Ötödik lett az Időgép a Motorépítő Világbajnokságon

Tartalomjegyzék

sturgisvb2007top3studiolHa nem is idén, egyszer majd a magyarok is fenn állhatnak Sturgisben a legjobb motorépítők között a dobogón.

Az egész egy kereskedőknek szóló eseménnyel kezdődött négy évvel ezelőtt a Custom Chrome cég Morgan Hillben lévő bázisán Kaliforniában. Idővel azonban az esemény növekedett, fejlődött, és lassan kinőtte korábbi helyét. Idén második alkalommal új helyszínén, Sturgisben, a Champions Parkban rendezték meg az AMD magazin (American Motorcycle Dealer) által szervezett motorépítő világbajnokságot, és második alkalom, hogy a nyilvánosság számára is nyitott az esemény.

Ahogy a rendezvény növekedett, úgy változott a nevezők összetétele is. Míg korábban elsősorban amerikai cégek nevezték be épített motorkerékpárjaikat, idén 11 különböző országból érkezett az a 70 műhely, akik összesen 77 alkotást állítottak ki. Idén az amerikai, kanadai, cseh, francia, német, ír, olasz, japán, spanyol és svéd résztvevők mellett második alkalommal képviselte hazánkat magyar építőműhely, a Sapka Művek. A világbajnokság nevezői a világ minden táján megrendezett előválogató versenyek győztesei, akik egyik díjként a világversenyre való kijutáshoz szükséges költség megtérítését nyerték.

HIRDETÉS (x)

A nevezők számának és összetételének növekedése magával vonja a közönség összetételének változását is. Mára a világbajnokság olyan társadalmi eseménnyé vált, ahol a világ legjobb építőműhelyei, valamint a motorépítő szektor és a sajtó képviselői találkozhatnak, és első kézből szerezhetnek információt a legújabb trendekről, a friss ötletekről.

Ötletekben pedig ismét nem volt hiány, hiszen minden műhely a legújabb alkotását állította ki a versenyen. Már napokkal korábban mindenki a végső sorrendet firtatta, hiszen a zsűri számára sem lehetett egyszerű a választás a rengeteg világszínvonalú építésből. Az izgalom természetesen az eredményhirdetés pillanatában hágott a tetőfokára, amikor a műsorvezető a színpadra szólította a győzteseket.

Idén az első díjat a svéd SE Service vihette haza. Stellan Egeland tavaly harmadik lett a Freestyle kategóriában élete második épített motorkerékpárjával. Idei gépe a néhány éve már divatos stílus, a deszkapályás motorkerékpárok által inspirált kétkerekű, amelynek hengereit és hengerfejeit egyedileg készítették a Knuckelhead blokkra.

A Husler 8-valve elnevezésű motor a mérnöki precizitásnak egész új jelentést ad. Az egy darabból készített háromszelepes hengerfejek és a kézzel faragott és formára csiszolt hűtőbordák azonban semmiségnek tűnnek az átalakított Norton váltóházhoz, és a vázra szerelt generátorhoz képest, amelyet a hátsó kerékhez kapcsolódó lánc hajt.

 

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Két héttel a 13. Nemzetközi Női Motoros Nap után végre kegyes volt hozzánk az időjárás...
Bővebben...
Múlt hét kicsit sűrűre sikeredet. Végre megkaptuk a kulcsokat az új lakásunkhoz. Mivel mihamarabb költözni...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!