Az érzés, mikor a vizsgabiztos gratulál, mindent megér! - Brigi története

Tartalomjegyzék

brigi jogositvany 2

Szeretnem elmesélni a történetemet, hátha van valaki, aki hasonló megpróbáltatásokkal küzd, mint amilyeneken én átmentem és lehet, hogy csak egy kis lökés hiányzik neki ahhoz, hogy elérje az álmait.

Körülbelül 4 éve, nyár elején hazajött a párom a munkahelyéről és kijelentette, hogy ő motorozni szeretne, amit én ennyivel nyugtáztam: ,,te dolgod, csinálj, amit szeretnél”. És csinálta is, megszerezte az ,,A1’’-es jogsit. Az ezt követő évben mivel kinőtte a motorját és így a jogsiját is, jött az ,,A’’ kategória és egy nagyobb motor, plusz egy kijelentés ,,megyünk motoros ruházatot venni neked, mert téged is vinni foglak”.

Én, mint engedelmes asszonyka tele félelmekkel ugyan, de felültem mögé, miután tudomásomra hozta, hogy az első utunk egy kétnapos páros vezetéstechnikai tréningre fog vezetni. Zakatoltak bennem a kérdések: Mit fogok én ott csinálni? Odavaló leszek én egyáltalán? Milyen emberek lesznek? Akarom én ezt igazából? 37 évesen nem vagyok-e öreg bohócnak?

HIRDETÉS (x)

Mikor megérkeztünk, azonnal eloszlottak bennem a rossz érzések és két szenzációs napot töltöttünk el kivételes szervezők és profi oktatók társaságában, ahol minden apró részletet figyelembe vettek a szervezésnél. Mire elértünk a tréning végére és visszajelzést kértek tőlünk, magamon is meglepődve kibuggyant a számon: Jövőre találkozunk, és én magam leszek az egyik résztvevő.

Ez volt 2017 áprilisában.

Egyből ,,A'' kategóriával kezdtem és azt az iskolát választottam, ahol a párom kitűnő képzést kapott. Sajnos egy másik oktatót kaptam, aki kijelentette, hogy ne is álmodjak róla, hogy sikerülni fog, mert nincs motoros előéletem és ennek megfelelően is viselkedett velem.

A foglalkozás abból állt, hogy néha kihívta a haverját röhögni rajtam, mennyire béna vagyok, illetve a kislányára vigyázott és játszott vele oktatás közben, hiszen a tanulók úgy jönnek oktatásra, hogy ők már motorosnak születtek és csak az óraszám kell, hogy meglegyen. Máskor felpattant a motorra és nagyképűen végigszáguldott a rutinpályán megmutatva: ,,látod így kellene csinálnod’’...

A megfordulásoknál folyamatosan eldőlt a motor, ennek ellenére jött a ,,jó hír'': jövő hét kedden vizsgázol... Így is lett, remegve de végigcsináltam és ugyan nem estem el, de felborítottam egy bóját, így sikertelen vizsgát tettem. Az oktató sajnálkozva végignézett rajtam és megkérdezte: biztos nem akarsz kategóriát váltani?

 


 

brigi jogositvany 1Hazaértem és nem tudtam abbahagyni a sírást, erősen azt fontolgattam, hogy abbahagyom, az én sorsom az, hogy csak utasként motorozzak, bármennyire is szeretnek motort vezetni.

Egyszer csak jött a párom és nyújtotta a telefont, a vonal másik végén az egyik oktató volt a vezetéstechnikai tréningről, aki lelket öntött belém és megnyugtatott, mindenki képes megtanulni motorozni és még véletlenül se adjam fel, ha motorozni akarok. Valakinek gyorsabban megy, valakinek lassabban, el kellene gondolkoznom rajta, hogy oktatót váltsak.

HIRDETÉS (x)

Felhívtam az iskolavezetőt, aki közölte velem, jobbnak látja, ha feladom az ,,A'' kategóriát és inkább visszaváltok ,,A2’’-re, illetve felhívta a figyelmemet, hogy így is elég kárt tettem a motorban, egyik alkalommal mikor eldőlt a motor, letört a hátsó lábtartó, egy másik alkalommal pedig a kuplung görbült meg.

Bukócső persze nem volt az oktatómotoron. Kötelezni nem tudnak, hogy fizessem meg az általam okozott kárt, mondta, de az én lelkiismeretemre bízza a dolgot, a lelkiismeretem pedig azt mondta, mivel én okoztam a kárt, vállalom a felelősséget és kifizetem. Teljesen nyilvánvaló volt, hogy az oktatója pártját fogja és lehetőséget sem adott rá, hogy elmondjam mi a baj.

Ezt követően elmentem egy magánoktatásra, ahol kitoltak nekem egy CB500-as motort, amin akkora bukócső volt, hogy egy kisgyerek mászókának használhatta volna és közöltek velem, ha elesek, csak egyre vigyázzak, arra hogy én ne sérüljek, ha a motor szétesne, ne aggódjak, összelapátolják és hoznak egy másikat.

Megdöbbenve tapasztaltam, hogy mennyivel könnyebben kezelem ezt a motort és véletlenül pont ebben az időszakban találtunk egy hasonló eladó gépet jó áron, gyönyörű állapotban, így megszületett a döntés: maradok az iskolánál, hiszen nem az oktatón fog múlni sikerül-e. Váltok kategóriát és megyek a saját motorommal vizsgázni.

Kérvényeztük a kategóriaváltást, tűkön ülve vártam az engedélyre és reménykedtem, hogy talán még a 2017-es szezon végén meglesz a vizsgám és 2018 tavaszán lóra ülhetek. Megszületett a döntés: nem válthatok kategóriát, mert egy sikertelen vizsgát már tettem, így a közlekedési hatóság nem engedélyez kategóriaváltást. Vagy folytatom az ,,A'' kategóriát, vagy törlődik az eddig belefektetett pénz, energia és idő, beleértve a KRESZ-t is...

 


 

brigi jogositvany 3Teljes elszontyolodás közepette kaptam egy ismerőstől egy motoros oktató nevet, aki ,,kivételesen oktat és nincs nála lehetetlen''. Ekkor már 2017. október közepe volt. Felhívtam, elmeséltem neki szépítés nélkül, hogy milyen cipőben járok és a mondandóm végét ezzel fejeztem be: ,,szeretnék egy oktatót, aki megtanít motorozni'', mire ö: ,,akkor ne keressen tovább, megtalálta. Jövőre szezonkezdéskor varom a hívását.''.

Azt gondoltam, innen már simán vezet az út a júliusra tervezett nyári túrához, ahova én bizony saját motoron fogok gurulni. Valamit azonban nem vettem számításba. 2018. februárban kezdtem egy képzést a munkahelyem által, ami egész évben 200% teljesítést kívánt meg tőlem és szinte minden nap hajnalban keltem, este későn feküdtem és az összes szabadidőmet felemésztette a vizsgákra való felkészülés és a projektem kidolgozása.

HIRDETÉS (x)

Mindezek ellenére úgy döntöttem, valahogy bele kell férnie a jogsinak is, így tavasszal belevágtam. Szorgalmasan mentem, amikor tudtam, az oktató türelmesen hívta fel a hibáimra a figyelmemet és magyarázta a helyes motorkezelés titkait. Egy Honda Hornettel tanultam, mint az előző helyen, ráadásul volt hozzá egy másik ülés is, így leért róla teljesen a lábam, ami extra biztonságérzetet adott és a bukócső sem hiányzott róla. Egy hét múlva sikeres rutinvizsgát tettem.

Időközben a munkahelyi képzésben kezdett vészesen gyűlni a tanulnivaló és sűrűsödni a munka a projektemmel.

Elkezdődött a városi vezetés, a fókuszom sajnos nagyon sokszor nem ott volt, ahol lennie kellett volna. A gyakorlások alkalmával nem volt gond, de lehetett volna jobb is. A forgalmi vizsgákra teljesen ráparáztam, így három sikertelen vizsgával zártam a szezont. Ennek ellenére az oktatóm biztatott, fel sem merült, hogy esetleg ne folytassam, azt javasolta, egyelőre jegeljük a dolgokat és ha végeztem a munkahelyi képzéssel, újult erővel vágjak neki a 2019-es szezon elején.

Így is történt, március elején jeleztem felé, hogy lelkiekben készen állok és írasson ki vizsgára április harmadikára, előtte pedig szeretnek 2-3 napot gyakorolni. Erre a hétre szabit vettem ki, hogy véletlenül se zavarhasson be semmi.

Végre valahára sikeres forgalmi vizsgát tettem és remélem, minél hamarabb elkészül a jogosítványom.

Egyúttal üzennem azoknak a csajoknak, akik hasonló megpróbáltatásokkal küzdenek, illetve van ismerősük, aki épp a feladást fontolgatja, ne tegye! Az érzés, mikor a vizsgabiztos a vizsga végén gratulál és balesetmentes közlekedést kíván, mindent megér!

Széles utat és sok sok balesetmentes kilométert kívánok minden motoros társamnak!

Üdvözlettel: Brigi

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

A héten nem készült kép, mert ahelyett, hogy gyógyulnánk most épp az egész család egyszerre...
Bővebben...
Ha az időjárás ilyen kegyes marad, és szépen lassan kúszik fel a hőmérséklet, akkor 1-2...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!