Szöllősi Györgyi Shakti

Tartalomjegyzék

Egy tigris igéző tekintetét, vagy akár a Sixtus-kápolnát is rá tudja varázsolni a motorokra, bukósisakokra, autókra.

A légecsettel történő festés szépségeiről és buktatóiról mesélt nekünk Szöllősi Györgyi, akit Shaktiként ismerhettek az oldalról.

− Hogyan lett belőled airbrush festő?

− Már gyerekkorom óta rajzolok, csak iskolai szinten nem tudtam ezzel foglalkozni. A szüleim azt mondták, tanuljak „rendes” szakmát. A kereskedelem felé tendált ez a dolog, hiába szerettem volna bőrdíszműves lenni. Mindenfélét dolgoztam, még katona is voltam. De végül úgy besokalltam, hogy elővettem ismét a kézügyességemet. Tájképeket festettem, rajzolgattam, de már akkor is motorokat…

HIRDETÉS (x)

− Mi ez a hamiskás mosoly a szád szélén? Szóval, motorok és rajzok…

 

− Nagyon szeretek motorozni, ami egy előző kapcsolatom hozománya. Vágytam arra, hogy a következő párom motoros és művész is legyen – össze is jött szerencsésen. Visszatérve az airbrush-ra, találtam végül egy tanárt, aki megtanított a technikára. Annyira megszerettem a légecsettel történő festést, hogy most már ebből is keresem a kenyeremet. Egyébként, a tanáromból később a kedvesem lett, szóval összekötöttük a kellemeset a hasznossal…

− Együtt is dolgoztok?

− Igen, ugyanabban a műhelyben munkálkodunk, de egyáltalán nem rivalizálunk. Történt már úgy, hogy egymásnak adtunk át melókat, mert az egyikünk éppen nem ért rá. De olyan eset is volt, hogy tudtuk a másikról, ezt a motort nagyon szeretné megfesteni. Nagyon fontos a közös érdeklődés, hiszen ez a kapcsolatunk alapja: imádunk festeni, motorozni, utazni, könyvmolykodni. Már nem férünk el a könyvektől a lakásban…

− Hogy működik maga a légecset?

− Az eszköz az autófényezők szórópisztolyára emlékeztet. A kompresszor csatlakozik egy csőhöz, ebből jön a levegő. A festéktartályban lévő anyag és a levegő szabályozásával kerül a kívánt mennyiség az adott felületre. A légecsettel olyan vékony vonalat lehet húzni, mint egy ceruzával, illetve szórni is lehet vele. Minél távolabb tartjuk az eszközt a felülettől, annál vastagabban lehet rá felvinni a festéket. Egy nehézsége van csupán a többi hagyományos technikához képest: nem látom, hová kerül a festék. Javítani úgy lehet, hogy az egész felületet újra kell csiszolni, alapozni.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Mindig öröm, hogy ha a munkahét rövid, mert akkor hosszú a hétvége. Persze így 4...
Bővebben...
Komolyan elgondolkoztam azon, hogy mikor fogok tudni végre motorozni egyet a Siklóval. Ez a hét...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!