A Honda ismét felpörgette a középkategóriát az EICMA kiállításon

Tartalomjegyzék

Honda CB500F 6788Teljes 2019-es európai választékát mutatta be a Milánói Motorkiállításon a Honda. Az EICMA látogatói – a már ismert típusok mellett – két új és három modellfrissítésen átesett motorkerékpárral ismerkedhettek meg a japán gyártó standján. Képet kaphattak tehát a kibővült, még fejlettebb gépeket felsorakoztató választékról, no meg a friss középkategóriásokról, amelyek új energiákat hozhatnak a szegmensbe.

A CB125R, a CB300R és a CB1000R alkotta Neo Sports Café családból már csak egy középkategóriás modell hiányzott, ezt az űrt töltötte be a Honda az ámulatba ejtő CB650R-rel. Modern és minimalista megjelenését café raceres dizájnelemekkel bolondították meg a tervezők, mindezt szuperkompakt, trapézszerű formába sűrítve, hogy minél lenyűgözőbb legyen az összhatás.

A csodaszép, négyhengeres erőforrást immáron semmi nem takarja, s olyan szemet gyönyörködtető részletek vonzzák magukra a tekintetet, mint az egyedi, kör alakú fényszóró vagy az erős kontúrral megspékelt üzemanyagtartály.

HIRDETÉS (x)

A Neo Sports Café famíliára jellemző kimagasló minőség a technikai megoldásokon is tetten érhető, az összetevők listáján olyan tételek szerepelnek, mint a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópok alkotta Showa SFF villa, a radiális rögzítésű első féknyeregpár, a Honda Selectable Torque Control névre keresztelt teljesítményszabályozó, a kuplungasszisztens, a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló vagy az ultramodern műszeregység.

Az eredmény egy roppant kívánatos, meztelen középkategóriás, ami látvány, teljesítmény és felszereltség különleges kombinációjával igyekszik a vásárlók kedvében járni.

CBR650R

CBR650R - egy új név a Honda választékában. A középsúlyú sportmotor a CBR1000RR éles, agresszív vonalait örökölte, de szélesebb oldalidomokkal, elképesztően rövid farrésszel és szűkre húzott, dupla, LED-es fényszórókkal kerül a szalonokba. A CBR650R 6 kg-mal könnyebb az elődjének tekinthető CBR650F-nél, és sportosabb üléspozícióval csábít, kormánya ugyanis 30 mm-rel előrébb került, lábtartóit pedig hátrébb és magasabbra helyezték.

Honda CB650R

Klasszikus, négyhengeres motorja 1000 f./perccel magasabb fordulatszámra pörgethető, mint a kifutó modellé, és 5%-kal nagyobb csúcsteljesítménnyel büszkélkedhet (95,2 LE/12 000 f./perc), nem véletlen tehát, hogy a CB előtag végére egy R betű is került.

Hogy az A2-es jogosítvánnyal motorozók is megízlelhessék a CB650R és CBR650R nyújtotta élményt, a modelleket 35 kW-os változatban is forgalmazza a Honda*.

CB500F, CBR500R és CB500X

A Honda soros, kéthengeres, 500 cm3-es motorkerékpárjai hihetetlenül népszerűek, 2013-as bemutatkozásuk óta több mint 75 ezer példányban keltek el csak az öreg kontinensen.

Csúcsteljesítményük továbbra is 35 kW (47,6 LE), így A2-es jogosítvánnyal is vezethetőek, de a módosított szívó- és kipufogóoldali kialakításnak, valamint szelepvezérlésnek köszönhetően 4%-kal nagyobb motorerővel kecsegtetnek a 3000 és 7000 közötti fordulatszám-tartományban. Mindemellett gazdagabb felszereltség jellemzi őket, és még többet nyújtanak saját műfajukban, így a mindenest, a sportgépet és a kalandmotort keresők is megtalálhatják számításukat a Honda palettáját böngészve.

Mindhárom modell új hátsó rugóstagot, továbbfejlesztett, szebb hangon daloló kipufogórendszert, minden elemében LED világítást és modern LCD-kijelző kapott. Utóbbi az aktuális váltófokozatot is mutatja, sőt felváltások esedékességére figyelmeztető lámpával is ellátták. További jó hír, hogy a megújult 500-asokhoz alapfelszereltségként jár a kuplungasszisztens, miként a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló is szériatartozék.

Honda CBR650R 8308

A CB500F tetőtől talpig átöltözött, s még markánsabb egyéniségként tért vissza. Új oldalidomai szinte eggyé forrnak az üzemanyagtartállyal, orr-része pedig még szögletesebb, s persze feltűnőbb lett. A CBR500R szintén új öltözékbe bújt, méghozzá a Fireblade karcsúsított, még látványosabbá tett köntösébe, amihez természetesen sportosabb üléspozíciót alakítottak ki a mérnökök.

A kompakt CB500X kalandmotor javított időjárás-védelemmel, hosszabb rugóutakkal, 19”-os első kerékkel, vékonyabb üléssel és nagyobb kormányelfordulási tartománnyal folytatja pályafutását, idomzatát pedig még „terepesebbre” faragták.

Honda CB500X 0646

Az 500-as és 650-es motorkerékpárok a Honda Európában eladott motorkerékpárjainak 34 százalékát teszik ki. Ezzel az öt új modellel – nemtől, kortól és felkészültségtől függetlenül – minden motorosnak kínál alternatívát a Honda, beleértve a street gépek, a gyorsasági modellek és a kalandmotorok szerelmeseit is.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Bocs, akkor rossz helyre parkoltunk: ​Viszont ha már rákattintottál, mutatok még valamit. Tegnap egy...
Bővebben...
Míg mindenki más motorozott, mi a családdal töltöttük a hosszú hétvégét. Illetve az őszi szünetet,...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!

Értesülj hetente friss híreinkről!