Az épített motorok Olimpiája

Tartalomjegyzék

A gazdasági válság nem nyomta rá bélyegét az idei motorépítő világbajnokságra. A benevezett motorok száma nőtt a korábbi évekhez képest. Az amerikaiak ezúttal történelmet írhattak, ugyanis 2004-ben megrendezett első AMD ProShow óta eddig még soha nem állhatott a dobogón motorépítő mester az Egyesült Államokból. Sajnos magyar résztvevője ezúttal nem volt a világversenynek.

Az első öt évben a dobogó első három helyén mindig kanadai, japán vagy európai motorépítő állhatott, de idén az amerikaiak megtörték a jeget. A Freestyle kategória legjobb tíz motorja közül hét az USA-ban készült, amerikai mester keze munkája által. A győzes Dave Cook, a Cook Custom Choppers tulajdonosa a Wisconsini Milwaukee-ból érkezett a versenyre. Őt – ahogy a Freestyle kategória többi helyezettjét is – a benevezett versenyzők választották ki maguk közül.

 

HIRDETÉS (x)
Azért az első helyért folyó csatába más mestereknek is volt némi beleszólásuk, hiszen a világ minden tájáról idesereglett összesen 83 különleges építés mindegyike erre a díjra pályázott. Sok közülük igen jó esélyekkel. Az épített motorkerékpárok összesen négy kategóriában versengtek, amelyek közül a Freestyle királykategóriának számít, de emellett a motorok benevezhettek a módosított Harley-Davidson, a Metrikus vagy a Sorozatgyártott motorok kategóriájába is.

Végeredmény:

Freestyle kategória: Egyedi, alapjaitól építve. Bármilyen forma vagy módosítás megengedett.
1. Cook Customs – Rambler, USA
2. Kris Krome Customs Inc. - Re-flex-tion, USA
3. Krugger Speedshop – Overmile, Belgium
4. SE Service – Harrier, Sweden
5. Kraus Motor Co. - Snatch, USA
6. LC Fabrications - TT Deluxe, USA
7. Dotson Design – Aileron, USA
8. Mike Avila Motorsports - Crazy Horse, USA
9. TGS Motorcycles - Speed Junkey/Seppster 3, Germany
10. RK Concepts - RK Chain, USA
Még több kép a galériában!

Az 51 éves Cook nemzetközileg elismert mérnök és kreatív elme. Hobbija a tervezés, és hogy ehhez tehetsége van, az abból is látszik, hogy az elmúlt két évben sikerült a negyedik helyet megszereznie a nemzetközi első három helyezett után. Ezzel eddig is ő volt a legeredményesebb amerikai a világversenyen. Már az építés alatt is azt remélte, hogy a „Rambler” jó eséllyel indul majd az első, amerikai világbajnok motor címért. A végén pedig nem is egy, hanem mindjárt két díjat is hazavihetett, hiszen a Metrikus kategória második helye is az övé lett.

Cook műhelyében az egyedi merev vázba hosszában egy 550 cm3-es motorblokkot építették össze Honda, Yamaha és BMW alkatrészekből. Mindehhez egy BMW R75-ös négysebességes váltóját szerelték egy szintén BMW R25-ös váltóházba beépítve. Persze az egyedi alkatrészeknek és különleges megoldásoknak se szeri, se száma, még ha első ránézésre úgy is tűnne, hogy a motor csak egy az utóbbi években újra divatba jött retro építések között.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Mióta karanténban vagyunk, olyan terülj-terülj asztalkám van nálunk, mint ide Lacháza. Hétvégén pl. egyik nap...
Bővebben...
Helyzetre való tekintettel egyre több időt tartózkodók otthon. Ennek egyik előnye, hogy kiülhetek az erkélyre...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!