Egy kudarcba fulladt motorépítés: Starsky - Jawa CZ 559 átalakítás

Tartalomjegyzék

jawa 559 starsky 8Végül a nem túl szép végkifejlet

Egy kaposvári jóbarátomnál kellett tárolnom a vasat, azonban határidőre el kellett takarítanom. Egy ottani srácnak adtam el, kényszerből részletfizetésben és azonnali átadásban állapodtunk meg. Ő vette meg a sisakomat is. Aztán az utolsó részletet „elfelejtette” kifizetni, az amúgy se magas vételárból. És akkor kirúgtak a suliból, és a bank fölmondta a hitelkeret-szerződésemet, ami azt jelentette, hogy azonnal be kellett tolni 200 rugót. Ez elvitte mind Starsky, mind Életem Pici Párjának árát.

Nem volt miből fizessek Starskynak, mert szigorú pénzügyi ellenőrzés alá kerültem a bank köcsög rohadék húzása miatt. A mai napig nem tudom, hogyan rendezem el ezt a tartozást. És Starsky nincs tekintettel semmire, szélhámosnak tart, hogy elpotyáztam a gyönyörű vasat (ilyen a piac, ezt nem lehetett többért eladni, pláne az adott körülmények között), és hogy nem fizettem ki (ez se rajtam múlott).

HIRDETÉS (x)

Úgyhogy ezzel a vassal, amit eredetileg életem főművének szántam, a legtöbbet szívtam vele, ezzel jártam a lehető legrosszabbul, mind pénzügyileg, mind melóban, mind emberileg. És hadd ne mondjam, amilyen „szakértő” a srác, nem hiszem, hogy ne úgy járna, mint Bandita choppere, ami ott rohad el egy beázó féltető alatt, anélkül, hogy használnák.

Műszaki adatok:

A technikai kialakítás sokat változott, és menet közben is alakult, a szabadkozás után íme a technikai leírás (perjel előtt a műszakiztatható, utána a végleges verzió megoldása):

Típus: Jawa 559 chopper „Starsky”
Váz, lengővilla: gyári (apró módosítások, menetek nagyobbra fúrása, oldalsztender konzol)
Hátsó futómű: gyári
Első futómű: CZ 472
Villanyak csapágyazás: szabványos kúpgörgős csapágyak, egyedi kormánnyak-tengely
Első fék: gyári dobfék
Kormány: gyári/hajlított Romet
Első lámpa: MTZ lámpafej, Lada foncsor
Hátsó lámpa: CZ 450 (csepptankos 175-ös), új, Rudolf Wolf boltjából
Indexek: Rudolf Wolf boltjából, valami katalógusdolog
Sebességmérő: Skoda/CatEye Velo5
Tank: gyári
Blokk: gyári módosítva, ETZ generátor felfogatás miatt
Oldaldekni: egyedi
Légszűrő: Trabant, módosítva
Ülések, háttámla, hátsó vázrész: egyedi
Hátsó sárvédő: gyári, módosítva
Első sárvédő: színre fújt, módosított CZ 472
Előretolt és gyárinak tűnő első lábtartó: egyedi
Fékpedál: Módosított CZ Sport
Hátsó lábtartó: módosított MZ
Kipufogódobok: egyedi alumínium (olyan hangja van, mint a gépágyú!!)
Féklámpa kapcsoló: hátsó: Yamaha RD125, első: ETZ
Kapcsolótömbök: bal: ETZ, jobb: MZ TS
Fék-és kupplungkar: Jawa 634
Feszültségszabályzó: utángyártott elektronikus (Ladába is ilyen kell)
Gyújtáskapcsoló: Hengerzár rész Pannonia oldaldekni-zár, elektromos rész Suzuki Alto
Ülészár: Simson kormányzár, egyedi kulccsal

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Mióta karanténban vagyunk, olyan terülj-terülj asztalkám van nálunk, mint ide Lacháza. Hétvégén pl. egyik nap...
Bővebben...
Helyzetre való tekintettel egyre több időt tartózkodók otthon. Ennek egyik előnye, hogy kiülhetek az erkélyre...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!