5+1 tanács kempingezéshez

Tartalomjegyzék

 

Szállás

Három alappillére van a pihentetően töltött éjszakáknak: sátor, derékalj és hálózsák. A sátor kiválasztásánál motoros túra esetén szintén a súly és az összecsomagolt méret az egyik fő szempont. Igyekezzünk minél kisebb és könnyebb sátrat vásárolni! Mindenképp dupla rétegű legyen a kiválasztott sátor, így a külső réteg belső felületén lecsapódó pára a belső rétegnek köszönhetően nem fog a nyakunkba csurogni, mint az egy szimpla falú sátor esetében borítékolt. A két réteg továbbá hőtartó szerepet is betölt. Érdemes otthon, vagy valakinek a kertjében egy próba sátorállítást, összecsomagolást eszközölnünk, hogy ne a kempingben szerencsétlenkedjünk egy esetleges esőben való felállításkor.

A derékalj – vagy polifoam – a kompromisszumokra képesek franciaágya. A hőtartása jó, viszont kemény fekvőfelületet biztosít, így akik nem tudnak keményebb felületen aludni, azok inkább felfújható matracot vigyenek magukkal. Ez jóval macerásabb és idő- és helyigényesebb megoldás, de a kényelemért meg kell küzdeni.

HIRDETÉS (x)

Kulcsfontosságú a jól megválasztott hálózsák. Mindenképp tájékozódjunk arról, hogy a kiszemelt úti cél milyen időjárási viszonyokkal rendelkezik. Könnyen meglepetésekben lehet részünk pl. egy Alpok környéki kempingben, főleg, egy ilyen, viszonylag hűvös nyáron. Ha éjszaka 10 fok alá süllyed a hőmérséklet, meglehetősen kellemetlen élményekkel térhetünk haza. A hálózsák vásárlásakor jól nézzük meg, hogy azt milyen hőmérsékleti tartományokban való használatra tervezték. Nem baj, ha kicsit melegebb a kelleténél. Kitakarózni egyszerűbb, mint motoros kabátban, bukósisakban virrasztani.

Párna gyanánt tökéletesen megfelel az épp nem használatos ruhák alkotta kupac. Hogy komfortosabb legyen, vihetünk magunkkal egy kispárna huzatot, és ebben elhelyezve a ruhákat, már majdnem az otthoni komfortot érhetjük el.

Motorfelszerelés

Láncos szekunder hajtással rendelkező motorok esetében a láncspray elengedhetetlen. Több kenőanyag gyártó kínál kisméretű spray-t, melyet a nagyobb flakonból lehet utántölteni, így nem kell egy 300 vagy 500 ml-es kiszerelésűt magunkkal cipelnünk.

Mindenképp vigyünk magunkkal néhány alapvető szerszámot is, mely motorunk esetleges javításához szükséges. Jól jöhet egy tekercs szigetelőszalag, néhány kábelkötegelő, törlőrongy, orvosi gumi vagy szövetkesztyű, hogy ne nyakig olajosan bújjunk vissza a drága motoros kabátba, kesztyűbe egy esetleges útszéli korrekció után. Nem mellesleg egy hosszabb út előtt az ilyen esetek elkerülése érdekében egy nagyon alapos átvizsgálás, felkészítést megérdemel a paripa, így a túra során csak a szép tájakkal és az élményekkel kell foglalkoznunk.

Hasznos lehet még egy 7-800 forintos, kis méretű kerékpár pumpa, és egy digitális légnyomásmérő. Így az ingadozó külső hőmérséklethez tudjuk igazítani a reggeli induláskor a keréknyomásokat, melyeket, ha benzinkútnál, már bemelegedett gumik esetében mérünk, könnyen pontatlan beállításokat produkálhatunk, így kedvezőtlen kopásokat, illetve balesetveszélyes helyzeteket idézhetünk elő. Arról nem is beszélve, hogy egy nehezen hozzáférhető helyen lévő hátsó kerékhez könnyebb a kempingen, nyugodt körülmények között hozzáférni, és még a kipufogó sem égeti szét a kabát ujját, ha nyakig beöltözve szerencsétlenkedünk a jellemzően nem motorkerékpárok számára kialakított, benzinkutaknál található kompresszor csatlakozásokkal.

 

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Szerencsére eddig az időjárás, és a szabadidőnk is úgy adta, hogy minden hétvégén ki tudtunk...
Bővebben...
Ahogy terveztem a hét közepén, megejtettem az idei első kört, ami a gyenge esőzés ellenére/miatt...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!