Végeredmény: ötödik

Tartalomjegyzék

A bolgár rendezői gárda erősen „gyorsaságis” beállítottságú, így a Pleven melletti repülőtéren kialakított pálya is csak az off-roadnak és a három ugratónak köszönhetően vált supermotóssá.

Egy 2005-ös egyéni supermoto és superquad Európa-bajnoki forduló megrendezése után 2006-ban Bulgária rögtön a supermoto csapat EB-vel tért vissza a motoros köztudatba. Az évente egyalkalmas esemény jelentőségét számunkra mégis az növelte legjobban, hogy több év kihagyás után Magyarország is képviseltette magát az összecsapáson. A nagyreményű csapatunk tagjai Papp József (S1, KTM), Tóth Ádám (S2, Suzuki) és Lánczi Sándor (Open, Yamaha) voltak. Végeredmény: ahol csak számított ott ötödik.

HIRDETÉS (x)
A bolgár rendezői gárda erősen „gyorsaságis” beállítottságú, így a Pleven melletti repülőtéren kialakított pálya is csak az off-roadnak és a három ugratónak köszönhetően vált supermotóssá. A nagyobb problémát tavaly mégis a helyszín megközelíthetősége okozta, mivel az autópályáról letérve semmi sem utal a (még aktív) katonai reptér hollétére – volt ez egy évvel korábban. Mostanra már a Bolgár Motorsport Szövetség elnöke, Bogdan Nikolov hathatós közbenjárásának köszönhetően egész Bulgária területén összesen 250 autópálya szintű (kék-fehér) útjelző tábla mutatja a helyes irányt és a hátralévő távolságot „Pleven Grand Prix Supermoto” felé.

A békés péntek délutáni versenyzői táborozást egy aprócska közjáték zavarta meg, amikor a szalmabálákat hurcolászó teherautó sofőrje egy rajtpróba közbeiktatásával gondolta megközelíteni a pálya túlsó végét. A rajtrács mögül nekilendülve néhány gyors váltás után félelmetes motorzajjal szakította át a rajtvonalat, meg fölötte a rajtvonal két szélén álló, 4 méter magas vasállványokat kifeszítő drótkötelet, amitől a rajtlámpát és némi hangosító felszerelést tartó oszlopok úgy csuklottak össze mögötte, mint egy kártyavár, egyenesen rá a fő bolgár élversenyző frissen beszerzett sportkocsijára – ohne casco, totálkár. Ekkor jött rá a sofőr, hogy talán nem bíztató jellegű volt az üvöltés és hadonászás a „rajt” közben, és esetleg agyon is csapják őt az illetékesek, ha nem menekült volna időben a plató alá.

A nyolc nemzet kilenc csapata (két bolgár, cseh, észt, görög, magyar, román, szlovén, török) a szombat délelőtti szabad edzésen még élvezhette a terepszakasz akadályait, majd az ebédszünetben ránk rontó vihar gyorsan törölte is azt a 300 métert a nyomvonalból, meg okozott egy röpke órás csúszást az időtervben – többek között az ismét felborult vasállványok helyreállítása miatt. A mért edzésre való tekintettel tehát a kategóriánkénti kvalifikációs futamok is off-road nélkül zajlottak.

Ez szerencsére mégsem csökkentett esélyeinken, noha a krosszos múltú Tóth Ádám és Lánczi Sándor miatt inkább úgy terveztük, hogy „majd porban-sárban-levegőben nyerünk”, a jó rajt, a kitartás és a többiek kiesése után Papp Józsival együtt mindhárom magyar az 5. helyre minősítette magát, ami aztán a vasárnapi futamokon a 8-10. rajthelyet jelentette.

Vasárnap délelőtt zajlottak a bemelegítések az éjszakai eső dacára használható állapotba kerülő off-roadon is. Mivel az összevont mezőny létszáma még mindig nem érte el a 30-at, ezért egyszerre mindenkinek. Ez jó volt, mert mindenfelé akadtak motorok a hosszú pályán, de mégsem volt jó, mert a teljes erőösszevetés hirtelen picit letörte a magyarok lelkesedését.

 

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Mióta karanténban vagyunk, olyan terülj-terülj asztalkám van nálunk, mint ide Lacháza. Hétvégén pl. egyik nap...
Bővebben...
Helyzetre való tekintettel egyre több időt tartózkodók otthon. Ennek egyik előnye, hogy kiülhetek az erkélyre...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!