A kalóz menyasszonya: Rick's Piratae Domina

NaNa - . Motorbemutató

Miért van az, hogy a legmennyeibb motorok úgy néznek ki, mintha a pokol fényezőműhelyéből gördültek volna ki? Mert a mattfekete az a szín, amelyik legjobban kiemeli egy motorkerékpár vonalait és a technikai részleteket.

Persze arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy Patrick “Rick” Knoerzer és kedvenc airbrush művésze “Wild Air” Hörby is odavan a valódi feketékért, és a feketére fényezett V-Twinekért is. A “Piratae Domina” ismét egy jó példa arra, hogy a “House of Custom” képes helytállni a kihívásoknak: ez nem egy utcai harcos, amit gyors kanyarokra terveztek, hanem egy gyors kalózhajó, amelynek van stílusa – és jó sok szél a vitorláiban.

A fekete gyönyörű – a szlogen mára már elcsépeltnek hangozhat, de ebben az esetben több mint igaz. Az extrém építés egy gyári vázon nyugszik, amit egyáltalán nem alakítottak át, de még csak át sem fényeztek. Ennek köszönhető, hogy a “Piratae Domina” mióta kigördült a műhelyből, számtalan díjat bezsebelt, és nem csupán a széria kategóriában.

HIRDETÉS (x)

A 2005-ös faaker see-i “Custom Chrome Bikeshow”-n a motor másodszorra is elnyerte a kategória legjobbjának járó díjat. De szerencsére nincs semmi titok, amit ne lehetne elmondani: tiszta vonalak, és precíz kézimunka egészíti ki ezt az örök klasszikus formát, ami remélhetőleg még hosszú időn keresztül fogja biztosítani a dicsőséget alkotói számára.

A műhelyben dolgozó Thomas Bockhold arca mindannyiszor felderül, amikor egy acéllemez a hő és a préselés hatására új, egyedi formát ölt. Az üllő és a kalapács, a cin és az acél együttes munkájának köszönhető, hogy a megolvadt fém kitölti a hézagokat, hogy a nyújtott tank a váz formájához idomul, és az alkatrészek egymáshoz kapcsolódnak.

Thomas munkája immár legendás Németországban, és kézműves mesterségét egy ideje már Rick műhelyében kamatoztatja. Az egyedileg formázott üzemanyagtank és a sárvédők egyszeri és megismételhetetlen különlegességek ezen a motoron. A “Bad Fellas” fantázianevű felnik a manapság ismét népszerű vaskereszt szimbólumot viselik. Mintaként CNC géppel kalózkoponyákat gravíroztak rájuk, majd feketére színterezték őket. Csak a CNC-vel mart minták és az ezüstszínű csavarok lógnak ki a sorból.

A hátsó kerék tiszta megjelenését Rick Side-Drive-Brake-System nevű rendszere biztosítja, ahol a féktárcsa a szíjkerék mögé van elrejtve – természetesen minden alkatrész ugyanazzal a CNC dizájnnal kialakítva. Miközben a motor formája olyan, mintha extrém módon módosították volna, a váz teljesen érintetlen maradt. Így sokkal könnyebb volt megfelelnie a szigorú német TÜV követelményeinek. Ez a vizsga sok Németországban épített motor forgalomba állításának buktatója.


Pirate DominaA motor alapjául egy Harley-Davidson Night Train-t használtak. A Twin Cam B motorblokkot a specialista, Günther Sohn erősítette meg. Az új hengerek, a dugattyúk, a nyomórudak, a vezérműtengely és a Günther által alaposan átalakított hengerfejek a motor űrtartalmát 1750 cm3-re növelték. A teljesítményről nincs pontos adat, de az biztos, hogy több mint 110 lóerő érkezik a hátsó kerékre mióta a blokk visszatért a tuningműhelyből.

A motor megalkotásánál a hardcore külső mellett nagyon figyeltek a motorozhatóságra is. Ezért aztán sok meglepett pillantást kapott már Rick, miután elárulta, hogy milyen motor volt ez eredetileg. Jelenlegi gazdája pedig már keresztül-kasul bejárta a kalóz nyergében Európát, és alig akadt eddig olyan találkozó, ahonnan ne hozott volna haza valami trófeát.

HIRDETÉS (x)

A hajtáslánc szintén gyári maradt, anélkül, hogy az erőnövekedés bármi gondot okozott volna. A primerbe Rick's „bulls eye” nevű üveg takarófedélen keresztül lehet betekintést nyerni. A 240-es Metzeler gumit egy 9 hüvelykes felnire szerelték fel, amitől egész vaskosnak néz ki a motor hátulja, miközben még nem akadályozza a vezetést. Az erőmű a kanyarokban is könnyűszerrel megállja a helyét, ami jól jön, mikor körbe kell motoroznia Faak tavat.

Mivel a kalózt hivatalosan forgalomba helyezték Németországban, van rajta néhány olyan fölöslegesnek tűnő alkatrész, amit más épített motorokról simán lehagynak. Kellermann mini-irányjelzőit a springervillába rejtették el, a W&W Cycles „Bullet-Style” indexeit pedig a hátsó sárvédőbe, ahol egy LED-ekből álló hátsólámpa biztosítja a láthatóságot. A Z-kormányt a jól ismert V-Team készítette ugyancsak acélból.

A fényezést nem is csinálhatta volna más, mint “Wild Air” Hörby, aki szintén a House of Custom-nál rendezte be műhelyét. Munkáit megcsodálhatjuk a legtöbb Rick's motorkerékpáron, és a promo-motorokon is. Nem mindegyik olyan sötét, mint ez a kalóz, de azért a többségükben megmutatkozik Hörby lelkének árnyékos oldala.

A selyemfényű fekete úgy elnyeli a ráeső fényt, mint egy fekete lyuk, de a kézzel készült pinstriping és színes airbrush meghatározza a motor fő vonalait. A fényezés alapmotívuma a kalóz menyasszonya mindenhonnan jól látszik, bárhol parkoljon is a motor. A 3D-s pop-up tanksapka szintén egy kalózfejet ábrázol.

Tehát összességében ez a naszád elegáns, retro, de közben teljesen modern is. Vonalai megmutatják a Rick műhelyében zajló kézimunka nehézségeit, miközben az egyedi alkatrészek harmonikusan illeszkednek a gyári elemekkel. Tehát köteleket ki, vitorlákat fel, vasmacskát behúzni! Jöhet a motorozás!

 


A Piratae Domina műszaki adatai

Név: Piratae Domina, 2004

Tulajdonos: Rick’s Motorcycles & Wheels

Építési idő: 3 hónap

Motor: 2004 G&R

Hengerűrtartalom: 1750 cm3

Karburátor: Mikuni HSR 42

Légszűrő: Air Horn by Rick’s

Gyújtás: Stock HD

Kipufogórendszer: V-Team Rick’s

Kipufogódobok: W&W, Trumpet Style

Váltó: gyári, 5 sebességes HD

Primer áttétel: gyári HD

Kuplung: gyári HD

Hátsó áttétel: szíj

Váz: gyári “Night Train”, Rick’s módosította

Lengővilla: Rick’s Wide-end Swingarm

HIRDETÉS (x)
HIRDETÉS (x)

Lengéscsillapítók: Legend

Első villa: HD Springer, Rick’s rövidítve

Első kerék: 3,5 x 18“, agy Rick’s, “Bad Fellas“ 4-küllős Aluminium, gumi: 130/60 18 Metzeler

Hátsó kerék: 9 x 18“, agy: Rick’s, “Bad Fellas“ 4-küllős Aluminium, gumi: 240/40-18 Metzeler ME 880

Első fék: tárcsa: Rick’s “Bad Fellas“, 11,5“, nyereg: Rick’s

Hátsó fék: tárcsa: Rick’s “Bad Fellas“ Cut Out, 11,5“, nyereg: Rick’s Drive-Side brake system, rozsdamentes fékcsövek

Kormánykiemelő: Rick’s

Kormány: Rick’s/V-Team

Fék és kuplung kar: Performance Machine

Markolatok: Battistinis

Pedálok: Rick’s

Üzemanyagtank: Rick’s egyedi

Ülés: Rick’s

Olajtartály: Stock/Rick’s

Sárvédők: Rick’s acél

Elektromosság: Rick’s

Első fényszóró: Custom Chrome Europe

Hátsó lámpa: LED by Rick’s

Visszajelzők: Kellermanns Mini front, W&W Cycles Torpedo Style

Vezetékezés: Rick’s

Fényezés: Wild Air Hörby

Polírozás: RIMEPOS

Nyomtatás

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS