Jön: Moto Guzzi California 1400

A keresztben álló V2-eseiről elhíresült olasz gyár most minden eddiginél könnyebben felismerhető géppel rukkol elő: a hengerek egyenként is hét decisek.

 

A Piaggio Csoport kereskedői és viszonteladói számára tartott konferenciát múlt héten Monte Carloban. Az összejövetel elsődleges célja az volt, hogy egy új generációs mini-furgon családot mutassanak be a partnereknek, azonban két igazi szépség is itt látott először napvilágot. Koncepció modellekről van szó, amelyeket ezúttal állítólag valóban csak zárt körben szerettek volna bemutatni: a Moto Guzzi V7 Scramblert és a vadonatúj California 1400-at. Persze a képek napok alatt kiszivárogtak...

HIRDETÉS (x)

Kezdjük a kisebbik vassal. A Scrambler a V75-ös családhoz tartozik, ugyanazt a 750-es V2-es blokkot használja, és a váza is a megszokott. Ami újdonság benne, az a hosszabb utakon járó rugózó elemek, illetve az egyedi módon megoldott kipufogó-rendszer, amelyet az jellemez, hogy a bal henger csöve a blokk előtt kúszik át a jobb oldalra, hogy magasan vezetve engedje szabadon a megmaradt égéstermékeket. Végül a vegyes használatra szánt "félterepes" abroncsok adnak még kalandmotoros külsőt az új Scramblernek.

A nagyobb durranás persze a teljesen új fejlesztésű 1400-es California. Alapja a Guzzi "big block"-jának tovább hizlalt, nyolcszelepes, 90 fokos V2-ese. Az 1200-es előd 95 milliméteres furatát 104-re növelték, míg a löket maradt 81,2 milliméter. Az erőforrást a végletekig növelték, azonban belső információk szerint teljesítménye így sem fogja átlépni a 110 lóerőt, lévén hogy nem forog majd többet 6'500-nál.

Nyomatéka ugyanakkor a pletykák szerint nagyon-nagyon combos lesz. A futómű a Marzocchitól érkezik: elöl igen masszív külsőt kölcsönző 50 milliméteres teleszkópok, hátul pedig a stílus miatt klasszikus, kétoldali rugózó elemek biztosítják a kerekek korrekt talajkapcsolatát. A megállásról a Brembo radiális, négydugattyús fékei gondoskodnak, elöl nem kisebb mint 320 milliméteres tárcsákba harapva.

Az új modellek bemutatását állítólag azért ejtették meg így szűk körben, hogy valamelyest lelket öntsenek a nem túl fényes kedélyállapotban levő viszonteladókba. A cég ugyanis a válságból való kilábalás legkisebb jelét sem mutatja: legrosszabb üzleti évüket zárták 2011-ben, kevesebb mint háromezer eladott motorral. Szebb jövőt, Moto Guzzi!


Olvasd az eredeti oldalon

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Szerintem kb. 10 éve készült az utolsó tetoválásom... vagy lehet, hogy csak nyolc. Azóta tervezem...
Bővebben...
Rá kell jönnöm, hogy ki kell szakadnom a mókuskerékből, hogy ne fásuljak bele. Ilyenkor valami...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!