Jesse ragaszkodott ehhez a márkához. Még a gokartos időszakában határozta el, hogy egyszer még felszereli ezt a radiátort valamelyik épített motorjára. A radiátor áthelyezése miatt a tartókonzolokat is át kellett tenni a blokk első részéről a hátuljára.

Darla313Miután megvolt az erőmű, elkezdődhetett a TV show tíz napos forgatása. Elsőként egy olyan vázat kellett megépíteni, ami a blokkot és a váltót tartja. A tervek Rooke Kali Kruiser vázára alapultak, amelyet már oly sokszor alkalmazott a korábbi építéseken. A váz egybe van építve a lengővillával, és az olaj- és az üzemanyagtartály is már eredetileg rajta van, hogy ettől is még egységesebb legyen az önhordó karosszéria formája.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!