Clau

'76 tavaszán születtem, közgazdász szülők gyermekeként - ennek megfelelően földhözragadt életszemlélettel kezdtem nevelkedni, míg meg nem láttam az utcánkban néhány lovast.

Onnantól, elválaszthatatlan voltam a lovaktól, a lovas élettől, a szabadság érzésétől. Az az elmondhatatlan boldogság, amit akkor érez az ember, mikor több száz kiló (és akkor még egy lóerő) mozdul meg, teszi azt amit én akarok - az ő beleegyezésével. Ekkor kezdődtek a motorozások is. Az első szerelem (zöld Simsonja volt - Electronik, a jobbik), az eltitkolt esések, hol lóról, hol motorról. A kipufogó által kiégetett vádlik - és az ezeket leplezni próbáló nagyon átlátszó hazugságok ideje.

Kevés idő múlva el is tiltottak a motorozástól szüleim - nem sok sikerrel, mert bárhová mentünk (nagyanyámékhoz az alföldre, piliscsabai nyaralónkba budafoki lakóhelyünkön), mindig megtaláltam a nekem való társaságot. Elsős voltam gimiben, egyik pénteken ellátogattam a hozzánk közel lévő Kamaraerdei ifjúsági parkba - ott volt motoros oktatás - érdeklődni az árról.

HIRDETÉS (x)

Szomorúan battyogtam kifelé, mert tudatosult bennem, hogy ennyi pénzem "sosem" lesz (1990-ben 7000 Ft nagyon sok volt! 20.000 Ft-ba került egy Simson újonan) mikor is megláttam édesapámat. Szólongattam, kiabáltam neki, de nem reagált, hát utána futottam. Nem szabadott volna találkoznunk, neki egész máshol kellett volna lennie. Mit keresel itt?! - förmedt rám erélyesen. Ééénnnnn? - szóval, motoros oktatást szerveznek itt, és szeretnék jönni, csak nagyon sokba kerül.

Apu benyúlt a farzsebébe, elővette a pénztárcáját és kezembe nyomta a hétezer forintot. Meglepetten álltam, csak a nyakába tudtam ugrani, más nem jött ki a számon, csak, hogy köszönöm. "De anyádnak egy szót se! Ma nem találkoztunk, a motoros oktatásról sem kell tudnia! Motorra nem adok, ne is próbálj meg kérni rá!".

Innentől örök szövetségesek lettünk. Iskola után szórólapozásból, újságárulásból egy év alatt 14.000 Ft-ot gyűjtöttem össze. Anyám többször megkérdezte, minek gyűjtök motorra, ha jogsim sincs rá..., de akkor nekem már ott lapult a fiókomban a kis fehér lapocska, mely állati erővel vontatott jármű, és 50 köbcentiméterig motor hajtású jármű vezetésére jogosított fel.

Clau ProfiljaHirtelen megugrottak az árak. A 20 000 Ft-os motorból 50 000 Ft-os lett, és apu nem engedett használtat venni. Az újságárulás, és szórólapos munkák is egyre kevesebbek lettek, a házi feladatok egyre többek és többek, plusz a napi lovas edzések, szóval így nem lett Simsonom soha.

Aztán jött egy újabb szerelem – mára a hivatásommá vált, és 1994 óta ebből élek - a fotózás. Idősebb koromra, megértettem miért féltettek annyira szüleim. Apura való tekintettel nem vettem motort csak a halála után. Így nagymotorral intenzíven 2007 óta motorozok. Kezdésnek 2006-ban egy 50-es Apriliát vettem, majd egy 750-es Honda VFR után jött mostani motorom, a 600-as Fazer.

Sajnos szabadidőm nincs annyi amennyit szeretnék túrázni, gurulni a cimborákkal, de amikor tehetem, motorral megyek dolgozni, bevásárolni. Még van kb. 7 „nyugodt évem” hogy elkezdjük a kislányommal a „kötelező” tinédzser-szülő csatákat. Addig próbálok minden „békés” percet kiélvezni vele, mert a cross-ozást NEM ENGEDEM! Túl veszélyes!

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!