Katona Szonja motoros, airbrush festő és láncfűrésszel készít famunkákat

Tartalomjegyzék

Katona Szonja2Katona Szonja nem csak vagány motoros csaj, hanem van egy gyengéje: mindent imád, ami zúg. Nos, a láncfűrész eléggé zúg - Szonja famunkákat készít. De ha ez nem lenne elég az alkotótevékenységekből, ráadásnak még airbrush festő is.

Mindenről kikérdeztük, kifaggattuk Szonját, akinek bepillantást nyerhetünk unalmasnak nem mondható, kihívásokkal teli életébe. Természetesen a motorozással kezdtük!

- Gyermekkoromban volt pár cimborám a faluban, akikkel őrültködtünk, és egy öreg Simson Schwalbe volt az első motor amin ültem. Utána a nagynéném sufnijából előkerült egy Jawa babetta. Azt a motort mindig szerelni kellett… Apukám értett a motorszereléshez, de sosem segített.

HIRDETÉS (x)

Azt mondta, tanuljam csak meg szépen egyedül megszerelni a motoromat. Mire kiélveztem volna, addigra leállt, iszonyat távolságra az otthonomtól, és persze milyen jó volt az a tekerhető pedál, ja de nem földúton. Amikor sokadszorra otthagyott, bevágtam a melléképületbe és soha nem nyúltam hozzá.

15 éves koromban meghalt édesapám. Utána 10 év telt el úgy, hogy nem volt közöm motorhoz, pedig nagyon szerettem volna. Pár haverom vett nagyobb motort a faluban és nagyon megfertőztek, akkor utas voltam egy 150-es Keway chopperen - benzintyúkoskodtam pár évet. Majd egy gyerekkori barátom, aki még a motorszeretet kapcsán is közel állt hozzám, úgy érezte, csak az a megoldás a magánéleti problémájára, hogy eldobja az életét.

Ez nagyon megviselt és a szememet is felnyitotta, hogy egyszer élünk, csak mi vagyunk a sorsunk kovácsai. Megcsináltam a korlátlan motor jogsit 2016 nyarán, majdnem 30 évesen, és a folyamat közben már megvettem a vasparipám, egy 1987-es Honda Vt 500c-t, amit persze át is alakítottunk egy kicsit az én ízlésemre. Imádom és egy életre megtartom, ebben biztos vagyok! Majd mellé veszek motort, ha beleszeretek valamibe. De attól tartok az is átépítés gyanús lesz.

- Az airbrush festést hány éve műveled?

- Igazából itt is a motoros barátoktól jött az ösztönzés. A nővérem férje fényező, így nem volt nehéz dolgom. Az első motor, amire festettem, egy Honda Vt 600 Shadow volt. Nagyon élveztem, mert szeretem a darkos- és misztikus világot, és egy Kaszást kellett rá festenem. Kedvelem a koponyákat is, ami a chopperesek berkein belül imponáló dolog.

2014-ben kezdtem el festeni, nem voltam senkinél tanuló, így saját kútfőből, ösztönösen alkotok. Megmondom őszintén, örülök is neki! Mindig van mit tanulnom technikailag, de nagyon élvezem. Eddig autók, motorok voltak a pisztolyom alatt, és persze, amire kedvem támad festeni. Igaz, hogy eldugott helyen, lent délen, Borotán dolgozom jelenleg, de aki szereti a stílusom, az bárhonnan elhozza a vasát. Van, aki kifejezetten azért keres, mert kicsit több ecsetet használok.

Katona Szonja airbrush2

- Mit érdemes tudni róla, ami számodra fontos?

- Mivel engem nem köt gúzsba a protokoll, hogy hogyan is kell ezt a művészetet végezni, így néha egy „vandálkodásnak” élem meg az alkotást, mert sokféle eszközt lehet használni hozzá, a pisztolyon kívül. Ami számomra nagyon fontos, hogy más munkáját soha nem másolom le, ez elvi kérdés! Szerencsés vagyok, hogy olyan embereket vonzok be, akik ugyanígy gondolkodnak, de ha nem, akkor meggyőzöm őket, hogy jobb az egyedi. Sok mindent én tervezek vagy rajzolok meg előre.

Ami eddig a legnagyobb tervezésem volt, az egy Kawasaki 1500 vulkán Indián replica, és egy Range Rover terepjáró. A kawán ősmagyar téma van és a fő kép még meg is van fűszerezve egy kis titokkal... A bal három alakban elrejtettünk pár ismerős arcot: aki fan és jó a szeme, kitalálja.

- Az airbrush hasonló dolog, mint a tetoválás: az ember a motorjára, autójára olyasmit szeretne, ami számára fontos. Ez tényleg így van?

- Igen, pontosan! Kicsit tetováltam is, már csak nagyon ritkán teszem, de valóban tökéletes a hasonlóság. Ha egy ember elkezd ragaszkodni a járművéhez annyira, hogy szeretné a saját személyiségére formálni, az azt is jelenti, hogy nem akar tőle megválni, a része lesz. Az utóbbi munkáimban szinte csak ez volt jelen. Hosszas megbeszélés, tervezés és bizalom az alapja ennek a művészetnek!

A japán ősi tetováló művészek is előtte megismerték az embert. Rá kell, hogy hangolódjak az „ügyfél” személyiségére. Nálam már majdnem szinte egy kisebb barátság lesz ebből a kapcsolatból. Nagyon jó érzés, amikor azt mondják, hogy felülmúltam azt, amit ők elképzeltek. Szeretem a komplett motorok festését, mert szinte saját személyisége lesz.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Így a Halloween utózöngéjeként itt az idő, hogy felfaljuk a tököket. Ha már mást nem...
Bővebben...
Hiába van új motorom - nem vagyok elég kemény - hogy motorozzak ebben az őszies...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!