Bull, Isti choppere - A CZ-k legszebBIKA

Vidék - . Motorbemutató

jawa czetka bull videk 11Jánki Pisti (alias Bull) barátomat akkor ismertem meg, amikor megvette a korábbi 175-ös Jawa Sport Czetkámat. Azt később amerikai cserediáksága költségeit fedezendő, eladta, és később megkeresett, hogy építsek neki egy 350-est, de choppert.

Zártkertben laktak, földes út vezetett oda, tehát erre is jónak kellett lennie. Ő is segített az építésben. Az az igazság, hogy a villamos rendszere nem volt túl jó, egy sikertelen kísérlet maradt ebből a szempontból, viszont a váltómechanizmus zseniális (Pisti találta ki).

Később deréksérülése és pánikbetegsége miatt eladta, állítólag Vértesszőllősre került a vas, de konkrétumot nem tudok. 2004 körül fejeztem be. Egyébként élőben sokkal jobban mutatott, mint a képeken.

HIRDETÉS (x)

A motor alapja egy 472-es 350-es CZ. Gyári blokk és váz, teljesen vágatlanul. Az elejébe merevített, erősített ETZ villa került kerekestül. A csapágyazása betétcsészével módosított, alul kúpgörgős. Ez még lejjebb ültette volna az elejét, ezért illesztett 60 mm-es toldás került a villába, ami megoldotta a vágott rugó előfeszítését is.

Az illesztés trükkösen el van takartatva a csavarodást megakadályozó merevítéssel. A lámpafej MTZ traktoré, a lámpakeret 50-es Simsoné, a foncsor Nagypolszki, a foncsorrögzítő rugók MZ-ről valók.

jawa cz 472A műszeróra a gyári, LED-es visszajelzőkkel. A villamos csatlakozások a merevítést is takaró villatáskában vannak elrejtve. Az első sárvédő Jawa 250-ből lett módosítva. A tank is erről a típusról való.

Az előretolt lábtartórendszer saját gyártmány, és korracélból készült. A váltómechanizmus Isti ötlete volt, remekül működik. A Skoda gyújtáskapcsoló egyben ülészárként is működik. A hátsó fékbowden is Skodáé. Hátra az eredeti kerékagyra 16’-os MZ felni került, Jawa küllőkkel.


jawa czetka bull videk 8A lánckereket kisebb fogszámmal újrafogaztattam. A kidörrentő gyári maradt. A légszűrő kismértékben túlnyomásos. Az ülésvázak saját gyártmányúak, és a hátsó tartalmaz egy kisebb csomagteret is.

A hátsó sárvédő szintén saját, és az ülésvázhoz van rögzítve. A háttámla és a csomagtartó korracél, és a vázmerevítéssel együtt szintén saját munka. A hátsó lámpa a gyári, sőt annak ellenére, hogy felfogatása erősen módosult, a gyári pozícióban is van!

HIRDETÉS (x)

Az oldaltáskák lemezvázasak, és műbőrrel vannak bevonva. A kapcsolótömb erősen módosított Yamaha SR 125, a bal karkonzol TSúzlié volt valaha. A markolatok és taposók az eredeti gumialkatrészekből vágott szeleteket esztergált alu darabokkal váltogatják.

Az első pár index Kawa Eliminator, a hátsó Honda CB 750. Isti nagyon komoly részt vállalt motorja megépítésében, az együtt végzett (ökörködésben bővelkedő) munka tovább erősítette barátságunkat.

jawa czetka bull videk 2Köszönet a segítségért: Krisztián, Jánki Isti, Tusi (villany), Jocó (villany), Maci, Németh Józsi bá’(esztergálás), Nagy Karcsi bá’, Szilvi (kárpitozás), Tonomár Tibor (fogazás), Sáhó Műhely (aluhegesztés), Falu Lőrinc (hegesztés), Kristofóri Szabi (csőhajlítás), Süle Karcsi, Závodi Imibá’, Lajkó Józsi, és még sokan mások!

Néhány szó a vas sorsáról

Isti is igen sokat kínlódott a villamossággal. Bevallom, ma már teljesen másképp csinálnám az egészet, rápattintanék egy ETZ generátort, vagy bármilyen másikat, csak 12V-osat. Nem sokkal később elcserélte a vasat, ami nekem rosszul esett. Csak később tudtam meg, hogy komoly gerincproblémái vannak, ezért el is múlt a megbántottságom.

A vas Vértesszőllősre került, innentől kikerült a látókörömből. Nem hiszem, hogy hajtják még. De ezt is elfogadtam volna saját vasnak, igaz, én ültettem volna a hátulján még, és egy díszítő szegecssort is raktam volna a hátsó ülés oldalára. Meg persze 12V-s generátort raknék rá.

Nyomtatás

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS