A 2012-es RM-Z250 tarolt a teszteken

Tesztelőink tavaly nagyon dicsérték az RM-Z kezelhetőségét, és ez idén sem volt másképp.

A Suzuki 2012 RM-Z250 kapta a legtöbb pontot, s ezzel osztálya legjobb motorkerékpárjának választotta az Egyesült Államok egyik vezető motoros magazinja, a Motorcycle USA. A 2012-es modellen a Suzuki keveset változtatott a nagy sikerű 2011-es verzióhoz képest, s ez helyes döntésnek bizonyult, mivel az öt gyártó által nevezett gépek közül végül az RM-Z250 nyerte a versenyt.

A Motorcycle USA ezt írta: A Suzuki illetékesei úgy döntöttek, hogy nem nagyon kell hozzányúlni a géphez. A tavalyihoz képest gyakorlatilag változtatás nélkül küldték csatába, mindössze a grafikája lett karteresebb, és egy vörös csík került a nyeregre. A versenyre nevezett összes más modellen változtattak a gyártók: ha mást nem, kisebb teljesítménynövelő fejlesztéseket végrehajtottak. A kérdés az volt, vajon az RM-Z tökélyre fejlesztett reakciói és bivalyereje idén is olyan meggyőzően hat-e, mint tavaly?

HIRDETÉS (x)

A Motorcycle USA teszteredményei:
Teljesítmény: (LE / nyomaték/ súly/ gyorsulás álló helyzetből / rágurulásos gyorsulás / hang / ajánlott fogyasztói ár / „Super Lap” köridő):
1. - Suzuki 67
2. - Honda 63
3. - Kawasaki 57
4. - Yamaha 56
5. - KTM 53 Szubjektív teszt (motor/ felfüggesztés / kezelhetőség/ átvitel-kuplung-fokozatok / fékek/ ergonómia/ megjelenés / preferencia):
1. - Kawasaki 70
2. - Honda 63
3. - Suzuki 61
4. - KTM 55
Összesített pontszám:
1. - Suzuki 128
2. - Kawasaki 127
3. - Honda 126
4. - Yamaha 109
5. - KTM 108

Ami a motort illeti, 35,26 lóerejével az RM-Z az idei mezőnyben is a legerősebb. A 25,04 Nm nyomaték a második legmagasabb a vizsgált gépek között. A lóerők tekintetében az RM-Z egyébként éppen csak megelőzte a Kawasaki idei modelljét – írja a szaklap.

A motor lenyűgöző teljesítményét sikerült a gyakorlatban is kihasználni az álló helyzetből való (holeshot) gyorsulási teszteken csakúgy, mint a harmadik sebességes rágurulásos (roll-on) teszteken. A 105,7 kilogramm tömegű RM-Z-t valamivel nehezebb volt elindítani a startvonalról, mint a kisebb teljesítményű motorokat, a hátsó kerék mindkét tesztfutamban gyakran kipörgött, és ki is rúgott jobbra.

Ugyanakkor mindezekkel együtt is elképesztő iramban, mindössze 4,05 másodperc alatt sikerült 120 láb (36,58 méter) távolságra elszáguldani a géppel, 60,67 km/óra sebességre gyorsulva. Ha még néhány kört futottunk volna az RM-Z-vel, nyilván jobban kihasználhattuk volna a motorban rejlő potenciált, de előzetesen kialakított módszerünknek megfelelően kétkörös tesztben vizsgáltuk a masinák erejét és a rajtkészségét. A harmadik sebességes roll-on teszten a Suzuki szinte állva hagyta versenytársait: mindössze 3,01 másodpercre és 121,2 lábra (36,94 méter) volt szüksége ahhoz, hogy 24,78 km/óráról 64,3 km/órára gyorsuljon.

A Suzuki motorját hajszálra ugyanolyan erősnek érezték a tesztelők, mint a Kawasakit, mindaddig, amíg az egekig nem emelkedett a fordulatszám – ott viszont a Suzuki egy hajszállal előbb adta fel, mint amennyi a teljes győzelemhez kellett volna. Az alsó és középső tartományokban az RM-Z250 verhetetlen volt – írja a Motorcycle USA.

„A Suzuki megint csúcsgépet hozott! – nyilatkozta elragadtatva a veterán profi versenyző, Nick Thiel. – Már alacsony tartományban elhúzott, és mindez csak fokozódott a csúcson. Akár hamar felkapcsoltam, akár teljesen kihúzattam, mindig jól ment.”

 

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Helyzetre való tekintettel egyre több időt tartózkodók otthon. Ennek egyik előnye, hogy kiülhetek az erkélyre...
Bővebben...
Járvány, felelősség, mások hibáztatása, szolidaritás, felelőtlenség, szövegértés, önzés… egy pár kiragadott szó a nem alpári...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!