Végeredmény: ötödik

Tartalomjegyzék

A bolgár rendezői gárda erősen „gyorsaságis” beállítottságú, így a Pleven melletti repülőtéren kialakított pálya is csak az off-roadnak és a három ugratónak köszönhetően vált supermotóssá.

Egy 2005-ös egyéni supermoto és superquad Európa-bajnoki forduló megrendezése után 2006-ban Bulgária rögtön a supermoto csapat EB-vel tért vissza a motoros köztudatba. Az évente egyalkalmas esemény jelentőségét számunkra mégis az növelte legjobban, hogy több év kihagyás után Magyarország is képviseltette magát az összecsapáson. A nagyreményű csapatunk tagjai Papp József (S1, KTM), Tóth Ádám (S2, Suzuki) és Lánczi Sándor (Open, Yamaha) voltak. Végeredmény: ahol csak számított ott ötödik.

HIRDETÉS (x)
A bolgár rendezői gárda erősen „gyorsaságis” beállítottságú, így a Pleven melletti repülőtéren kialakított pálya is csak az off-roadnak és a három ugratónak köszönhetően vált supermotóssá. A nagyobb problémát tavaly mégis a helyszín megközelíthetősége okozta, mivel az autópályáról letérve semmi sem utal a (még aktív) katonai reptér hollétére – volt ez egy évvel korábban. Mostanra már a Bolgár Motorsport Szövetség elnöke, Bogdan Nikolov hathatós közbenjárásának köszönhetően egész Bulgária területén összesen 250 autópálya szintű (kék-fehér) útjelző tábla mutatja a helyes irányt és a hátralévő távolságot „Pleven Grand Prix Supermoto” felé.

A békés péntek délutáni versenyzői táborozást egy aprócska közjáték zavarta meg, amikor a szalmabálákat hurcolászó teherautó sofőrje egy rajtpróba közbeiktatásával gondolta megközelíteni a pálya túlsó végét. A rajtrács mögül nekilendülve néhány gyors váltás után félelmetes motorzajjal szakította át a rajtvonalat, meg fölötte a rajtvonal két szélén álló, 4 méter magas vasállványokat kifeszítő drótkötelet, amitől a rajtlámpát és némi hangosító felszerelést tartó oszlopok úgy csuklottak össze mögötte, mint egy kártyavár, egyenesen rá a fő bolgár élversenyző frissen beszerzett sportkocsijára – ohne casco, totálkár. Ekkor jött rá a sofőr, hogy talán nem bíztató jellegű volt az üvöltés és hadonászás a „rajt” közben, és esetleg agyon is csapják őt az illetékesek, ha nem menekült volna időben a plató alá.

A nyolc nemzet kilenc csapata (két bolgár, cseh, észt, görög, magyar, román, szlovén, török) a szombat délelőtti szabad edzésen még élvezhette a terepszakasz akadályait, majd az ebédszünetben ránk rontó vihar gyorsan törölte is azt a 300 métert a nyomvonalból, meg okozott egy röpke órás csúszást az időtervben – többek között az ismét felborult vasállványok helyreállítása miatt. A mért edzésre való tekintettel tehát a kategóriánkénti kvalifikációs futamok is off-road nélkül zajlottak.

Ez szerencsére mégsem csökkentett esélyeinken, noha a krosszos múltú Tóth Ádám és Lánczi Sándor miatt inkább úgy terveztük, hogy „majd porban-sárban-levegőben nyerünk”, a jó rajt, a kitartás és a többiek kiesése után Papp Józsival együtt mindhárom magyar az 5. helyre minősítette magát, ami aztán a vasárnapi futamokon a 8-10. rajthelyet jelentette.

Vasárnap délelőtt zajlottak a bemelegítések az éjszakai eső dacára használható állapotba kerülő off-roadon is. Mivel az összevont mezőny létszáma még mindig nem érte el a 30-at, ezért egyszerre mindenkinek. Ez jó volt, mert mindenfelé akadtak motorok a hosszú pályán, de mégsem volt jó, mert a teljes erőösszevetés hirtelen picit letörte a magyarok lelkesedését.

 

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Kövess bennünket

Blogok

Nos, a világ rendje megváltozik éppen, a környezetemben lévő építkezésbe fogott emberek vagy párosban tolják,...
Bővebben...
Az elmúlt szombaton ünnepelték a Krapeknők a megalakulásuk 15. születésnapját. A buliba engem is meghívtak....
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!

Értesülj hetente friss híreinkről!