67. EICMA motorkerékpár szakkiállítás, Milánó

Tartalomjegyzék

{nomultithumb}woman_bigKét szakmai nap után szerdán a nagyközönség számára is megnyitotta kapuit az idei ősz legnagyobb motorkiállítása, az EICMA Milánóban. A kiállítás 67. alkalommal gyűjtötte egy helyre a következő év legújabb termékeit, a legeredetibb ötleteket és rengeteg szórakoztató programot a motorkerékpárok szerelmesei számára.

A péntek az elmúlt évekhez hasonlóan idén is a motoros nők jegyében telik. Ez az a nap, amikor a kiállítás szervezői sok-sok meglepetéssel kedveskednek a motoros nőknek Milánóban. Már a bejáratnál különleges bánásmódban részesülnek, hiszen egy hosztesz minden hölgyet a Woman Friday pulthoz irányít. Itt vehetik át a nekik készült, rózsaszín belépőket. Mindeközben a pasik sorban állnak a pénztárnál, hiszen nekik ezen a napon is fizetniük kell.

HIRDETÉS (x)
2010-Ducati-Hypermotard796aA motorgyárak idén is nagyot durrantottak, hiszen sok közülük mostanáig rejtegette a legújabb fejlesztéseket. A bemutatók sorát az olasz Ducati cég kezdte. Az új 1198 és 1198S a kollekció csúcsát jelentő Superbike modellek. A Hypermotard 1100Evo és az 1100 EvoSP, valamint az új Monster némi átalakításon esett át, valamit 7 kg-mal könnyebb lett, mint a korábbi években.

Az újdonságok bemutatására szervezett show egyúttal jó alkalom volt arra is, hogy a sajtó képviselői kaphassanak némi információt a 2010-es World Ducati Week-ről, amit június 10–13. között rendeznek meg a misanoi versenypálya területén. Ezen kívül Claudio Domenicali vezérigazgató bemutatta az új Ducati Corse logót is, ami egy szívet ábrázol, ami magában foglalja a technológiát, a történelmet és magát a márkát is.

Képek a 2010-es Ducati motorokról a galériában!

Természetesen a sztár ezúttal az új 1200-as Multistrada volt, ami tökéletesen egyesíti magában négy másik motor tulajdonságait. A legjobbat nyújtja a sportmotorok-, a túrázás-, a városi közlekedés- és az endurózás szerelmeseinek is.


BMW_R_1200_GS_Adventure_11A BMW sajtótájékoztatóján a BMW Italia igazgatója, Andrea Castronovo elmondta, hogy habár az elmúlt egy év gazdasági helyzete alaposan meggyötörte a motorgyárakat, a BMW azon kevesek közé tartozik, amelyek könnyűszerrel túlélik a krízist. Habár az eladások a tíz évvel ezelőtti mértékre csökkentek, az utóbbi pár hónap már ismét emelkedést mutat a forgalomban.

Képek a 2010-es BMW motorokról a galériában!Az olasz piacon a márka jelentős elismertséget élvez. Az összes modell közül az R 1200 GS enduro a legnépszerűbb. A következő évtől nem csak ez és az R 1200 GS Adventure, hanem a BMW R 1200 RT is megkata a legújabb fejlesztésű, új boxermotort. A BMW HP2 Sport DOHC-erőforrását alapul véve a tervezők az említett modellek felhasználóinak speciális igényeit szem előtt tartva, célzottan dolgoztak át, illetve fejlesztettek tovább.

HIRDETÉS (x)

BMW_Motorrad_Concept_6.zip_10Természetesen a sztár ezúttal az új Concept 6 nevű BMW motorkerékpár. A különleges koncepció hajtását egy soros hathengeres erőforrás biztosítja, amely amellett, hogy meggyőző és egyenletes teljesítményt nyújt a hangja is a turbinákéhoz hasonlítható. A BMW Motorrad Concept 6 az első olyan motorkerékpár a bajor gyártótól, amelyben sikerült tökéletesen összehangolni a soros hathengeres aggregátot a gép karakterével úgy, hogy a súlypont is a megfelelő helyre kerüljön. Ez a típusú aggregát ráadásul már a közeljövőben tovább szélesítheti a K-sorozat modelljeinek körét.

A hathengeres erőforrás teljesítménye körülbelül a BMW mostani K-sorozatban használt soros-négyhengeres motoréval egy szinten mozog, azonban 130 Nm nyomatékot képes leadni már percenkénti 2000-es fordulatszámtól, ami képessé teheti a BMW későbbi csúcsmodelljeinek meghajtására is. A Concept 6 környezetvédelmi szempontból is előnyösnek mondható a benne alkalmazott E-Gas (ride-by-wire) technológiának és a teljes körűen szabályozott katalizátornak köszönhetően.

Képek a BMW Concept 6-ról a galériában!

A koncepció design-ja a „Café Racer” stílust követi. A tervezők a funkcionalitást, a minőséget és az izgalmas megjelenést tartották szem előtt a modell megalkotásakor. Lágy vonalai, a motortérbe organikusan beépített erőforrása és a különlegesen elhelyezett kipufogócsövek egyszerre biztosítanak kifinomult, ám dinamikus megjelenést a Concept 6 számára. A látvány előtérbe helyezi a technikai fejlettség és a funkcionalitás egységének megjelenítését, miközben a motor számos aerodinamikai elemet is örökölt a közelmúltban bemutatott S 1000 RR superbike-tól is. A tanulmány sorozatgyártását egyelőre nem tervezik, azonban a BMW Motorrad Concept 6 bizonyos elemeivel a közeljövőben találkozhatnak majd a vásárlók egyes modelleken.


p04846_0279A Piaggio Group a milánói motorshow nyitónapján mutatta be legújabb modelljeit. Az olasz cégcsoport összesen 18 új terméket leplezett itt le. A robogók mellett számos más fejlesztésüket is kiállították standjukon, amelyek azt bizonyítják, hogy a környezettudatosabb városi közlekedésre helyezik a hangsúlyt 2010-ben. A Stefano Sterpone a cégcsoport képviselője elmondta, hogy a nehéz év ellenére a teljes motorkerékpár piacnak 20%-a a Piaggio Csoport érdekeltségeibe tartozik. Az olyan klasszikus modellek, mint a Vespa vagy a Scarabeo szilárd alapot jelentenek a vállalat számára évről-évre. Képek a 2010-es Aprilia motorokról a galériában!

A legnagyobb újdonságot az Aprilia új RSV4 R modellje jelentette. A Max Biaggi vezetésével Superbike bajnokságot nyert gép városi verziója várhatóan sikeres lesz a márka rajongóinak körében is. A vadonatúj DorsoDuro Factory a sportos megjelenést a maga technikai követelményekkel ötvözi. A megújult supermoto a Ducati Hypermotardjával és a KTM 990SM modelljével kéz a kézben verseng majd a vásárlók kegyeiért.

HIRDETÉS (x)
Nemrég még a Moto Guzzi gyár bezárásával kapcsolatos hírekkel volt tele a sajtó, így arra talán kevesen számítottak, hogy ismét lesz mivel előrukkolnia az olasz márkának. A milánói sajtóbemutatón lelepleztek három prototípust. A V12 LM, a V12 Strada és a V12 X ugyanazt a négyszelepes, 1200 cm3-es, keresztben V-2-es blokkot kapta. A három, sorozatgyártásba még nem került motor a legendás Le Mans modellnek állít emléket a két tervezőnek, Miguel Galluzzinak és Pierre Terblanche-nak köszönhetően.

1198939_b25c54a7e459b717438eac69952d289b_lUgyancsak a Moto Guzzi 850 Le Mans inspirálta a 70-es évek versenypályáinak hangulatát idéző V7 Clubman Racer-t. Ezt a sportos retro gépezetet ugyanaz a 744 cm3-es, 90 fokos V-Twin motor hajtja, amely a V7 Classic és a V7 Café modelleket is. A 47.6 lóerőt 6800-as fordulaton adja le. A váltója ötsebességes. Habár ez egy 2010-es modell, a gyár képviselői elmondták, hogy a rajta látható egyedi alkatrészek mind megtalálhatóak az új alkatrész katalógusban, így a V7 Classic és V7 Café tulajdonosok hasonlóvá, vagy teljesen egyedivé varázsolhatják motorkerékpárjaikat.

Képek a 2010-es Moto Guzzi motorokról a galériában!

A szintén az Aprilia csoporthoz tartozó Piaggio márka egy új háromkerekű, hibrid MP3-at hozott ezúttal a kiállításra, míg a retro láznak köszönhetően ismét egyre divatosabb Vespa a 300 GTV Montenapoleone robogóval az EICMA kiállításnak helyszínt biztosító Milánó városnak állít emléket.


38086_KTM_125_Race_Version_Concept_Bike_1024Az osztrák KTM nem mással próbálkozik, mint hogy teljesen új vonalvezetésű motorkerékpárokat vezessen be a piacra. Van is mire alapozniuk, hiszen a fejlesztéseket azonnal tesztelhetik a versenypályákon. Az idei év pedig különösen sikeresnek mondható, hiszen versenyzőik sikeresen szerepeltek ebben az évben is. Az MX2 világbajnoka Marvin Musquin, az MX1 Max Nagel motorjait büszkén mutatják meg a közönségnek a kiállításon, de arról se feledkezzünk meg, hogy a női motokrossz világbajnok Steffi Laier szintén KTM-mel versenyzett.
HIRDETÉS (x)
A most bemutatott modellek között van egy teljesen új 350 cm3-es motokrossz prototípus, az új Duke 690R és néhány koncepció a 125-ös kategóriában. Természetesen nem maradhatnak el a standról a sportmotorok sem. A kiállított kétkerekűek között megtaláljuk a ritkaságnak számító RC8R Akrapovic Race Replica, amely az eső superbike szezonjában igen jól szerepelt, valamint most először láthatja testközelből a nagyérdemű a Red Bull Replica motort is. Képek a 2010-es KTM motorokról a galériában!

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Mióta karanténban vagyunk, olyan terülj-terülj asztalkám van nálunk, mint ide Lacháza. Hétvégén pl. egyik nap...
Bővebben...
Helyzetre való tekintettel egyre több időt tartózkodók otthon. Ennek egyik előnye, hogy kiülhetek az erkélyre...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!