67. EICMA motorkerékpár szakkiállítás, Milánó

NaNa - . Motorkiállítás

{nomultithumb}woman_bigKét szakmai nap után szerdán a nagyközönség számára is megnyitotta kapuit az idei ősz legnagyobb motorkiállítása, az EICMA Milánóban. A kiállítás 67. alkalommal gyűjtötte egy helyre a következő év legújabb termékeit, a legeredetibb ötleteket és rengeteg szórakoztató programot a motorkerékpárok szerelmesei számára.

A péntek az elmúlt évekhez hasonlóan idén is a motoros nők jegyében telik. Ez az a nap, amikor a kiállítás szervezői sok-sok meglepetéssel kedveskednek a motoros nőknek Milánóban. Már a bejáratnál különleges bánásmódban részesülnek, hiszen egy hosztesz minden hölgyet a Woman Friday pulthoz irányít. Itt vehetik át a nekik készült, rózsaszín belépőket. Mindeközben a pasik sorban állnak a pénztárnál, hiszen nekik ezen a napon is fizetniük kell.

HIRDETÉS (x)
2010-Ducati-Hypermotard796aA motorgyárak idén is nagyot durrantottak, hiszen sok közülük mostanáig rejtegette a legújabb fejlesztéseket. A bemutatók sorát az olasz Ducati cég kezdte. Az új 1198 és 1198S a kollekció csúcsát jelentő Superbike modellek. A Hypermotard 1100Evo és az 1100 EvoSP, valamint az új Monster némi átalakításon esett át, valamit 7 kg-mal könnyebb lett, mint a korábbi években.

Az újdonságok bemutatására szervezett show egyúttal jó alkalom volt arra is, hogy a sajtó képviselői kaphassanak némi információt a 2010-es World Ducati Week-ről, amit június 10–13. között rendeznek meg a misanoi versenypálya területén. Ezen kívül Claudio Domenicali vezérigazgató bemutatta az új Ducati Corse logót is, ami egy szívet ábrázol, ami magában foglalja a technológiát, a történelmet és magát a márkát is.

Képek a 2010-es Ducati motorokról a galériában!

Természetesen a sztár ezúttal az új 1200-as Multistrada volt, ami tökéletesen egyesíti magában négy másik motor tulajdonságait. A legjobbat nyújtja a sportmotorok-, a túrázás-, a városi közlekedés- és az endurózás szerelmeseinek is.


BMW_R_1200_GS_Adventure_11A BMW sajtótájékoztatóján a BMW Italia igazgatója, Andrea Castronovo elmondta, hogy habár az elmúlt egy év gazdasági helyzete alaposan meggyötörte a motorgyárakat, a BMW azon kevesek közé tartozik, amelyek könnyűszerrel túlélik a krízist. Habár az eladások a tíz évvel ezelőtti mértékre csökkentek, az utóbbi pár hónap már ismét emelkedést mutat a forgalomban.

Képek a 2010-es BMW motorokról a galériában!Az olasz piacon a márka jelentős elismertséget élvez. Az összes modell közül az R 1200 GS enduro a legnépszerűbb. A következő évtől nem csak ez és az R 1200 GS Adventure, hanem a BMW R 1200 RT is megkata a legújabb fejlesztésű, új boxermotort. A BMW HP2 Sport DOHC-erőforrását alapul véve a tervezők az említett modellek felhasználóinak speciális igényeit szem előtt tartva, célzottan dolgoztak át, illetve fejlesztettek tovább.

HIRDETÉS (x)

BMW_Motorrad_Concept_6.zip_10Természetesen a sztár ezúttal az új Concept 6 nevű BMW motorkerékpár. A különleges koncepció hajtását egy soros hathengeres erőforrás biztosítja, amely amellett, hogy meggyőző és egyenletes teljesítményt nyújt a hangja is a turbinákéhoz hasonlítható. A BMW Motorrad Concept 6 az első olyan motorkerékpár a bajor gyártótól, amelyben sikerült tökéletesen összehangolni a soros hathengeres aggregátot a gép karakterével úgy, hogy a súlypont is a megfelelő helyre kerüljön. Ez a típusú aggregát ráadásul már a közeljövőben tovább szélesítheti a K-sorozat modelljeinek körét.

A hathengeres erőforrás teljesítménye körülbelül a BMW mostani K-sorozatban használt soros-négyhengeres motoréval egy szinten mozog, azonban 130 Nm nyomatékot képes leadni már percenkénti 2000-es fordulatszámtól, ami képessé teheti a BMW későbbi csúcsmodelljeinek meghajtására is. A Concept 6 környezetvédelmi szempontból is előnyösnek mondható a benne alkalmazott E-Gas (ride-by-wire) technológiának és a teljes körűen szabályozott katalizátornak köszönhetően.

Képek a BMW Concept 6-ról a galériában!

A koncepció design-ja a „Café Racer” stílust követi. A tervezők a funkcionalitást, a minőséget és az izgalmas megjelenést tartották szem előtt a modell megalkotásakor. Lágy vonalai, a motortérbe organikusan beépített erőforrása és a különlegesen elhelyezett kipufogócsövek egyszerre biztosítanak kifinomult, ám dinamikus megjelenést a Concept 6 számára. A látvány előtérbe helyezi a technikai fejlettség és a funkcionalitás egységének megjelenítését, miközben a motor számos aerodinamikai elemet is örökölt a közelmúltban bemutatott S 1000 RR superbike-tól is. A tanulmány sorozatgyártását egyelőre nem tervezik, azonban a BMW Motorrad Concept 6 bizonyos elemeivel a közeljövőben találkozhatnak majd a vásárlók egyes modelleken.


p04846_0279A Piaggio Group a milánói motorshow nyitónapján mutatta be legújabb modelljeit. Az olasz cégcsoport összesen 18 új terméket leplezett itt le. A robogók mellett számos más fejlesztésüket is kiállították standjukon, amelyek azt bizonyítják, hogy a környezettudatosabb városi közlekedésre helyezik a hangsúlyt 2010-ben. A Stefano Sterpone a cégcsoport képviselője elmondta, hogy a nehéz év ellenére a teljes motorkerékpár piacnak 20%-a a Piaggio Csoport érdekeltségeibe tartozik. Az olyan klasszikus modellek, mint a Vespa vagy a Scarabeo szilárd alapot jelentenek a vállalat számára évről-évre. Képek a 2010-es Aprilia motorokról a galériában!

A legnagyobb újdonságot az Aprilia új RSV4 R modellje jelentette. A Max Biaggi vezetésével Superbike bajnokságot nyert gép városi verziója várhatóan sikeres lesz a márka rajongóinak körében is. A vadonatúj DorsoDuro Factory a sportos megjelenést a maga technikai követelményekkel ötvözi. A megújult supermoto a Ducati Hypermotardjával és a KTM 990SM modelljével kéz a kézben verseng majd a vásárlók kegyeiért.

HIRDETÉS (x)
Nemrég még a Moto Guzzi gyár bezárásával kapcsolatos hírekkel volt tele a sajtó, így arra talán kevesen számítottak, hogy ismét lesz mivel előrukkolnia az olasz márkának. A milánói sajtóbemutatón lelepleztek három prototípust. A V12 LM, a V12 Strada és a V12 X ugyanazt a négyszelepes, 1200 cm3-es, keresztben V-2-es blokkot kapta. A három, sorozatgyártásba még nem került motor a legendás Le Mans modellnek állít emléket a két tervezőnek, Miguel Galluzzinak és Pierre Terblanche-nak köszönhetően.

1198939_b25c54a7e459b717438eac69952d289b_lUgyancsak a Moto Guzzi 850 Le Mans inspirálta a 70-es évek versenypályáinak hangulatát idéző V7 Clubman Racer-t. Ezt a sportos retro gépezetet ugyanaz a 744 cm3-es, 90 fokos V-Twin motor hajtja, amely a V7 Classic és a V7 Café modelleket is. A 47.6 lóerőt 6800-as fordulaton adja le. A váltója ötsebességes. Habár ez egy 2010-es modell, a gyár képviselői elmondták, hogy a rajta látható egyedi alkatrészek mind megtalálhatóak az új alkatrész katalógusban, így a V7 Classic és V7 Café tulajdonosok hasonlóvá, vagy teljesen egyedivé varázsolhatják motorkerékpárjaikat.

Képek a 2010-es Moto Guzzi motorokról a galériában!

A szintén az Aprilia csoporthoz tartozó Piaggio márka egy új háromkerekű, hibrid MP3-at hozott ezúttal a kiállításra, míg a retro láznak köszönhetően ismét egyre divatosabb Vespa a 300 GTV Montenapoleone robogóval az EICMA kiállításnak helyszínt biztosító Milánó városnak állít emléket.


38086_KTM_125_Race_Version_Concept_Bike_1024Az osztrák KTM nem mással próbálkozik, mint hogy teljesen új vonalvezetésű motorkerékpárokat vezessen be a piacra. Van is mire alapozniuk, hiszen a fejlesztéseket azonnal tesztelhetik a versenypályákon. Az idei év pedig különösen sikeresnek mondható, hiszen versenyzőik sikeresen szerepeltek ebben az évben is. Az MX2 világbajnoka Marvin Musquin, az MX1 Max Nagel motorjait büszkén mutatják meg a közönségnek a kiállításon, de arról se feledkezzünk meg, hogy a női motokrossz világbajnok Steffi Laier szintén KTM-mel versenyzett.
HIRDETÉS (x)
A most bemutatott modellek között van egy teljesen új 350 cm3-es motokrossz prototípus, az új Duke 690R és néhány koncepció a 125-ös kategóriában. Természetesen nem maradhatnak el a standról a sportmotorok sem. A kiállított kétkerekűek között megtaláljuk a ritkaságnak számító RC8R Akrapovic Race Replica, amely az eső superbike szezonjában igen jól szerepelt, valamint most először láthatja testközelből a nagyérdemű a Red Bull Replica motort is. Képek a 2010-es KTM motorokról a galériában!

Nyomtatás

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS