2006 legjobb metrikus motorja: Jesse Rooke Customs: Darla

Tartalomjegyzék

Jesse Rooke Customs DarlaJesse Rooke azzal szerzett hírnevet magának, hogy Harley-motoros, board track inspirációjú motorokat épített. Mivel a múltban viszonylag sok időt töltött el dirt bike versenyzéssel, csak idő kérdése volt, hogy mikor kezd hasonló motorokat építeni. Nos, most eljött ez az idő is. KTM-motoros alkotása a Darla 2006-ban a Világ legjobb metrikus motorja lett.

Amikor Jesse Rooke-ot meghívták, hogy szálljon ringbe Roland Sands ellen a Biker Build-offversenyen, tudta, hogy valami különlegeset kell majd építenie. Mivel a felkérés egy retro hangulatú sportmotorra szólt, úgy gondolta, hogy Sands majd a Moto GP-s versenyzői időszakából merít ötletet, így aztán Rooke is a múltjába nézett. Õ annak idején dirt bike-kal és gokarttal versenyzett, és mindkettőt metrikus blokk hajtja.

Mivel Jesse már a motorépítők egy újabb generációjához tartozik, őt sokkal inkább befolyásolták a modern technológiák. Számára a Suzuki, a Yamaha meg a Kawasaki az a márka, ami jelent valamit, nem az S&S vagy a Total Performance. Azért a KTM blokkra esett végül a választás, mert úgy emlékezett, hogy ezek a motorok a gokartban is megállták a helyüket. Akkoriban, mikor a nagy motorbalesete után felépült és gokartozni kezdett, a KTM épp csak elkezdte átvenni a vezetést a sportágban.

HIRDETÉS (x)

Végül is egy LC8-as motorból készítette el a Darlát. Az ikerblokk 75 fokos elrendezésű, hengerenként négyszelepes, és formás a váltóháza is, így aztán nem csoda, ha Jesse szerint ez a legmodernebb V2-es, ami jelenleg kapható. De persze jobb lett volna, ha a blokkot nem neki kell megvennie, így aztán kitalálta, hogy a motort a KTM Super Cross team menedzserének építi majd meg.

Larry Brooks-nak tetszett az ötlet, így aztán továbbította az amerikai KTM marketingeseinek, akik szintén támogatták. Sajnos a vezetőség viszont nem ment bele a projekt támogatásába. Nagy szerencséje volt mégis Jesse-nek, hogy a marketing menedzsernek volt egy 950-es Adventure-je, amit tesztmotorozásokra használtak, azonban egy baleset során alaposan leírták. Na ezt a roncsot hajlandóak voltak eladni Jesse-nek jó áron.

Darla286A motor belsejét alapvetően érintetlenül hagyták, attól az apró módosítástól eltekintve, hogy a hűtőfolyadék áramlási irányát meg kellett változtatni, mivel a hűtőradiátort az ülés alá rejtették el. Kívülről titánium versenycsapszegekkel szerelték össze a blokkot, és a szelep-, kuplung és a vízpumpa fedeleket egyedileg készült, alumíniumból mart Veltec Machine márkájúra cserélték le. Titániumból készültek a kipufogók is, amit az FMF műhelyében mindössze öt óra leforgása alatt alkottak meg.

Miközben a radiátor egyedinek látszik, valójában gyári KTM alkatrész, és ez volt az egyik oka annak, hogy Jesse ragaszkodott ehhez a márkához. Még a gokartos időszakában határozta el, hogy egyszer még felszereli ezt a radiátort valamelyik épített motorjára. A radiátor áthelyezése miatt a tartókonzolokat is át kellett tenni a blokk első részéről a hátuljára.

Darla313Miután megvolt az erőmű, elkezdődhetett a TV show tíz napos forgatása. Elsőként egy olyan vázat kellett megépíteni, ami a blokkot és a váltót tartja. A tervek Rooke Kali Kruiser vázára alapultak, amelyet már oly sokszor alkalmazott a korábbi építéseken. A váz egybe van építve a lengővillával, és az olaj- és az üzemanyagtartály is már eredetileg rajta van, hogy ettől is még egységesebb legyen az önhordó karosszéria formája.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

A héten megint nem volt motorozás, pedig az időjárás miatt akár lehetett volna. A nyakamba...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!